Klein studio'tje heropbouwen; geartips gevraagd

Ensoniq ASR-X? Daar zitten FX in, hij is niet al te duur en je hebt meteen een obscuur bakje. Over werking, features en kwaliteit hoef je me niets te vragen maar ik dacht dat je met misschien een hele andere bak dan die MPC's die iedereen gebruikt misschien ook wel hele andere ideeen krijgt.

-C-
 
Origineel geplaatst door Furious5
ipv die mpc zou je ook kunnen denken aan een yamaha rm1x sequencer + A4000 sampler..

Ben je rond de 600,- klaar...

Heb je een makkelijke strakke sequenceren met floppy drive en een volwaardige sampler die wav en aiff importeert en exporteert, en die nog eens 3 effectprocessoren heeft met resampling optie...

Dit vind ik trouwens ook een erg goeie tip. Over de A4000 mag je mijn hemd van het lijf vragen :D.
Of misschien een roland MC50 mkII als sequencer?

Eventueel een micro modular bij je setup om weirde geluiden mee te maken die je kunt sampelen? 225 tot 275 euro en je hebt dr eentje.

-C-
 
Wat moet dob in godsnaam met een MPC als die de dynacord heeft?
Ik vind het een beetje weg gegooid weg om een drumsampler/sequencer te kopen.
Alleen het sequence gedeelte is nog interesant hij kan beter een goede synth kopen.
 
Origineel geplaatst door dob
Command station, grooveboxes, etc... ik weet het niet, als er te veel presets enz. alvast inzitten....brrr.... dat je elke keer bij het opstarten door onsmakelijkheden heen moet... ze moet delete'n als het al mogelijk is....

Dob,

Ik zou zo'n Command Station in ieder geval niet onderschatten als ik jou was. Ik ben ook niet gecharmeerd van grooveboxes, maar dit apparaat is heel wat meer dan dat. Toen ik de mijne kocht heb ik meteen alle preset patterns eruitgedonderd; wat je overhoudt is een "blanco" hardware sequencer van zeer hoge kwaliteit en een synth-engine die zeer diep gaat en gewoon erg goed klinkt.

Mocht je de kans hebben er een uit te proberen dan zou ik het zeker doen; dan weet je gelijk of het iets voor jou is.
 
Ik zou gewoon voor een rs7000 gaan, is flexibeler dan een mpc en klinkt uitzonderlijk goed, met een uitgebreide versie (extra 8 outputs) en standaard 32 midi-kanalen uit lijkt het me een prima keuze. En niks geen presets, die zitten verscholen achter een paar knoppen en hoef je geen last van te hebben...

Ik heb er uiteraard eentje staan voor voor een goede prijs, volledig uitgebreid met expansion board ;)
 
-ik zou toch zeker die rm1x eens proberen.
kan je de meest complexe beats mee maken (hoge resolutie, hands on, arpegiator of midi delay op je drums kicks ass!!!)
kost :kont:
geluiden zijn misschien niet al te best maar ja ach... die kun je vervangen met een leuke module

-electribe es-1, heel leuk.
vooral voor live, songs ermee maken vindt ik verschrikkelijk. je kan er wel gruwelijke kicks mee maken. maar ja dat kan met elke sampler.

-micro modular, kan je toch ook wel heel veel mee!
kost je alleen wel een hoop tijd. maar dan kan je ook bijna alles

dus mijn aanrader
evolver 600 (die wou je al)
rm1x +/- 200 als je goed zoekt (zou ik die van mij nooit voor weg doen trouwens)
micromodular 200-250

dus ongeveer 1000 euri oftewel 2200 ouderwetse guldens.
jezus wat een dure hobby hebben we toch!

succes in ieder geval!

ps bijkomend voordeel.
rm1x kan je makkelijk weer kwijt of upgraden naar rs7000
micro idem naar nord modular
 
Origineel geplaatst door bastardsunited
Ik zou gewoon voor een rs7000 gaan, is flexibeler dan een mpc en klinkt uitzonderlijk goed, met een uitgebreide versie (extra 8 outputs) en standaard 32 midi-kanalen uit lijkt het me een prima keuze. En niks geen presets, die zitten verscholen achter een paar knoppen en hoef je geen last van te hebben...

Ik heb er uiteraard eentje staan voor voor een goede prijs, volledig uitgebreid met expansion board ;)

Correctie, het zijn 'slechts' 16 midi kanalen cq audio channels! (alhoewel ik dat meer dan zat vind, aangezien je per sectie (A-P) kunt kiezen voor een andere phrase in hetzelfde kanaal)

@Dob: repeat, the RS7000 IS GEEN groovebox! gvd


R
 
Origineel geplaatst door Arv
@Dob: repeat, the RS7000 IS GEEN groovebox! gvd


R

dat is de rm1x (als sequencer) ook niet maar je kan hem natuurlijk wel zo gebruiken...
 
Origineel geplaatst door EviL 3°3
Wil het nu lukken dat ik nog een mfb synth V1 te koop staan heb ... je mag hem hebben voor 215 euris!!
Onder voor behoud (is waarschijnlijk verkocht) heb ik nogn een mfb synth lite voor 100 euris.

Moet me maar postbusn.


:doei:

Had het gezien ja... komt misschien nog wel 'n keer... klinkt wel lekker, maar ik heb de Evolver al besteld. Die was bij Thomann 490.
Verder ga ik nog op zoek naar een MPC2000XL waarschijnlijk dan... ga ik wel (ver) over budget... even in het rood.
maar dan kan ik wel gewoon alles wat ik wil, en hoef ik me niet te ergeren aan hoe cheap iets klinkt. dan klinkt tenminste elk element okay of beter.
En als het moet financieel verkoop ik die Dynacord weer door...
of ruil ik die uiteindelijk voor iets dat niet zo overlapt met de MPC.

Van mij mag de draad dicht, thnx voor alle tips, mensen!
 
Back
Top