nieuw project

Mooi man, geeft me een goed, positief gevoel. Opzet geslaagd dus, doe zo voort! :)

Thx man, ben er echt lang aan bezig geweest. Normaal gezien maak ik de ene track na de andere, zonder echt ooit iets af te werken.
Ik ga daar nu verandering in brengen, maar ik hoop wel dat er begrip is voor het feit dat ik technisch niet sterk ben en het zelfs moeilijk heb om vele van die zaken te begrijpen.

Ik heb voor deze track voor de allereerste keer zelf de kick, snare en al de andere drum en percussie volledig zelf gemaakt. Ik heb wel samples gebruikt maar heb deze dan geheel aangepast om de sound te veranderen, heb bijvoorbeeld ook de snare gelayered. Voor de eerste keer compressie op kick en snare gebruikt.

Dit liedje, de afwerking dan, was een liedje van vele dingen die ik voor de eerste keer deed. De song leek wel een puzzel.
Ik schaam mij om te zeggen dat ik meer dan 40 uur ben bezig geweest aan dit nummer... waarbij 35 uur waarschijnlijk aan de afwerking...

Nu zal dat proces in de toekomst wel sneller gaan omdat ik nu ongeveer begrijp wat ik moet doen

Is er nog distortion hoorbaar?
 
Laatst gewijzigd:
Nee hoor, niet op mijn monitors.. Enne, "technish niet sterk genoeg"? Je lult er maar wat op los man, natuurlijk ben je sterk genoeg!!!!!!!!!!!!! :okdan:

:luv:
 
Thx man :o:

Ik ga nog wat aan kick werken, die komt te hard door denk ik en zeker op sommige plaatsen in de song. Ik had het liedje beter The Never Ending Story genoemd HAHAHAHA :D
 
Heb nog een videotje in elkaar gestoken ook. Staat ook op prive momenteel op youtube maar je kan het bekijken op





laat maar weten wat je ervan vind.
 
Raar, enig idee hoe ik het kan delen zonder openbaar te zetten? Ik zou daar nog willen mee wachten tot de song af is (ik denk wel dat het nu zover is maar ga nog een paar dagen wachten om te zien of andere nog commentaar hebben)

Ik heb hem nu op unlisted gezet, ik denk dat je hem nu zou kunnen zien...
 
Ik heb besloten het nummer te laten zoals het is, heb nog een aantal zeer kleine aanpassingen gedaan aan de verschillende instrument volumes maar dat is het dan ook. Ik ga nu gewoon verder gaan met het volgende liedje, heb al teveel tijd gespendeerd aan dit liedje..

Je kan het liedje beluisteren hierboven in mijn topic comment. De file zou moeten veranderd zijn zonder hem eerst te verwijderen (soundcloud pro) dus de link zou moeten werken.

Wil je liever een video zien? Dat kan hier:



Op naar het volgende!
 
Sorry, hier ben ik weer met hetzelfde nummer maar kan je feedback gebruiken over de volumelevels.
Ik heb nu dingen gedaan die ik nooit gedaan heb en wil jullie mening weten want weet het niet goed meer.

Ik heb de kick VELE stiller gezet, misschien te stil nu?
Ik ga ook direct zeggen dat ik het gemixed nu heb met men samsung oortjes (voor telefoon) omdat merendeel van de luisteraars waarschijnlijk door dat medium naar de muziek luisteren.
Ik heb ook sommige van de instrumenten harder gezet zodat er meer verschil is hoop ik in volume levels.

Maar dat doe ik normaal nooit, ik heb al regelmatig ten antwoord gekregen dat alles een beetje op hetzelfde volume staat. Daarom wou ik nu eens wat experimenteren.

Als jullie willen en tijd hebben mogen jullie altijd naar het resultaat luisteren (in hoofdpost, de link zou moeten hetzelfde zijn maar het nummer veranderd)

Naar mijn mening is de kick nu te stil, maar ik heb zo de gewoonte van die veel te hard te zetten blijkbaar.

Als ze te stil is zeg het dan aub, als andere instrumenten te luid zijn, zeg het dan aub. Dat is de feedback die ik zeker graag zou horen en waar ik zeker iets kan mee doen.
 
Ik heb nog eens geluisterd en vind hem heel goed. De kick staat volgens mij okée. Ik luister via Behringer monitors. Tof plaatje, mooie introductie ook op SC ;)
 
Ik heb nog eens geluisterd en vind hem heel goed. De kick staat volgens mij okée. Ik luister via Behringer monitors. Tof plaatje, mooie introductie ook op SC ;)

Bedankt Gloomy. Ja die introductie op SC is een beetje het idee dat ik rond de mad scientist heb maar zover zal het nooit komen. Maar men mag dromen zeker? LOL
 
Vanaf heden is dit liedje gratis te downloaden op Soundcloud.

https://soundcloud.com/themadscientistbelgium/the-mad-scientist
 
Back
Top