Veel voeding, weinig "op"

ano260124

Gedeactiveerd account
Lid sinds
11 oktober 2002
Berichten
2.136
Toch al 30-jaar ervaring op deze planeet en dan toch niet het fatsoen om zich effe voor te stellen :o:. Dus bij deze alsnog.

onderdeel_studio.jpg


Nou, hierboven mijn home-studiootje in Rotterdam. Niet veel maar wel even een goede, nieuwe en frisse start. Hoezo dat dan?? Nou, hebbie effe?

Vanaf mijn 16e ben ik bezig met muziek. Dan bedoel ik dus iets meer dan alleen luisteren. Ik had toen een bijbaantje als light-jockey in een discotheek (cap. 2500 pers.). Destijds een zeer geavanceerde toko met full-color laser, later ook intellibeams, koudijsmachines, strobo's, sunflowers en meer van die gein.

De DJ die daar draaide, een reclame-jongen die later de hoes van mijn eerste 12" zou maken, heeft mij toen leren mixen. Hij liep al enkele jaren mee en had op zijn beurt weer e.e.a. geleerd van ene B. Liebrand.

Enkele jaren later, toen ik niet alleen zelfstandig de pitch-control wist te bedienen maar ook wist hoe je een avond opbouwd, ben ik in een kleine club gaan draaien. Daar kwam ik in contact met Theo Nabuurs, a.k.a. Mental Theo (hij schijnt nu de betere TV te maken :confused: ). Hij draaide destijds al o.a. voor het DJ-team van de Turn Up The Bass tour en draaide ooit ook in datzelfde clubje.

Met hem heb ik toen een drietal house-feesten geregeld in de discotheek waar ik weer begonnen was. Op één van deze feesten was de gast van de avond, DJ Rob (Parkzicht). Ik was al wat knutselende met eigen tracks en raakte daarover met hem in gesprek. Ik maakte toen gebruik van een Atari 1040STE, Roland S330 sampler met extern scherm, Alesis drummodule (effe typenummer kwijt maar i.i.g. geen SR16) en ene Siel Mono, 2 x SL1210 MKII en een excotisch 10 kanaals mixertje.

Na een hele berg kritiek op gammele demo tape-jes, bracht ik hem in contact met de vriend van de vriendin van mijn toenmalige vriendin... uh... :D, welke alweer wat verder was met het maken van eigen producties en meer in de vette hardcore-hoek zat, Tim-B.

Vervolgens was het mijn beurt. De happy hardcore (ben nu eenmaal meer van de vrolijke lijnen) werd populair. Ik heb toen een paar 12-inches via de labels van Rob uit mogen brengen, heb op een aantal grote verzamelaars in binnen- en buitenland gestaan, links en rechts gedraaid waaronder 3 weken in Spanje en samen met de groep Dune in mijn eerste discotheek. Het leek dus allemaal de goede kant op te gaan... :(

Dan blijkt dat er wel degelijk zoiets als het lot bestaat. De opbrengsten van mijn muzikale loopbaantjetjetje stopte ik in mijn studio. De ouwe meuk ging eruit (op de SL1210's na ;)) en werd vervangen door een hele behoorlijke set!! Met mijn stomme kop ging ik, puur op prijs en goede indruk van de winkel in een stad in het oosten van Nederland, in zee met een voor mij onbekende leverancier (zal geen namen noemen maar: de zaak ligt zeker niet op een muzikaal eiland!).

Na de hele handel bij afhalen in de winkel contant te hebben voldaan, ontdekte ik bij thuiskomst dat e.e.a. niet helemaal compleet was, er wat serienummers ontbraken toen ik de garantiekaarten in wilde vullen, een tweetal modules niet nieuw waren maar winkelmodellen die duidelijk onder handen genomen waren en daarnaast ook nogeens niet 100% functioneerden.

Na vele telefoontjes, tevergeefs 5 uur (na afspraak) in de winkel te hebben moeten wachten i.v.m. een probleem aan de door hen geleverde PC, een berg loze beloftes en toezeggingen, heb ik de eigenaar van de zaak, schriftelijk in gebreke gesteld. Deze aangetekende brief werd doodleuk geweigerd. Toen was voor mij de maat vol en na totaal 3 maanden van oplossingen zoeken voor de bovengenoemde problemen heb ik een advocaat ingeschakeld.

Toen ook een aangetekend schrijven van hem werd geweigerd was het bal. Het begin van een bijna zes jaar durende rechtzaak was een feit. Inzet; alleen ontbinding van de koop. De eerste ronde werd, alleen al op basis van de geweigerde brieven, door mij gewonnen. De rechter vond dat niet bepaald getuigen van goede wil.

Vervolgens ging de tegenpartij in hoger beroep en dan kom je erachter dat een rechtzaak, naast een grote berg geld, zéér veel bloed, zweet en tranen kost. Na een enorme, naar mijn mening gerechterlijke dwaling, won de tegenpartij. Alle bewijzen en het weigeren van aangetekende brieven werden gewoon opzij geschoven. De basis waarop ik het hoger beroep verloor is tot op heden bij mij nogsteeds onbekend.

Maar dan blijkt dat diegene met het meeste geld de langste adem heeft in dit land :(. Een cassatie procedure zou finacieel een veelste grote gok voor mij worden. Ik had bij aanvang van de rechtzaak nog geen rechtsbijstand verzekering en moest noodgedwongen afhaken. Ik heb financieel schoon schip gemaakt en ga gewoon weer helemaal opnieuw beginnen!

:dj:

In de tussentijd heb ik mijn opleiding afgerond en ben ik inmiddels werkzaam als Multimedia Developer voor een grote multi-national. Dus naast de audio-zijde van de media ben ik ook actief op het visuele vlak.

Ik combineer een gedegen programmeerkennis met een meer brede ervaring op het gebied van design, video-editing en tecnische ontwikkelingen. Daarnaast heb ik een aantal artikelen geschreven voor o.a. het magazine Interface en een aantal hobby gerelateerde websites.

Zo, jullie mogen mij nu verwijten dat ik mij niet meteen netjes voorgesteld heb... maar ja... het lijkt me dat ik dat zo enigszins goed gamaakt heb.

I'll rest my case :bekdicht:.
 
Nou, een welkom van mijn kant.

Die zaak waar je problemen mee had komt toevallig uit Arnhem? ik ben er nl. bang voor....
 
Ervaring??


Origineel geplaatst door krz
Nou, een welkom van mijn kant.

Die zaak waar je problemen mee had komt toevallig uit Arnhem? ik ben er nl. bang voor....
 
www.eiland.nl

Te ernstig.. als ik kom voor een mixer en ze zeggen dat Behringer net zo goed als Mackie is loop ik met tranen in de ogen weg. Ik heb er ook wat ervaring ja. De eigenaar is gewoon niet te vertrouwen... wegblijven dus.

Gecondoleerd nog Mike-E... hoe een bedrijf je leven kan verzieken, gadver.
 
Ga inderdaad geen namen noemen. Mensen die uit die hoek komen weten zo voldoende.

Daarnaast is dit mijn ervaring en zijn er ook voldoende klanten die van scherpe prijzen hebben kunnen genieten en nooit problemen hebben gehad... dus ook geen beroep op service hebben hoeven doen.

Bij mij voldoen zij zich natuurlijk nogal betrapt omdat ze vooraf hadden kunnen weten dat ik geen uitegebreid "geteste" demo-troep als nieuw zou accepteren.

Origineel geplaatst door bambamstudio
dat doet er toch niet toe.
 
[offtopic]

Origineel geplaatst door bambamstudio
dat doet er toch niet toe.

Ik vind persoonlijk dat dit er wel toe doet. Zo kan je medeforummers behoeden voor deze zeer slechte zaak. Er zijn tig betere winkels die wel geprezen worden, dan mogen zulke ook gemeld worden vind ik. Want, waarom wel positieve reclame maar geen negatieve?

[/offtopic]
 
welkom!
 
Origineel geplaatst door krz
[offtopic]

Ik vind persoonlijk dat dit er wel toe doet. Zo kan je medeforummers behoeden voor deze zeer slechte zaak. Er zijn tig betere winkels die wel geprezen worden, dan mogen zulke ook gemeld worden vind ik. Want, waarom wel positieve reclame maar geen negatieve?

[/offtopic]

Dat ben ik wel met je eens. Namen mag ik niet noemen maar liegen mag ook niet... dus ja.

Ik denk dat er nog veel mensen rondlopen die in hun enthousiasme een deal aan gaan, zonder de juridische kanten ervan te bekijken wat een winkelier weer wel doet (leveringsvoorwaarden).

Je gaat er min of meer vanuit dat je als consument in dit land beschermt wordt. En daar kun je dus aardig op je bek gaan. Heb je eindelijk het geld bij elkaar om je wens in vervulling te laten gaan, krijg je met dit soort praktijken te maken.

En wat denk je van de DUIZENDEN euro's die het kost om te proberen je gelijk via een rechter af te dwingen? Daarbij opgeteld je kapotte spullen, waarop je garantie dus gewoon verloopt. Je winstderving. Rente over zes jaar.

Nee, dit land blinkt echt uit in de lengte en kosten van dit soort procedures.

:gaap:
 
mijn ervaring: als het even kan probeer een rechtzaak te vermijden...het levert echt bijna nooit iets op....kost tijd, geld, energie...
 
eee welkom iig!

(ik heb btw geen ervaring met 'de-winkel-die-zich-op-een-stukje-land-in-de-zee-bevindt' maar ik kan het me wel erg goed voorstellen....ze hebben daaro weinig tot geen kennis van zaken en veelal erg duur...)
 
Welkom en veel plezier hierzo :)

Trouwens, dat gebeuren met die winkel, dat is toch wel het grootste rampscenario dat je je kan voorstellen bij het aanschaffen van nieuwe apparatuur...
 
Back
Top