• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

TK/TR AKAI MPC 2500

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Afroham

Stamgast
Lid sinds
12 april 2015
Berichten
241
Locatie
rotterdam
Na 5 dagen gehuild te hebben heb ik het besloten, mijn MPC 2500 moet de deur uit vanwege financiële redenen.


Op dit fantastische apparaat kan je beats bakken en samples flippen als Spongebob dat doet met Krabburgers.
ook als je geen hiphop fanaat bent, met 2 midi ins en 4 midi outs kan je (net zoals ik) al je synths sequencen met automation en alles er op en er aan. 2 main outputs en 8 toewijzbare outputs zorgen ervoor dat je alles enorm snel over kan zetten naar je computer.

Om er zeker van te zijn dat je gewoon gelijk muziek kan maken, krijg je van mij gebrandde kopietjes van 5 tutorial DVD's erbij. hier in wordt haarfijn de functionaliteit van de MPC uitgelegd. voor een versnelde workflow zit JJ OS 3.13 er op zodat je bijvoorbeeld veel sneller door je drum packs heen kan browsen en samples choppen gaat sneller dan Usain Bolt op de 100 meter. voor extra goede sensitiviteit zitten er zwarte extra fat pads op van MPCstuff. 2 splinternieuwe zwarte fader knobs en 4 nieuwe zwart met zilvere pot knobs (de oude knobs, faders en pads krijg je er ook gewoon bij! als je wil kan ik ook de originele pads er weer inzetten als je dat liever hebt. al raad ik het niet aan.

Gebruik je ableton live? dan heb ik nog een fijn E-book voor je T.W.V. 18 euro over hoe je de MPC perfect kan gebruiken met ableton live, inclusief voorbeeld templates en sounds etc. gebruik je geen ableton live? probeer ableton live.

Ram geheugen is uitgebreid naar 128 MB zodat je zeker weet genoeg sample tijd te hebben. natuurlijk krijg je er ook nog 2 compact flash cards bij van 1GB en 512MB (is echt meer dan genoeg hoogstwaarschijnlijk).

Wat kabels betreft krijg je van mij sowieso de voeding, usb kabel en 2 midi kabels. Verder moet ik even goed kijken wat ik zelf nodig heb qua audio kabels en wat je zelf hebt natuurlijk.

Ik vind het wel zo eerlijk om ook de paar kleine imperfecties op te noemen ( die je als je wilt, heel goedkoop op kan lossen.
- het knopje van de flash memory card slot is er ooit uitgevallen. de trigger doet het nog wel gewoon dus je kunt de flash cards nog net zo gemakkelijk verwisselen.
- De linker cursor button moet soms een heel klein beetje harder ingedrukt worden. maar hier zal je erg weinig last van hebben en kan je altijd voor heel goedkoop oplossen. Als je hem komt uit proberen zal je zien hoe miniscule het probleem is, maar ik zeg het toch maar.
- bij het inzetten van de ram geheugen uitbreiding was het stofkapje op achterkant op mysterieuze wijze verdwenen. Je kan een nieuwe bestellen voor iets van €5,- maar een sticker werkt net zo goed. ik koos voor de sticker die ook op de foto's te zien is.
voor de rest werkt alles perfect!

Upgrades (pads, knobs, fader caps,ram upgrade en flashcards hebben een waarde van dik €150,--
inhoud van de dvd's een waarde van €100,-- ( ze zijn niet gratis te downloaden)
ableton live boekje heeft een waarde van €18,-
nieuwprijs van een MPC was ongeveer €1100,-

Ik vind €850,- een eerlijke prijs maar vanwege de kleine imperfecties settle ik met €775,-
prijs is bespreekbaar. ruilen is ook mogelijk maar alleen tegen een Moog lowpass 101 filter of en goede delay, + betaling van jou kant natuurlijk

Het liefst ophalen! als het echt echt echt niet anders kan ben ik opzich wel bereid hem te verzenden met risico voor de koper.

Kort samengevat wat je krijgt:
- Een enorm gruwelijke MPC 2500 (Duhh)
- Maxed out ram geheugen van 128MB
- Extra fat pads zwart (+ oude pads)
- Vernieuwde knobs en fader caps zwart (+ de oude)
- Minstens de voedingskabel, 2 midi kabels en de usb kabel.
- 2 flash cards, 1 van 1GB en 1 van 512MB met drums (als je wilt)
- 5 gebrandde kopieën van WU-Tang's Supreme the beatmaker
- E-book hoe te gebruiken met Ableton live.
- Een kop koffie en een eventuele walktrough door de MPC.
- Intens geluk

op te halen in Zaandam.
Ik heb trouwens ook nog een alesis 3632 Compressor te koop!



hier nog even de Specs: *Large graphic LCD display based on the friendly user interface of the MPC series
MPC's iconic "feel" and "groove"
Velocity and pressure sensitive pads allow for expressive programming, with more pad banks
New Features such as Chopshop, Patched Phrase, Grid Edit, Effect and LFO sync, Mixer Automation, and Input Thru
Expanded Pattern-based 100,000 notes, 64-track sequencer and 64 external MIDI channels
32-voice full-featured 16bit sampler equipped with 16MB of RAM with ability to hold 128 RAM 2) Extensive connectivity
Two MIDI inputs and four MIDI outputs
Built-in USB Slave port for connection to a Windows or Mac OS computer
Built-in 10 analog outputs
2 1/4" stereo analog inputs and outputs with 16bit/44.1kHz sampling
Master/Slave synchronization capabilities: MIDI clock
2 Assignable Footswitch inputs 3) Sample Library Compatibility- Compatible with Akai MPC1000 Sequence, .wav, Program, MPC2000/2000XL Sequence, .wav, SND, Program, MPC2500 Sequences, .wav, Programs, MPC3000, Z4/Z8.wav and S5000/6000.wav 4) Extensive sound control
Extensive sample editing that includes cut and paste, timestretch, slice, resampling etc, with waveform display
Dynamic resonant multi-mode filters, 2 envelope generators and 1 LFO for each of the 32 voices
2 Q-Link sliders and 2 knobs for real-time control over a wide variety of dynamic changes 5) Self-contained
Optional user installable Internal hard drive to store custom sound libraries and sequences
Optional user installable CD-RW drive to load CD-ROM libraries, sample Audio CDs, and backup personal data
 

Attachments

  • 20160307_204636.jpg
    20160307_204636.jpg
    49,9 KB · Bekeken: 218
  • 20160313_154750.jpg
    20160313_154750.jpg
    49,9 KB · Bekeken: 151
  • 20160313_155702.jpg
    20160313_155702.jpg
    35,1 KB · Bekeken: 154
  • 20160313_160049.jpg
    20160313_160049.jpg
    53,4 KB · Bekeken: 152
  • 20160307_204107.jpg
    20160307_204107.jpg
    55,8 KB · Bekeken: 164
Ruilen kan tegen
- Maschine MK1 (of misschien mk2)
- Moogerfooger lowpass 101
- leuke delay
-een goed midi keyboard met semi gewogen toetsen en zo min mogelijk toeters en bellen
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top