[track] This is my soul (aanrader)

Nou effe geluisterd, een leuk instrumentaaltje...

Tja het zou het leuk doen als achtergrondmuziek op Discovery ofzo...
 
Hoi, dit sprongetje bedoel ik.
Als ik goed luister springen de strings
ook? Is wel goed.

Groetjes,

axel
 

Attachments

  • sprong.mp3
    62,7 KB · Bekeken: 87
Origineel geplaatst door Freakydile
Hoi, dit sprongetje bedoel ik.
Als ik goed luister springen de strings
ook? Is wel goed.

Groetjes,

axel

:)

okee ik weet wat je aanwijst nu. Maar de term springende strings zegt mij helaas weinig. Dit kan ook komen omdat ik met het maken van het nummer hier niet mee bezig ben geweest. de strings die je hoord is precies hetzelfde stukje als in het begin van het nummer:D

het is gewoon ingespeeld vanaf mijn synth. en hij gaat op dit preciese moment naar een andere toonhoogte, das toch alles?:)

Of bedoel je de combinatie met de arpegio en de hoofdmelodie? hehe

Nu wil ik ook weten wat je bedoelt. en waarom je het wel goed vind:)

greotjes Unic:)
 
Lekker stukkie muziek, Unic!

Geeft een weldadige rust en gaat geen moment vervelen. :halleluja
 
Ik vind het een heel leuk stukje muziek. Het begint een beetje cheesy, maar later krijgt het wat meer mmm "new age bombastic" beetje Pulsar van Vangelis op het eind. Het venijn zit m echt in het staartje zeg mar. Goed gedaan gozer !
 
yep . . . .nova - aurora. maar ook nova - jig . . . .

greets ax
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Wat een lief nummertje, ik kan niet anders zeggen.

Doet me denken aan dat oude nummer van Rop Papen (Nova) waar hij wel mooi mee op nummer een in de hitparade stond.

Ik hoor erg vaak dat ik een nova kloon ben als het gaat om sfeer. Niet zo raar, want ik draai de verzamel cd nog steeds:)

Ik was ook in een erg lieve stemming kan ik zeggen:) Toch meer mijn richting:)

zal nog eens een :duivels: :duivels: proberen te maken. Kijken wat er dan gebeurd:D

greotjes:)
 
Nova - Aurora dat staat voor mij als het muziekale jaar 0.

Daar is bij mij alles mee begonnen. Dat was het eerste liedje
dat ik op mijn bontempi-sinterklaascadeau-orgel kon naspelen....

Aurora is gewoon mijn vroegste muzikale herinnering. . . .

Goed dat je dat allemaal luistert zeg. Je lead is ook zo
uit Aurora geplukt vind ik. Vandaar dat ik zo graag weten
wou hoe je die gemaakt had. Heb ooit eens aan Rob gevraagd hoe.
Ben het vergeten... Er zat wel een diamond strings in voor de
pads...

Bij het herspringen bedoel ik dat het voelde alsof je een plaat
draait en dan de naald ineens een sprongetje maakt naar een ander
"aansluitend" deel. Maar zal mijn verbeelding wel zijn lol...

Groetjes,

Axel

PS:

Hier mijn originele kinder-nova plaat waar ik op getrapt heb (welliswaar
per ongeluk toen ik op de sofa stond, kan je nagaan) Ik heb een oog uitgejankt, ik
had die plaat gekregen...)

Ik heb de B-kant geplakt zodat ik Aurora nog kon luisteren...

(Zie plakker lol)
 

Attachments

  • mr17^011.jpg
    mr17^011.jpg
    63,4 KB · Bekeken: 72
Super gave foto!!!

Ik heb meer dan 10 jaar!!!! naar het nummer aurora gezocht..............totdat ik de cd tegenkwam. Het zit nogal diep denk ik ook:D

Voor mij ook het eerste nummer waarvan ik dacht...hee dit vind ik echt mooi:)

De twee geluiden die daar in de hoofdmelody worden gebruikt zijn volgens mij een erg doffe saw sound en een panfluit achtig iets.

die lead die in mijn nummer zit is dus wat anders.

Oke oke....het nummer heb ik gewoon van een plaat gehaald, daarom dat weg springen:D:D maar niet heus. :)

Ik snap nu wel wat je bedoeld trouwens:P


Hierbij een kale monotone versie in 3 vormen. Misschien dat je er wat aan hebt? je mist wel de velocity aanslagen denk ik als je hem gaat gebruiken? Dat maakt hem erg sfeervol namelijk.

 
Origineel geplaatst door Unic
Hey:)

Bedankt!:)

Het verbaasd me niks dat je het een lekker nummer vind. Jou muziek staat me namelijk ook erg aan.
Wie is mario Mathy eigenlijk?:)

Groetjes Unic

Unic..Mario Mathy is/was de Casio synthesizer demonstrateur. Ik heb al zijn CD's. Mario demonstreerde op de Firato, de plaats waar ik hem voor het eerst kon beluisteren. Hij is de reden dat ik nu synthesizer speel. Hij is enorm energiek, componeert zijn eigen muziek en is een bijzonder vriendelijk persoon. Hij woont in Hooghalen Belgie, waar hij zijn eigen synthesizer winkel heeft...wel...een paar jaar geleden had hij daar zijn eigen winkel. :) Ik heb mijn CD's van hem allemaal gesigneerd....:) :) Als je geinteresseerd bent om eens naar hem te luisteren, schiet me dan een kattebelletje....:)
 
Origineel geplaatst door dutchalltheway
Unic..Mario Mathy is/was de Casio synthesizer demonstrateur. Ik heb al zijn CD's. Mario demonstreerde op de Firato, de plaats waar ik hem voor het eerst kon beluisteren. Hij is de reden dat ik nu synthesizer speel. Hij is enorm energiek, componeert zijn eigen muziek en is een bijzonder vriendelijk persoon. Hij woont in Hooghalen Belgie, waar hij zijn eigen synthesizer winkel heeft...wel...een paar jaar geleden had hij daar zijn eigen winkel. :) Ik heb mijn CD's van hem allemaal gesigneerd....:) :) Als je geinteresseerd bent om eens naar hem te luisteren, schiet me dan een kattebelletje....:)

Hey tnxxx:) dat was alweer een tijdje terug. Maar ik heb na aanleiding van deze vraag al een aantal mp3's gekregen van freakadily:)
 
Origineel geplaatst door dutchalltheway
Unic..Mario Mathy is/was de Casio synthesizer demonstrateur. Ik heb al zijn CD's. Mario demonstreerde op de Firato, de plaats waar ik hem voor het eerst kon beluisteren. Hij is de reden dat ik nu synthesizer speel. Hij is enorm energiek, componeert zijn eigen muziek en is een bijzonder vriendelijk persoon. Hij woont in Hooghalen Belgie, waar hij zijn eigen synthesizer winkel heeft...wel...een paar jaar geleden had hij daar zijn eigen winkel. :) Ik heb mijn CD's van hem allemaal gesigneerd....:) :) Als je geinteresseerd bent om eens naar hem te luisteren, schiet me dan een kattebelletje....:)

Hoi... Mario heeft geen muziekwinkel meer,
hij heeft een bloemenzaak in Houthalen. Daar
woont ie volgens mij nog. Leuk om te zien dat
er nog iemand is die em kent. Leuke muziek he...

Ik zou em eens willen contacteren ivm de apparatuur
waarmee ie destijds zijn tomdrums maakte, die zo typisch
zijn voor zijn sound...

Ik heb ooit het telefoonnummer van de achterkant van
een plaat van een vriendin opgezocht en het was van Mathy
in Houthalen, 1 gemeente verder van hier...

Zij had em toen gebeld...

Axel
 
Origineel geplaatst door Freakydile
Hoi... Mario heeft geen muziekwinkel meer,
hij heeft een bloemenzaak in Houthalen. Daar
woont ie volgens mij nog. Leuk om te zien dat
er nog iemand is die em kent. Leuke muziek he...

Ik zou em eens willen contacteren ivm de apparatuur
waarmee ie destijds zijn tomdrums maakte, die zo typisch
zijn voor zijn sound...

Axel

Axel...de tomdrums zijn inderdaad prachtig....mijn favoriete nummer is B-trip...prachtig......de keuze van synthesizer geluiden in dat nummer is super. Man....het zou waanzinnig zijn als je een interview van hem kon krijgen. Zoveel kennis op synth-gebied. Maar wat een sprong van synthesizers naar bloemen....:) Misschien kan je hem zover krijgen dat hij een vraagbaak voor ons wordt hier....:)
 
Heb Mario nog eens vanonder het stof gehaald :p .
Ik kan jammergenoeg nog steeds geen noten lezen, maar als 10 jarige snotneus speelde ik hem wel na ;) . En gezweet dat ik daarop heb :D .
Daarnet ook nog effe op mn Casio getokkeld en het zit er nog een klein beetje in.
@Freaky als je hem aan de lijn hebt, doe hem de groeten van mij. (het enige jongentje dat hem een handtekening vroeg zo een 15-20jaar geleden in Bokrijk).
Ben eens benieuwd of ie zich dat nog herinnerd, lijkt me haast onmogenlijk.
Groetjes.

Leuk nummertje Trouwens Unic :okdan:
 
Lol, ik moet er eens werk van gaan maken van em
eens te bellen, ben eens benieuwd...

Heb je die handtekening nog? Hoe oud was je, en
ben je nu als ik vragen mag?

Groetjes,

Axel
 
klinkt alsof ie van synthesizer greatest komt, na axel f.. Kvind m dus gedateerd en das niet per defenitie slecht. persoonlijk hou ik van meer bite in nrs, maar das dus persoonlijk. ga zo door.
 
hey:) deze thread leeft ook nog:)

tja gedateert, niet per defenitie slecht.... lol

tja, dat zegt werkelijk helemaal niks over of iets goed of slecht is.
Hedendaagse dingen hoeven ook niet per defenitie slecht te zijn.:D
Mensen blijven dat maar roepen steeds...:P


en na dit nummer zijn er alweer veel nummers geweest.

dit is mijn eerste nummer waarbij ik in cooledit moeite heb gedaan om de mix goed te krijgen:)


Maar ik gaat zo voort:D
 
Heb je die handtekening nog? Hoe oud was je, en
ben je nu als ik vragen mag?
Natuurlijk heb ik die nog, steekt netjes in mijn CD dooske :p .
Ja hoe oud toen, goei vraag eigenlijk, ik schat zo tussen de 12-14 jaar, nu 30 =( .
 
Back
Top