synthedit Peak meter

RPH

Ouwe rot
Lid sinds
23 januari 2004
Berichten
578
Locatie
Noorden
tip: gebruik als je een trage bak hebt, GEEN Peak-meter ...ding dat maakt de plugin trager/meer resources/cpu
't staat leuk maar meer ook niet !!

bron: http://www.studiosense.org



ps: nieuwe beta is uit!! .. :eureka:
 
Laatst gewijzigd:
Heya!

Ik denk dat je ons een beetje overvalt met deze post :) Wie bent u? Wat doet u? etc? En euhhhhh welkom op dit forum! :L
 
hoi

hoi

hoi...'k heb me net aangemeld inderdaad,..ik gebruik synthedit al een tijdje,..ik dacht ik post even een tip die ik weer gehoord heb van iemand die er veel verstand van heeft...ik zag namelijk plugins met de Peak-meter erin!

:) Mzl.
 
:confused:

vage post

is er nou een nieuwe demo uit of mogen we die niet gebruiken ?
 
ik heb de nieuwste beta natuurlijk ook op me computer geinstalleerd...is niets mis mee hoor (alles werkt,..maar niet alle modules zijn even efficient).

ik zag een aantal softsynths (hier of ergens anders) waarbij de makers er de peakmeter in hebben gestopt,...op zich niets mis mee (wanneer je een snelle computer hebt),..maar er zijn ook nog steeds mensen met een wat langzamer systeem.
Dan is alles wat de plugin efficienter kan maken mooi meegenomen,..de peakmeter is niet het meest efficiente module in synthedit ...( heb dit van betrouwbare bron ).

En als je denkt: "F*ck ik wil 'm er toch in ...." , moet je lekker zelf weten,dit is alleen maar een tip!

Hoop dat het nu wat duidelijker is ..hehe

:peukie:

Mzl !
 
he bedankt voor de tip :okdan: ...had die pagina nog niet gezien :halleluja
 
het ging mij erom dat de link gewoon naar een homepage linked
ik dacht wel bij de beta versie uittekomen ..

peak limiters heb ik namelijk altijd oren naar ...
 
Origineel geplaatst door MadR
het ging mij erom dat de link gewoon naar een homepage linked
ik dacht wel bij de beta versie uittekomen ..

peak limiters heb ik namelijk altijd oren naar ...

Ik heb de link gepost bij de update thread, die moet je hebben! anders is er ook nog google ;)

peak limiter ?? (---da's niet wat ik bedoelde met de tip...lees goed !!

Op studiosense.org ..staat onder Forum/synthedit prefabs een hard limiter voorbeeld..test die maar!:)
 
ja dat topic heb ik inmiddels gevonden txs !!
en nee een peak meter .. ben nog nie wakker :)
 
Origineel geplaatst door MadR
ja dat topic heb ik inmiddels gevonden txs !!
en nee een peak meter .. ben nog nie wakker :)

mmm,..peakmeter he.. je eigen voor in synthedit?
 
Origineel geplaatst door RPH
mmm,..peakmeter he.. je eigen voor in synthedit?

sorry ik ben onduidelijk

ik bedoelde ja een peak meter !
 
Origineel geplaatst door MadR
sorry ik ben onduidelijk

ik bedoelde ja een peak meter !

Da's niet zo moeilijk,..check in de synthedit folder de skins map.

in die map staan de bitmapjes + .txt ( bar_graph1.* ) ..die moet je aanpassen,..wel even een backup van je orginele "default" skinmap maken..beter is om een nieuwe map te maken (kopieer alle bestanden uit "default" naar je nieuwe skin folder en in synthedit kun je dan van skin wijzigen).
in het .txt bestandje kun je het formaat en het aantal segmenten aanpassen.

je kunt ook de VU meter gebruiken...maar wil je het plaatje + wijzer aanpassen moet je synthedit geregistreerd hebben.

mzl!
 
hehehehehe ...
bedankt voor de uitleg ...
ik ben eigenlijk een plugin verzamelaar ..
dus ik heb die beta gedowload ...
 
Origineel geplaatst door MadR
hehehehehe ...
bedankt voor de uitleg ...
ik ben eigenlijk een plugin verzamelaar ..
dus ik heb die beta gedowload ...


hahaha,...ik ben ook een plugin verzamelaar ...sinds de eerste plugins uitkwamen( toen cubase net met VST begon, dacht ik) maar me eigen plugins maken ( voor maar bijna 20 euro ...) is het toch helemaal nu!!
 
Origineel geplaatst door Slipperman
mellorack is compleet synthedit...

heb er vu metertjes ingedaan om dat je zo de uitslag kan lezen. tja ding is al over de 25 mb groot dus ach;)


mmm,...en hoeveel %van je cpu gebruikt die mellorack in cubase SX ?? en hoeveel melloracks kun je tegelijk draaien??

tnx mazl:peukie:
 
Back
Top