Hardware Sequencer voor live gebruik

Neem gewoon een MMT8: super licht, even klein als een powerbook G5 (ietsies dikker), handleiding heb je in een kwartier gelezen, zonder handleiding duurt het drie minuten eer je iets aan het opnemen bent, live-muteknoppen per track (8).
 
Origineel geplaatst door Sander02
Maar die mmt-8 heeft maar 1 midi out... bestaat er een kastje die van 1 midi IN, meerdere OUTs kan maken? dus een soortvan midi splitter?

Ik gebruik een Roland A220 Midi Separator. Dit is een 1U 19" toestel met 2 MIDI IN's, 2 MIDI OUT's en een MIDI Thru. Je kan opgeven welke van de twee IN's actief moet wezen en op welke OUT ze moeten doorgeven (OUT 1, OUT2 of beiden tegelijkertijd - of eventueel helemaal niet).

Ik heb hem lange tijd gebruikt om dezelfde MIDI-kanalen af te splitsen voor enerzijds de SY99 en anderzijds de MIDI-chain D20-DX7.

Nu gebruik ik hem om MIDI-chain SY99 nr 1 - DX7 af te scheiden van SY99 nr 2 en ook nog eens om af te scheiden van MIDI-chain D20-TX16W.

In beide gevallen diende een W30 als MIDI input.

:doei:
 
Origineel geplaatst door nick nova
Neem gewoon een MMT8: super licht, even klein als een powerbook G5 (ietsies dikker), handleiding heb je in een kwartier gelezen, zonder handleiding duurt het drie minuten eer je iets aan het opnemen bent, live-muteknoppen per track (8).

Die mute knoppen spreekt me erg aan .
Ik wil ook gewoon patterns aan en uit zetten geen hele songs afspelen ..
Hoe zit het met midifiles/Sysex inladen vanuit SX ? Werkt dat een beetje makkelijk ?
Ik ga vandaag maar even wat meer info verzamelen over de MMT-8
 
ja MMT8 heeft mij ook altijd geinteresseerd. Ik heb nu voor in het vliegtuig gekozen voor een MPC1000,
daar ik deze gewoon in een laptop tas als handbagage bij me ga dragen. Maar voor alleen midi data
is de MMT denk ik geen verkeerde keuze.
 
Een maat van mij gebruiikt ook een MMt8 en die dingen lekker strak. Zit alleen geen shuffle op en zo geloof ik. Wel beter dan de yamaha seqs iig. Die dingen zijn best lastig onder de knie te krijgen omdat ze ergonomisch niet echt lekker intelligent in elkaar zitten. (rs7000 heeft me 4 weken gekost voordat ik behoorlijk een track kon maken)
 
Er staat nu hier op 't forum een Akai ASQ 10 te koop en die schijnt ook nogal de moeite waard te zijn...

en die heeft een diskdrive, de MMT 8 niet helaas...
 
Je kunt ook 3 din sockets kopen van 50 cent per stuk en alle pooltjes aan elkaar verbinden (je weet wat ik bedoel) en voila, Philip Rees op z'n kont. Splitten is heel wat simpeler dan mergen....
 
Als het geen bezwaar is om hem zelf te gaan solderen: midibox SEQ

www.ucapps.de

Wellicht vind je op het (midibox-) forum wat meer info dan op de site, de sequencer is nog in ontwikkeling, maar naar ik begreep al erg funktioneel. Overigens ook zeer uitgebreid, kijk maar of het wat voor je is.
 
MMT8 is een goeie hardware cubase , let wel op als je er een koopt , want de reden voor de lage prijs is dat ze behoorlijk aan slijtage onderhevig zijn , dus behoorlijk gaar kunnnen zijn .

http://www.mmt8.com/faq.html
 
Midifiles recorde ik via de midi-input, realtime, type1 (kanalen direkt juist). Sysex ontvangt ie ook. Hij doet het gewoon bescheiden en goed.
 
Ah, de MMT-8. Zou Orbital nog steeds hun live-shows ermee doen? Laatste wat ik hoorde was dat ze er 6 tegelijk hadden lopen.

Maar hoe krijg je je sequences vanuit je compu erin? Ik meen ooit gelezen te hebben dat ie maar 1 spoor tegelijk kan opnemen... Ik hoop voor je dat dat niet waar is.
 
Origineel geplaatst door lo-fi

Maar hoe krijg je je sequences vanuit je compu erin? Ik meen ooit gelezen te hebben dat ie maar 1 spoor tegelijk kan opnemen... Ik hoop voor je dat dat niet waar is.

Je kan per spoor instellen op welk midikanaal hij opneemt dus als je in cubase je tracks op verschillende
midi kanalen zet kan je alle acht tracks in 1 keer opnemen.
 
Origineel geplaatst door lo-fi
Ah, de MMT-8. Zou Orbital nog steeds hun live-shows ermee doen?
yep

Laatste wat ik hoorde was dat ze er 6 tegelijk hadden lopen.

Ze wisselen zelfs tijdens hun set een paar MMT's om trouwens, is de capaciteit van dat ding niet groot dan?

gr
Arv
 
Je kan maar 3 nrs in een AMT kwijt schat ik zo
Vandaar dus meerdere AMTs voor Orbital
Je moet dat ding gewoon lekker in track mode zetten en lekker jammend rammen op de buttons.
Met dans muziek hoeven je nrs toch nooit exact het zelfde zijn.
Het liefst gewoon totaal anders !
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
Hoeveel wil je er? Check deze site maar es!

Ik heb sinds kort ook een MMT8 omdat ik langszamerhand de PC vaarwel wil zeggen als sequencer bij live optredens.
Ik wil meer flexabiliteit.

Nu zocht ik inderdaad naar een oplossing om meer dan 4 midi synths aan te sturen mbv de MMT8.
Die Rees splitters zien er inderdaad handig uit en lijken ook aan mijn eisen te voldoen.

Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met deze midi tru boxjes in combinatie met de MMT8?

R.
 
even kleine vraag tussendoor:
met welke sequencers is het mogelijk om tijdens het lo(o)pen van de sequencer een stukje melodie op 1 spoor te "overspelen" waarbij de oude data op dat spoor compleet wordt gewist en het nieuw ingespeelde loopje wordt vastgelegd en herhaald? rm1x kon dat niet geloof ik ...
 
do i need to say more?

do i need to say more?

dit is mijn live setupje:luv:
wat is jullie droomsetup?
 

Attachments

  • img_1187.jpg
    img_1187.jpg
    188,6 KB · Bekeken: 41
Back
Top