[techno] Ritzi Lee - Impulsive behaviour

Origineel geplaatst door barn

het gaat om wetenschap van het geluid, toch Ritzi?

en de beste producties, in mijn ogen, zijn nog met een gewone kale 909... de synths en samples, maar vooral de compositie/het gevoel do the trick for me...

dat de wetenschap van het geluid beter/makkelijker gaat met hardware heb ik zelf ook ondervonden...

:mexico:

juist barn :)

een 909 kick kan je steeds anders laten klinken.
er zijn 100den techno plaatjes gemaakt met dezelfde 909 kick,
en toch steeds anders klinkend...

in fase, uit fase, metaalklinkend, hol, bol, noem maar op....
 
touwens: jomox mbase!!
je weet niet wat je hoort :duivels:
 
mbase lijkt me idd cool... maar toch vond ik de xbase niet zo mooi rond klinken als sommige 909 kicks...

maar of ik er nou verstand van heb? ik weet niet... feit blijft dat je genoeg anders moois zonder mooie ronde 909 kicks kan maken... soms moet ik mezelf inhouden om geen 909 te kopen als arme student :D
 
Origineel geplaatst door AOR
Die korte hihats staan inderdaad veel te hard, hoe je dat hoort?

Zet je volumeknop van je stereo/speakers eens op een zodanig laag volume zodat je het NET kan horen. Waarschijnlijk zul je op een gegeven moment alleen nog maar die hihats horen, terwijl het geluid in feite gelijkmatig tov elkander daalt.

je weet wat ik bedoel, probeer maar eens, je zal horen dat die hihats zachter kunnen

ik ga je niet tegenspreken, maar wil een punt ter discussie oproepen over het hoog en mid. Mijn ervaring vanuit zowel het DJ perspectief als de producers kant.

9 van de 10 platen moet ik als DJ omhoog EQ-en, dus meer hoog en meer mid, vaak komt dit omdat het laag zoveel energie opslokt van het systeem en van de zaal dat het hoog wegvalt.
Als producer heb ik nu een paar dingen gemaakt die op plaat veel minder helder klinken omdat het mid gewoonweg weg is gevallen, terwijl de afmix op de CD heel goed klonk. Je merkt dat dit gewoon komt doordat de perser het laag heel hard heeft genomen en het hoog (het ultieme hoog) heel helder, het mid valt dan weg.
MIjn eerste reactie dan ook wanneer iemand zegt, je hi hats staan te hard is.. klopt dit wel .. tenminste als het op plaat staat, valt dan het hoog / mid niet weg als je die hi hat idd minder hard zet..

nu zijn er hier mensen die veel meer ervaring hebben dan ik, dus aan hen graag de vraag om dit euvel uit te leggen.
 
Back
Top