Wat voor geluidskaart ?

dj r2

Joepie de poepieeeeee
Lid sinds
26 Maart 2002
Berichten
92
Locatie
About Rotterdam
Ik ga een nieuwe computer kopen en nu is de vraag wat voor geluidskaart moet ik nemen? Wat is een goede kaart voor een redelijke prijs (+/- € 500,-) ?

En ik wil ook meerdere midipoorten wat is dan het beste, serieel of via USB ?

Of zijn er misschien kaarten die al meerdere midiuitgangen hebben ? Wil 4 midiuitgangen hebben.

Greetinx DJ R2, RSI Records

Wat ik ook nog vragen wil, is er hier een korkodil :confused:
 
Kijk ook ff in de zoekmachine.
[KNIP]
Tis maar een tipje ;)

Tja ik heb ook gezocht maar in ben vooral geinterreseerd in de combinatie geluidskaart meerder midipoorten. Dit kon ik niet echt terugvinden dus als iemand hier iets over weet.
 
voor een bedrag als dat lijkt me de Creative Audigy Platinum EX (zo'n 300 euro geloof ik) een goede keus.. handig met de externe connectors

En roland heeft wat boxjes om de midi poorten uit te breiden, deze zijn usb.
 
Denk dat bamse gelijk heeft. Ga ook maar stoppen met mensen zeggen wat een interessante geluidskaart is. Het is gewoon niet te doen en te individueel.

En nog wat die Audigy is een gamerskaart en voor muziek minder geschikt (niet totaal ongeschikt) want voor die prijs kun je zat andere dingen kopen die meer je ding zijn.
 
Nou op zich is het niet zo heel moeilijk om iemand advies te geven die weet waar ie ongeveer naar op zoek is.

Maar als iemand me vraagt welke geluidskaart ie moet hebben en nergens de ballen verstand van heeft ja dan houdt het op (nvt op topicstarter btw)
 
Origineel geplaatst door bikkel
Nou op zich is het niet zo heel moeilijk om iemand advies te geven die weet waar ie ongeveer naar op zoek is.

Zonder arro, wat heeft DJ R2 dan nodig volgens you? ;)
 
Gewoon een losse MIDI interface en een losse kaart.

Hoeveel in- en outputs die kaart moet hebben weet ik verder niet.

Euhhh ja zonder of met arro I get the point ;)
 

Zonder arro, wat heeft DJ R2 dan nodig volgens you? ;)
Ik ben zelf ook wel nieuwschierig :)
 
Waar ga je hem voor gebruiken in de eerste plaats? Voor het opnemen van losse sporen of je eindmix?

Oftewel, 1 of meer in- en uitgangen nodig?
 
Ik wil m'n nieuwe compter gebruiken om alles aan te sturen, d.w.z. Cubase met Reason waarbij Cubase 4 midikanalen aanstuurt alles komt dan via m'n mengpaneel zo in m'n oude compu. waar ik dan de eindmix kan opnemen.

De oude compu. heeft een Creative Platinum live drive II bla bla bla aanboord, deze is goed genoeg om de eindmix op te nemen.

Ik weet dus niet of bijv. de Soundblaster Audigy Platinum met een midiuitbreiding een goede keuze is :confused:

Ik heb buiten Soundblaster geen ervaring met andere kaarten =(
 
Laatst gewijzigd:
Dus je outboard gear + losse cubase kanalen naar de mixer toe? Misschien is een Terratec EWS88 en een losse MIDI interface wat? De Terratec heeft 8 uitgangen dus dan kun je voorlopig wel weer ff vooruit lijkt me.

Anders kom je al gauw boven je budget.
 
Laatst gewijzigd:
Misschien is een Terratec EWS88 en een losse MIDI interface wat? De Terratec heeft 8 uitgangen.....

Tis een mooie kaart volgens de info :p maar wat moet ik met al die uitgangen :confused: Ik hoef alleen maar m'n geluid van Reason uit de computer te halen de rest gaat via midi gelijk naar m'n mengpaneel en daarvandaan ga ik zo die ouwe compu in 8D
Dus 8 lijkt me een beetje veel.

Ineens heb je het, je wordt conducteur
 
Die EWS88 zou ik niet aanraden.

Een combo met Emagic AMT4 (Midiman,MotU ea kunnen ook hoor) en Terratec96/24 en dan niet met je ouwe computer opnemen (die kun je ook als softsynth apparaat naar je mengpaneel routen en als via midi besturen) en gewoon met die kaart je mengpaneel opnemen.

(shit, doe ik het toch)
 
Tja het is net wat je wilt.
Voor 500 euro heb je een goede MIDI Interface en een kaart met goede specificaties.
 
Ligt er aan of je alleen midi apparaten wil aansturen want
dan kun je mischien beter een usb device kopen. Lekkere
strakke timing en bv. geen gezeik met synths die geen midi
thru hebben anders is voor rond de 500 euro een Terratec MT88 inderdaad een goede keus (www.terratec.de). Kijk ook maar eens bij www.midiman.de voor de midisport 4x4 of nog beter de 8x8, 1 van de best en meest betaalbare usb midi devices available.


gr. Mario
 
Tis zover, kheb mijn nieuwe compu besteld.

Kga toch maar voor de soundblaster Audigy, dit omdat ik goede ervaring met soundblaster heb en het gewoon een mooie kaart is :{ (vind ik tenminste)

Nog wat gegevens ?

* Asus P4T-E ( lekker hoor :) )
* Pentium 4, 1.8 Ghz (aardig )
* RIMM 512 RD PC800 ( de moeite waard >:| )
* Maxtor 80 Gb 7200 U133 ( fast & the furious)
* Asus v8200t2 deluxe 64 MB
* Soundblaster Augigy Platinum ( :{ )
* Traxdata CDW 10/24/40 ( ff branden, al klaar)
* IIyama 17 inch ( 8D )
* bla, bla, bla

Moet ik weer ff vooruit kunnen, pleur hem via een netwerkje aan m'n andere compu. Zo krijg ik aardig wat speelruimte

Greetinx DJ R2, RSI records
 
Ai! Net te laat!

Ik wilde eigenlijk zeggen dat je NIET voor de soundblaster moet gaan. Dat ding heeft allerlei problemen met timing enzo... ik heb er zelf ook nie zo goeie ervaring mee....

-- HanzZ
 
De duurdere Audigys hebben wel ASIO drivers.

Maar ik ben bang dat dat niet alleen genoeg is voor het predikaat 'pro'......

Ik geloof dat hij nog steeds op 16-bits werkt behalve als je digitaal werkt.
 
Back
Top