Drumbrute impact

Click image for larger version  Name:	image_123433.png Views:	1 Size:	261,5 KB ID:	3631369



https://www.arturia.com/products/har...mpact/overview

https://www.gearslutz.com/board/elec...te-impact.html
 
Last edited by a moderator:
Hier product placement punk! Gelukkig doet die wel betere en meer originele dingen...
Dat is een hele creatieve gast ja, ik vind het wel jammer dat hij zich nu hiervoor leent. Maar ja, die spullen moeten natuurlijk ook afbetaald.
 
Beste demo so far.

Nadelen:
-cowbell kun je niet tunen. Dat maakt het vrij onbruikbaar voor mij
-Toms en fm vind ik niet mooi
-geen rimshot. Vrij essentieel voor mij

Hij klinkt wel een stuk beter nu, wel iets doffer heb ik het idee. Al met al een leuk ding voor een leuke prijs. Voor mij hadden ze hem 100 of 200 euro duurder mogen maken maar dan met wat verbeterpunten. Dan wordt het wat meer een volwaardige machine die je vaker gaat gebruiken. Maar tegenwoordig moet alles zo goedkoop mogelijk.
 
Wat ik altijd zo jammer vind van nieuwe (analoge) drumcomputers, is dat je altijd de hihats moet EQen om ze beter in de mix te krijgen. Dwz, hipass.
 
Wat ik altijd zo jammer vind van nieuwe (analoge) drumcomputers, is dat je altijd de hihats moet EQen om ze beter in de mix te krijgen. Dwz, hipass.
Maar da's dan wel weer mogelijk met deze machine. Hij heeft niet zoveel aparte ("discrete") uitgangen maar het is beter dan niets. Ik denk niet dat ik deze drummer verkies boven een van z'n directe concurrenten of den alouden Korg Electribe ER-1. Misschien verandert de opvatting over deze drumcompu als de Behringer 808 kloon uit is. Dat wil zeggen: misschien valt die laatste tegen.

Over concurrenten gesproken: iemand die deze Drumbr. Impact zou verkiezen boven, laten we zeggen, de Roland TR-09, de Roland TR-08 (beide met de kleine boutique knopjes) of een MFB Tanzbar/maus?
 
Ik vind helaas ook: natte krant. En dan de Trouw van maandagochtend en niet de zaterdagse NRC.

Vooral in dat eerste filmpje, niet best. De andere filmpjes zijn wel beter trouwens. Clap klinkt prima, maar die cowbell, wat de f is dat? Het woordje 'toms' is ook een behoorlijk rekbaar begrip in deze drumcomputer. Het is een geluid, laten we het daarop houden. De cymbal is handig als je eens een vastgeroeste robotarm in je track wilt gebruiken.

Aan de andere kant: lage prijs, goede bediening zo te zien, compact. Leuk ding om een beetje mee te jammen. En wellicht valt de klank mee als je er zelf mee aan de slag gaat.
 
Schematische weergave van meningen in dit topic over de Drumbrute Impact:

Sinus_wave.svg
 
Hier product placement punk! Gelukkig doet die wel betere en meer originele dingen...


Ja, maar de overige machines die daar staan zijn eigenlijk beter dan de drumbrute. ;)
De (fm)kick is nog wel ok, maar de rest v/d geluiden passen er niet echt bij.
 
Maar da's dan wel weer mogelijk met deze machine. Hij heeft niet zoveel aparte ("discrete") uitgangen maar het is beter dan niets.


Das waar, maar ik bedoel: neem een 808 of 909 en de hihats zijn direct goed genoeg. Ik weet niet, de tanzbar hihat is dan wel weer goed..

Maja, je hebt gelijk, als je toch gewoon een strip op n desk gebruikt kun je net zo snel effe eq'en. :okdan:
 
Ik vind het een hoop gemekker. Dit is kennelijk niet voor elk genre geschikt.



Daarnaast, op welke drumcomputer klinken alle drumsounds loeihard? En binnen welk budget valt dat?



Ik vind het best een prima bakje voor bijv naast je modular. Prima prijsje en net even anders.
 
Clap klinkt prima, maar die cowbell, wat de f is dat? Het woordje 'toms' is ook een behoorlijk rekbaar begrip in deze drumcomputer. Het is een geluid, laten we het daarop houden. De cymbal is handig als je eens een vastgeroeste robotarm in je track wilt gebruiken.
.

:) Dat zijn inderdaad de minste geluiden van de DrumBrute en jouw omschrijving is wel treffend.
 
Even tegengeluidje: ben blije Drumbrute gebruiker. Sequencer werkt heerlijk intuïtief en ik jam lekker samen met mn CR8000. Ze vullen elkaar goed aan.
TR8 heb ik hiervoor gehad en vond ik 3x niks. Zat geen gevoel in en die kermis verlichting deed het voor mij ook niet.
 
De cymbal is handig als je eens een vastgeroeste robotarm in je track wilt gebruiken.

:D:halleluja

Ik heb de eerste drumbrute gehad en de ranges van de knoppen en wat ze deden met de sounds was echt buitengewoon raar en grotendeels onbruikbaar helaas. Bekeken met analysers en ik begrijp echt niet waarom ze de keuzes voor die ranges hebben gemaakt. Met name de kicks zijn echt heel weird afgesteld, tot en met het accent aan toe. Leuk als je het door een zooi effecten bakken en distortions heen knalt, maar dat kan met volca's ook prima en die zijn nog goedkoper :)

Ook deze impact lijkt een beetje hetzelfde te hebben helaas. Wel toffe machines voor mensen die een eerste stap willen nemen in hardwareland en niet teveel geld uit willen geven. Alleen komt straks de Behringer 808... Ik zou het wel weten.
 
De DrumBrute is (o.a. door diens sequencer) makkelijk te bedienen waardoor je er snel inspiratie mee op kunt doen. Is daarnaast vrij solide gebouwd en ziet er ook nog eens cool uit. Een leuk drum bakkie als je nog geen ervaring hebt met een drummachine zou je (bijna) zeggen... Maar de sounds (o.a. kick, snare, hi-hat, cowbell) vind ik niet ok en dan houdt het wat mij betreft gelijk op. Wat heb je aan een intuïtieve bediening en een fijne workflow als de drumgeluiden niet in orde zijn? En ook iemand die net begint zou ik de DrumBrute willen afraden, want met drumgeluiden die niet ok zijn maak je een slechte start.
En de "white noise generator" van de DrumBrute zou nogal gebrekkig zijn, waardoor er nogal wat klachten zijn over uitval van tambourine, clap, snare en maracas.

En de DrumBrute Impact geen rimshot?! :D Gelukkig zijn er genoeg alternatieven! :okdan: Als geld een issue is zou een tweedehands TR-8S mijn voorkeur hebben... Of een van de andere (nog goedkopere) Roland drummachines.

ik stel voor dat die lui nu definitief hun naam veranderen naar Frituria
Ik heb een MiniBrute 2S en een BeatStep Pro, maar verder ben ik totaal niet geïnteresseerd in hun producten. Ik lees het ook niet meer wat ik van ze in mijn mailbox krijg. Misschien dat ik dan wat mis, maar dat hoor ik dan later wel weer.
 
Gek eigenlijk dat je nooit iemand hoort klagen over die Roland 808.. al zal dat bij de introductie voor sommigen ook wel een teleurstellende ervaring geweest zijn..
 
Ik heb een MiniBrute 2S en een BeatStep Pro, maar verder ben ik totaal niet geïnteresseerd in hun producten.

Ik moet zeggen dat ik met de tweedehandse spark (de oude, uitgebreide versie) voor een klein bedragje (100 euro) aardig wat lol heb.
Ik vind voor die 180 euro wat ze voor de nieuwe vragen het nog steeds een leuk ding, ook omdat je meteen een goede hardware controller erbij koopt.
En zeker voor de mensen die instappen, ook omdat je ook nog 'ns je eigen samples erin kan laden.
Ik bedoel, je koopt voor Xils bijv voor een gelijk bedrag goede software maar je hebt er geen controller bij en juist bij drumboxen vind ik een lekkere controller wel zo fijn.
Maar ik zou bij deze nieuwe kleine drumbrute m'n geld in m'n zak houden.
Ik had de TR-8S en toch maar vrij vlot weer verkocht en als ik nu een drumbox aanschaf wacht ik denk ik eerst maar 'ns op die kloon van Uli.
 
Ik vind het een prima compacte drumcomputer. Zeker met de mogelijkheden die de Random knop biedt. Ook zeker een goede base als je de juiste instellingen hebt.
 
Ik moet zeggen dat ik met de tweedehandse spark (de oude, uitgebreide versie) voor een klein bedragje (100 euro) aardig wat lol heb.
Ik vind voor die 180 euro wat ze voor de nieuwe vragen het nog steeds een leuk ding, ook omdat je meteen een goede hardware controller erbij koopt.
En zeker voor de mensen die instappen, ook omdat je ook nog 'ns je eigen samples erin kan laden.
Ik bedoel, je koopt voor Xils bijv voor een gelijk bedrag goede software maar je hebt er geen controller bij en juist bij drumboxen vind ik een lekkere controller wel zo fijn.
Maar ik zou bij deze nieuwe kleine drumbrute m'n geld in m'n zak houden.
Alle drummachines vind ik - tot heden - sterke en zwakke eigenschappen hebben. De ultieme / perfecte drummachine is er wat mij betreft nog steeds niet.
Spark 2 zat bij V-collection 4 dat ik ooit gekocht heb. [Een pakket dat ik achteraf gezien nooit had moeten kopen, maar dat even ter zijde.]
Over Spark 2 (eventueel i.c.m. een SparkLE controller) zijn heel wat mensen enthousiast, zoals ook uit een review blijkt:
https://djworx.com/group-test-maschine-mikro-vs-arturia-sparkle-vs-mpc-studio

Of Spark echt iets voor je is kom je denk ik pas achter als je het eerst zelf (uitgebreid) in de praktijk getest hebt. Maar voor 'slechts' 180 euro wellicht het proberen waard?! Maar sowieso zou ik dan wel kitjes met eigen samples in Spark 2 laden (en dus niet de bijgevoegde sample kitjes gebruiken).

Ik heb zelf nooit de behoefte gehad om Spark te proberen, omdat ik toen al naar tevredenheid met NI Maschine werkte.

In juni jl. kwam Arturia overigens met een bugfix update voor Spark 2, maar ik heb niet gekeken / uitgezocht wat er eventueel verbeterd is.
Ik had de TR-8S en toch maar vrij vlot weer verkocht en als ik nu een drumbox aanschaf wacht ik denk ik eerst maar 'ns op die kloon van Uli.
Dat is dan al vrij snel dat je de TR-8S verkocht heb. Ik ben benieuwd wat voor jou daarvan dé reden is?
En ik begrijp je interesse voor die kloon van Uli. Ik neem aan dat je daarmee de 808 kloon bedoelt?! Zou je ook geïnteresseerd zijn in een 909 kloon van Uli (als die er zou komen)? Of dat niet?

Of 'natuurlijk' wachten - tot je een ons weegt - op dat Roland met een re-make (met updates / verbeteringen) komt van de classic TR-808/909 ;)
 
Back
Top