Midi controllable analoge drum synthesizert

Ligt aan jou Ronski.....ik zie gewoon een SC windowtje staan:)

snap m ..fb werkt sc wel als ingelast ..ding
[kheb noscript/[soort egt werkende ad blocker ..blijmee..en comodo..aless moetje lijkt welopnew invulluh elke dag?

wat ging de topic starter nou doen ..

weer sson twijfeldraad;-]juh!
8~
 
Misschien een analog four? 4 voices, analoog en prima geschikt voor drum synthese: Heeft wave-reset, dedicated controls voor pitchverloop en scherpte van de curve, verschillende envelopes die supersnel zijn. Het is op de A4 niet moeilijker een drumpatch te maken dan op bijvoorbeeld een tempest.
 
oh, de topic starter heeft nog geen keuze gemaakt... ik wil deze keer echt even goed mijn ogen de kost geven voordat ik een keuze maak..
die analogue four demo's klinken wel erg bruut trouwens, flinke prijs, maar mag ook wel voor zo'n product..
Ik heb zo'n vaag voorgevoel dat ik binnenkort mijn prijs-range maar moet gaan verhogen tot E2000,- en gewoon rechtuit voor een drum-beest moet gaan... XD
de tempest is in zekere zin mijn halve set in 1 bak... maar dan beter geordend en alles binnen handbereik XD

dus om de stand van zaken even weer te geven:
ik zit momenteel te denken aan de analogue four of tempest..

dus mocht iemand nog een obscuur ander bakkie weten dat de strijd met deze aan zou kunnen gaan..?



nogmaals (mocht ik het niet duidelijk gezegd hebben...doe ik wel vaker XD), ik ben dus niet op zoek naar een drumbak die alleen maar basis-drumgeluiden maakt zoals drums 'horen' te klinken.. ik houd van trippende geluidjes... dus 'pluckjes', pingeltjes, klikjes, chickjes, farts, noem maar op.... glitchy geluidjes dus..

je zou kunnen opmerken van 'gast, wat doe je nou moeilijk, koop een willekeurige synth, zet de adsr op kort en laat m freaken...'
op zich niets tegen in te brengen...
afgezien van dat als ik een soortemet van freak-percussie-synth voor me zie, dan denk ik aan een interface dat ook gericht is om snel percussie geluiden te veranderen, wat net een andere prioriteit geeft aan bepaalde parameters (bijvoorbeeld een overall decay-knob voor alle percussie voices.....of ehh.... hm... ben vanochtend ff slecht in voorbeelden...maar goed er is vanalles te verzinnen..)

sjesus, wat een lulkoek komt er allemaal uit mij.. misschien moet ik eerst nog ff een paar uurtjes extra slapen... :D
 
en als je wakker bent kun je misschien iets meer zeggen over die jomox airbase 99, zit te denken om dat ding te kopen mede omdat ik vrij goede recensies lees op bv gearslutz, en omdat er een max stepseq bestaat waarmee t een eitje wordt in ableton.
met editing mogelijkheden overigens
maar blijkbaar ben jij niet zo onder de indruk van de (sommige) sounds. zou beetje vervelend zijn als ik toch weer samplepacks door moet voor een goede snare bv.
 
Laatst gewijzigd:
oh, begrijp me niet verkeerd hoor, de airbase99 heeft naar mijn mening echt wel een dikke sound, tis alleen dat ik een verwend nest ben dat elke keer maar meer wilt.... ik weet dat zelf ook wel, maar vind het ook heerlijk om er vol met mezelf in mee te gaan XD

het is dat ik van mijn drumbak meer wil dan alleen drum geluiden.. ik wil het ook kunnen glitchen en dergelijken..
nu heb ik dat hier op zich wel helemaal bij elkaar gebracht in 1 setup.... maar hij's nu niet bepaald mobiel meer...

ik heb besloten om maar een gedeelte van mijn apparaten te verkopen en er een tempest voor ga halen..
 
Ik doe zelf het meeste van dat soort drumsounds uit mijn modular halen, doepfer bit module werkt lekker.
 
oh, begrijp me niet verkeerd hoor, de airbase99 heeft naar mijn mening echt wel een dikke sound, tis alleen dat ik een verwend nest ben dat elke keer maar meer wilt.... ik weet dat zelf ook wel, maar vind het ook heerlijk om er vol met mezelf in mee te gaan XD

het is dat ik van mijn drumbak meer wil dan alleen drum geluiden.. ik wil het ook kunnen glitchen en dergelijken..
nu heb ik dat hier op zich wel helemaal bij elkaar gebracht in 1 setup.... maar hij's nu niet bepaald mobiel meer...

ik heb besloten om maar een gedeelte van mijn apparaten te verkopen en er een tempest voor ga halen..

Als het knoppen is wat je wilt kun je toch ook bijv. een BCR aan de airbase hangen? Kun je alle parameters aanpassen en met een cheapass er-1 heb je nog de perfecte sequencer erbij ook (en misschien kun je zelfs ook wel editten vanuit de ER1, nooit geprobeerd).

Maar denk dat je als je echt per se op zoek bent naar de anologe sound en niet per definitie naar nog een x0x kloon je met de Tempest echt wel gaat vermaken (en hij kan ook meer dan alleen drumsounds, is ook een plus).

En bovendien, de 2e handsprijzen voor een tempest zijn wel te doen, de 2k euro of wat hij nieuw in eerste instantie was vond ik echt veeeelste veel.

maar blijkbaar ben jij niet zo onder de indruk van de (sommige) sounds. zou beetje vervelend zijn als ik toch weer samplepacks door moet voor een goede snare bv.

Heb ook een airbase (en xbase) gehad en vind het nog steeds een van de beste drumbakken. De geluiden liggen allemaal gewoon lekker in de mix op een af andere manier, misscchien heeft dat ook met een strakke midi-timing to maken oid.
BD is top, hats vond ik ook erg goed, beetje romig, niet zo schel iig, snare en cymbal was ik niet zo fan van maar dat ligt ook aan wat voor muziek je maakt. Bij een wat meer electro achtige muziek vind ik het weer wat beter passen bijv.
 
En 3 keer een micromodular? dan heb je 6 outputs, alles kun je cc aansturen en eindeloos synthese om je drums te maken.
 
oh, begrijp me niet verkeerd hoor, de airbase99 heeft naar mijn mening echt wel een dikke sound, tis alleen dat ik een verwend nest ben dat elke keer maar meer wilt.... ik weet dat zelf ook wel, maar vind het ook heerlijk om er vol met mezelf in mee te gaan XD

het is dat ik van mijn drumbak meer wil dan alleen drum geluiden.. ik wil het ook kunnen glitchen en dergelijken..
nu heb ik dat hier op zich wel helemaal bij elkaar gebracht in 1 setup.... maar hij's nu niet bepaald mobiel meer...

ik heb besloten om maar een gedeelte van mijn apparaten te verkopen en er een tempest voor ga halen..

ok dan ben ik gerustgesteld, de verkoper van de airbase die ik op t oog heb , loopt overigens dezelfde weg naar een tempest.
 
ben ik niet die verkoper via marktplaats ofzo? XD

ach ja, waar haal je je geluidjes vandaan?
in zekere zin ben ik mezelf denk ik NOG een keer voor de gek aan het houden, omdat ik uiteindelijk waarschijnlijk toch modular wil... terwijl als ik dat uiteindelijk toch echt behaald heb, mijzelf besef dat ik zo goed ben geworden in vst(i)'s maken dat het helemaal geen zin heeft om hardware te gebruiken.

maar toch.. ik krijg nog steeds een boner als ik eraan denk dat ik misschien een tempest ga bezitten..
 
Een Andromeda kan ook nog mocht jeje price-range ophogen tot 2000. Heeft een speciale drumtweakmode heb ik begrepen, volgens mij zit er dan een drumgeluid onder elke knoppengroep. Hmja ik heb 'm zelf niet, misschien kan een A6 bezitter het beter uitleggen.
En je kan 'm natuurlijk voor veel meer gebruiken! Totaal 32 oscillatoren:)
 
het echte glitchwerk doe ik in mijn nord modular. maar het is wel zo fijn om bepaalde glitches uit een bak te kunnen halen. Bijvoorbeeld een pitchshift zal veel zuiverder zijn natuurlijk als je gewoon de pitch van die bak omhoog gooit ipv het geluid door een pitchshifter te gooien. Daarentegen wil je andere keren JUIST weer het pitchshifter geluid en dan komt de nord modular weer van pas :)
qua distortions heb ik ook al een rijtje staan. Het gaat er voornamelijk om dat ik een drum-eenheid heb waarop ik snel en intuitief kan varieren, automation kan opnemen en verder kan freaken op mijn andere apparaten. Met wat ik al heb staan en de mogelijkheden die ik er met de tempest bij zou krijgen, zou ik echt een hele hoop rare shit uit moeten kunnen halen met mijn geluid, ter plekke zonder te samplen en nabewerking..
 
Back
Top