[jomox] vraag aan airbase 99 gebruikers

SpaceAgent202

Sinds 2001
Lid sinds
19 oktober 2001
Berichten
7.755
Locatie
Out there
okee
vraag voor alle mensen die ook een jomox hebben staan.
net een splinternieuwe airbase99 aangesloten.

ik constateer 1 feit:
de individuele snare output ruist 10db harder als de andere outputs.
is dit normaal?

:confused:
 
10db harder d's nogal niet wat zeg, is het volume van de snare zelf dan ook 10db harder dan de rest?
heb zelf dit probleem zeker niet, want 10db verschil is niet iets dat je niet zou merken.

gelukkig is hij nieuw en heb je dus garantie, mocht het in je airbase zitten. maar je heb je mixer gain enz wel het zelfde staan, of is misschien je volume van de snare in de airbase op maximum en de rest een stuk daar onder, want je kan per intrument de volume in de airbase instellen.

succes.
 
het is ongeacht de kit en ongeacht welke kabel/input.

op mijn metertjes heb ik overal -95db ruis en in de snare output meet ik -85db...
 
van links naar rechts:

bassdrum snaredrum hitom lotom ... etc

bassdrum en snaredrum zijn op dezelfde types input aangesloten. zie het verschil -93 tegen -86 (nb. de andere kanalen daarboven zijn via een converter aangesloten dus nog minder ruis)
dat is zeven, geen tien, maar toch, ik _hoor_ nergens ruis en met die snaredrum erbij geprikt dus wel :(
 

Attachments

  • jomox.jpg
    jomox.jpg
    14,2 KB · Bekeken: 42
om een lang verhaal kort te maken:

jomox gebeld.
bla.. continu noisegenerator voor de analoge snare. last van crosstalk en wat ook. noisegate kan moeilijk ruis tegenhouden omdat het complex is. circuit al 15 keer verbeterd maar blijft moeilijk. ..
-85db.. .mr. jomox was helemaal verbaasd dat ik dat al haalde.

whatever. mijn eerste hoorbare ruis in mijn studio:doei:
 
Die van mij zoemt gewoon hard, precies een bromvlieg door je speakers. Ik gebruik wel enkel een mono main out, neem dan later alles apart op.
 
Origineel geplaatst door Toon
Die van mij zoemt gewoon hard, precies een bromvlieg door je speakers. Ik gebruik wel enkel een mono main out, neem dan later alles apart op.


De mijne ook, maar dan niet hard. Een drumstation is nog veel erger wat dat betreft. Dus de Jomoxers zijn niet de enige die het niet eruit krijgen.
 
[late reactie]
Anders pleur je er toch gewoon een noise gate tussen ?
[/late reactie]

Ik heb zelf ook nog een 'probleem' met mijn Airbase99, kan ik ook hier wel even melden en vragen of meer mensen dit hebben. Ik overstuur de clap en merk dan dat een paar seconde na het spelen van een clap een klik/pop achtig geluidje optreed (zit op ongeveer -35db want met die threshold op mijn gate heb ik het weg gekregen). Is dit normaal ? Verkeerde instelling ? Of ?
 
Heb sinds kort ook een airbase, erg vet apparaat ben er erg blij mee.
Heb er OS 1.09 in zitten kan iemand mij vertellen wat het ik er mee opschiet als ik
versie 1.16 bestel. Op de jomox site kan ik er niet veel over vinden alleen
dat bank-select via midi nu goed werkt. En mijn hoofdtelefoon aansluiting ruist veel meer dan de
stereo outs. Heb meer mensen hier last van?
 
Hey, Ik heb net een Airbase aangeschaft 2dehands,os 1.15c , zit ook ruis in de snare out en een brommetje in de bassd out dit alles hoor je nog beter op de Headphone en stereo out..als je de bassd speelt is het weg en komt et later weer.. grrr
Moet ik hier nu constateren dat ze het allemaal hebben??Va;t er nog wat te tweaken?
 
os 115c is de laatste os versie.

check of de outputs niet kraken, er zitten er nogal wat op (12 stuks) heb zelf nooit problemen mee gehad maar goe je kan het voor de zekerheid maar hebben bekeken.

check of de valueknop voldoende werkt. in het algemeen heeft ie wel wat hikjes door af en toe teveel waarden in goede of juist tegengestelde richting te verspringen, maar met normaal en rustig draaien kun je dit effect minimaliseren. gewoon hiervoor even een bank of parameterwaarde up en down scrollen met 2 omwentelingen rechts en weer 2 links (snel ; langzaam) dan heb je daarin alle problemen wel gezien. moet gewoon werken.

verder kan er weinig aan kapot.

stokoud topic van mezelf hehe
 
heej bedankt voor de tips, ja ik dacht laat ik niet een nieuw topic voor airbase vragen open gooien :) Weet je mischien ook hoe je de os versie op het display kunt lezen?
 
even een ander vraagje vanaf mijn kant.

is de o.s. te updaten via een eprom of kan dit alleen via Jomox?

bvd :)
 
dus wanneer iemand voor mij een eprom zou kunnen branden dan kan ik die er zo inzetten?

da's mooi, thanx
 
kortom je moet de eprom bij jomox bestellen. geloof dat ie 30 euro kost.
(of iemand moet een eprommetje kunnen maken inderdaad.)
 
waar kan ik het verschil vinden op het net, ik google me suf. tussen de laatste os en os 1.09?

en ik zoek weer verder....>
 
Back
Top