Hardware Sequencer voor live gebruik

dextah

Ouwe rot
Lid sinds
22 juli 2002
Berichten
3.358
Locatie
The Triple Galaxy Collision
Hey !
Begin er goed van te balen dat Ableton geen simpele midi seq heeft .
Als ik SX er naast zou draaien dan kom ik een usb slot te kort en eigenlijk wil ik ook niet die key overal mee naar toe slepen .
Ik ben dus op zoek naar een kleine portable makelijk te bedienen Hardware sequencer om naast Abeton te draaien .
Zit zelf aan de Alesis MMT-8 te denken .
Weet iemand nog een een ander alternatief ?
Moet vooral klein en simpel te bedienen zijn . Voor live gebruik dus .
 
Origineel geplaatst door Arv
MC303?

toch een aardige sequencert

*PROEST!*

Alesis MMT8 misschien?

R.
 
Origineel geplaatst door funxiun
*PROEST!*

Alesis MMT8 misschien? Ow..daar was je zelf al opgekomen.
Ik zat ff te :Z

R.
 
RM1x
 
[geen ervaring mee] misschien de yamaha QY-100??
Klein, sowieso!

yamaha-qy100-400.jpg
 
Ook klein, past bij je laptop en geen kat die nog geloofd dat je geen mp3-tjes aan het afspelen bent... :duivels:

pma5.jpg

De Roland PMA-5
 
Met die QY kan je niet echt lekker tracsequencen, hij is echt lineair. Ik zou voor de RS7000 gaan, die klinkt erg lekker, leuke midimogelijkheden. MPC4000 is helemaal top maarja beetje duur voor alleen live.

Mijn advies:
RS7000
Mpc1000
Rm1x

Over het formaat zou ik niet te moeilijk doen, een sequencer is echt belangrijk daar moet je niet teveel op afdingen met kleine futiliteiten.
 
mc303 is natuurlijk handig als je realtime tr type sequences wil maken
ik vrees alleen dat dextah gewoon midi wil uitsturen en strak ...

volgens mij zijn er wel een hoop simpele midiplayers .. maar een mpc is nooit weg voor vette beats
 
Goed onderwerp! Ik ga binnekort ook op deze manier aan de slag, en ik kan kiezen om een Kurweil te gebruiken om het hele arrangement uit te sturen of een MMT-8 < die laatste liever want die is goedkoper en minder zwaar.(en vervangbaar)

Bovendien heeft de MMt-8 als voordeel dat je bepaalde parts onder de mute knoppen kan zetten. Mocht er zich een situatie voordoen dat iemand in de band een maat teveel speelt, of als we toch nog verder willen spelen terwijl het voorgeprogrammeerde klaar is, dan kan die mute-knop je redding zijn.

Maar die mmt-8 heeft maar 1 midi out... bestaat er een kastje die van 1 midi IN, meerdere OUTs kan maken? dus een soortvan midi splitter?

thanks!
 
HEt is dus voor naast mijn Powerbook met Ableton .
Ik heb dus geen behoefte aan een grote bak erbij .. maar gewoon een simpele seq waarmee ik een paar kleine synths als bv een Micromodular kan aansturen .
Mijn hele set gaat nu gewoon mee als handbagage en dat wil ik zo houden ... Ik zit iedere keer al in doodsangst in die vliegende doodskisten en wil me ook niet nog een keer druk maken om mijn apparatuur die met brute kracht het vrachtruim in en uit geslingerd wordt . Heb daar nare ervaringen mee .
MPC is tof maar ik heb al een Emu SP ... Dus alleen een seq zonder synths en drum...samplers etc is logischer ..
 
Origineel geplaatst door Sander02
[
Maar die mmt-8 heeft maar 1 midi out... bestaat er een kastje die van 1 midi IN, meerdere OUTs kan maken? dus een soortvan midi splitter?

thanks! [/B]

Ja !
Maak er gretig gebruik van ..
 
Origineel geplaatst door MadR
mc303 is natuurlijk handig als je realtime tr type sequences wil maken
ik vrees alleen dat dextah gewoon midi wil uitsturen en strak ...

volgens mij zijn er wel een hoop simpele midiplayers .. maar een mpc is nooit weg voor vette beats

Yep .. wil alleen maar midi uitsturen .
De MMT-8 spreekt me het meest aan .
 
RM1X? Stevige behuizing (beter dan RS7000), en een dijk van een sequencer! En je het nog acht knopjes die je kan programmeren om wat dan ook mee aan te sturen.
 
ik zeg ook RM1x...metalen kast..zelfs een floppy drive erin! formaat is ook nog goed te handelen..neem em regelmatig mee in een rugzak....wel externe voeding helaas
 
Back
Top