Nu Skool Breakbeat trackje ......

Begin vind ik wel leuk lekkere beat. Dat geluid wat er o p46 sec in komt zou niet mijn keuze zijn, maar dat is persoonlijk
 
Beste C-Code,

Ik ben zelf ook veel met dit stijltje bezig en vind het moeilijk om zelf een goede nubreaks beat in elkaar te zetten. Als ik naar m'n nubreaks platen luister hoor ik toch vaak een soort van "strakheid" in de beat. Gecombineerd met een goeie bassline. Dat moet lopen als een trein en is vaak de basis van een goeie breaks plaat. Op het moment dat ik dit typ staat je nummer op repeat en heb hem nu pak 'm beet 4 keer beluisterd... Toen ik je beat hoorde vond ik hem erg okee! Komt best in de buurt van dat "nuskool breaks gevoel". ;) Leuk ook met die vocaaltjes op de achtergrond. Alleen zoals Exzit aangaf over dat geluid na 46 seconden... dat zou ik persoonlijk ook niet gekozen hebben. Iets te braafjes vind ik, mag wel wat meer rauwer. Je hoort de bassline eronder ook niet echt waardoor het nummer een beetje kaal klinkt. Het geluid wat er na 1 minuut 43 inkomt vind ik er daarintegen wel goed inpassen! Dat mag zelfs wel iets harder vind ik. Dat riedeltje is wel funky en nodigt juist uit om te dansen. Misschien kan je dat wat meer uitwerken. Die herhalende hihats een paar maten voor de beat voegen ook niet veel toe. Misschien kan je die beter weglaten en echt naar een climax toewerken... Het nummer als geheel hangt een beetje los aan elkaar... best jammer want je ingredienten zijn wel goed! Ik weet dat dit nog maar een schets is dus succes met uitwerken/verbeteren!

:) ===Disclaimer=== :)
Deze beoordeling is puur gebaseerd op mijn eigen interpretatie. Logisch natuurlijk maar misschien toch verstandig om even te melden.
:) ===Disclaimer=== :)
 
Hee max;

Bedankt voor je erg uitgebreide review, ik heb namelijk precies hetzelfde gevoel als wat jij weergeeft, de bassline mag inderdaad wat meer de break ondersteunen. Ik had in 1ste instantie hiervoor ook al een andere geprobeerd maar dat klonk ook niet zo. Ik zal nog eens wat basslines gaan proberen. Er mag ook inderdaad wat meer naar een climax toegewerkt worden dat zal ik zeker ook gaan proberen als ik de track af ga maken. Ik zal ook wat effects er doorheen gaan gooien om het geheel wat meer volume te geven, dat 2de geluid wat na 1:45 erinkomt zal ik bij de volgende opname eens wat harder opnemen. Ik vind het wel tof om te horen dat je ook zo met breaks bezig bent ;)
 
ja dat geluidje moet er uit .. trekt ook je beat naar beneden !!

beat is erg oke !!
drum fill in vink weer iets minder ...
 
Wel een leuk ritme, maar die gaat me iets te lang zonder veel verandering door. Het swingt wel, maar het mag best nog wel wat meer varieeren!
 
Yo Madr & Arv, hebben jullie tips wat voor soort bassline ik erin zou kunnen passen, een diepe oscilerende Sub misschien.....soulfull & funky of juist grof en hard......ik neig zelf meer naar het 1ste. Maar als ik er een diepe sub ingooi vind ik em vaak te overheersend aanwezig.

Ik zal idd nog wat meer afwisseling moeten gooien in de percussie en die typische dance clichees eruit moeten halen op somminge punten. Ik ga deze track zeker verder afmaken, tips zijn allemaal erg welkom ;)
 
ja moelijk .. je bent beduidend beter in beats dan in basslijnen ..

Al vond ik dat rhodes trackje van vorige keer weer erg oke en fris
maar daar zat meer een onder de melodie gelayerede basslijn in

luister eens naar die track 'a fonk' van dobre hier ergens !
zeeer vette korg ms 20 bass .. check dat eens !

die funk in je basslijnen mis ik gewoon nog ..
is me te ravey nu ...
 
Origineel geplaatst door MadR
ja moelijk .. je bent beduidend beter in beats dan in basslijnen ..

Al vond ik dat rhodes trackje van vorige keer weer erg oke en fris
maar daar zat meer een onder de melodie gelayerede basslijn in

luister eens naar die track 'a fonk' van dobre hier ergens !
zeeer vette korg ms 20 bass .. check dat eens !

die funk in je basslijnen mis ik gewoon nog ..
is me te ravey nu ...

Die track "a fonk" van dobre had ik geluisterd en was erg onder de indruk van de bass (zo ie zo van de hele track).
Ik zal die track vanavond nog eens luisteren. Ik ben zelf helemaal gek van fingerlicking records dingen qua breaks omdat die vol zitten met funk (vooral die soul of man dingen). Op zich kan ik met mn supernova aardig wat bassen maken, maar misschien moet ik eens wat meer geluiden gaan layeren in plaats van telkens maar 1 geluid gebruiken als bass. Dat ravey basje wat er nu op 0:47 inkomt heb ik met albino gemaakt. Ik zal vanavond eens een poging voor een andere bass gaan doen (en dan uit mn supernova), en dan meteen de mp3 updaten.
 
die albino bass mist body ~!!

wel laag .. en ook wat mid maar geen laagmid wat de bass lekker rond maakt

succes !
 
Yo C-Code,

Zit effe naar je schets te luisteren!
Klinkt zeker wel OK, maar mist een beetje de echte drive..

Denk dat die albino-bassline wel wat anders geprogrammeerd kan;
ik zou hem de eerste 4 tellen laag houden (en herhalen)
en pas de 2e 4 tellen om hoog gooien en misschien de tonen
nog wat aanpassen...
Verder kan er ook nog wel een rauwe filter overheen, het klinkt
nu nog iets te dun en lief.

En dan natuurlijk moet er nog op de magische grens van 2.00 minuten
er iets gaan gebeuren. Ik zou niet teveel melodietjes
proberen te maken, maar meer een opvolging van geluiden
en fx. Dat hoor je op veel van die finger lickin' platen ook vaak.

(heb toevallig deze week weer 'a plump's night out' van de plump dj's
in m'n auto zitten.. dat blijft voor mij toch wel dé breaksplaat)
 
Je moet (volgens mij) een basslijn maken die 8 tellen duurt met wat meer rust erin.

Dit loopje is eigenlijk te druk en herhaalt zichzelf te snel waardoor
die op den duur vervelend wordt..
 
Back
Top