Vraag geluidskaart , zijn er kaarten die iets als total mix van Rme babyface hebben ?

1908

Stamgast
Lid sinds
6 augustus 2007
Berichten
266
Hoi ik heb een vraag over het vinden van de juiste soundcard .
Ik heb jarenlang altijd de Rme Babyface mk1 gehad met de total mix virtual mixer .
Helaas ben ik 6 jaar geleden heel erg ziek geworden ( vrij onbekende ziekte ) waardoor ik dus niet meer dicht op
beeldschermen kan zitten en dergelijk .
Na jarenlang doodziek op bed te hebben gelegen kan ik de laatste 2 jaar mij iets meer veroorloven , alleen is zitten in
een " normale setup " voor mij niet meer mogelijk .
Maar ik doe de laatste maanden gelukkig toch weer beetje aankloten met muziek en jeetje wat het ik dat gemist .
Helaas zit ik wel op flinke afstand , maar goed dit werkt voor mij en gebruik momenteel de audiobox go van Presonus op de Mac m2
of een pc die ik nog boven heb staan maar eigenlijk sinds ziekte niet meer heb aangeraakt (was destijds wel een redelij speciale muziek pc )

Beetje lange intro mijn excuus haha , ik doe tegenwoordig wat meer met vocalen opnemen , podcast dingetjes maar hoef geen hele orkesten of allerlei instrumenten op te nemen per se
Gezien mijn staat en setup zal het voor mij altijd lastig zijn om goed te kunnen mixen en dergelijke ik wil dan ook wel beetje normaal geprijsd iets zoeken desnoods 2e hands .

Het fijne van de Rme babyface is dat ik mijn geluidskaart kon besturen op afstand , wat nu niet kan en ik dus steeds toch naar voren moet wat
ik gewoon zo min mogelijk moet doen .
Zijn er meer geluidskaarten die zoiets als total mix van Rme hebben ? zodat ik bijv het volume snel op afstand kan uitzetten om vocals op te nemen en volumes te besturen ?

Of is dit echt iets wat alleen Rme heeft ?
Het nadeel is dat het behoorlijk wat kost en misschien wat overkill is ondanks dat ik het altijd zon fijne kaart vond dus 2e hands zou ook prima zijn en de mk1 versie .
Ga ervanuit dat dit nog steeds prima draait of zou dit verouderd zijn tegenwoordig ?

Misschien een beetje een rare vraag en veel tekst maar ben hier ontzettend benieuwd naar , zeker omdat ik de audiobox op een of andere manier niet zo vind .
misschien mis ik idd wel gewoon het besturen van het geheel wat ik altijd heb kunnen doen wie zal het zeggen
Alvast bedankt
groetjes
 
Hoi bedankt voor u antwoord .
Inderdaad harder en zachter enzo het voordeel van de total mix is dat je alles letterlijk kon besturen als een soort plugin en dat is iets wat ik als ideaal beschouw haha
ook de routings eq's koptelefoon volumes .
Ik zal eens kijken naar uw link dank je wel
 

Attachments

  • TotalMix_FX_01_10_2015.png
    TotalMix_FX_01_10_2015.png
    779,1 KB · Bekeken: 45
Motu had ook wat DSP features. Effectjes erop kunnen gooien en channel EQ, net als de RME's.. al ging het bij de RME wat verder met het aantal virtuele kanalen dacht ik (DAW returns).



Voor zover ik het heb bijgehouden zijn dit de merken die wat meer features hadden. Daarvoor had je de E-MU1820 en 1616.. die ook wat mogelijkheden hadden maar niet meer ondersteund worden..

Een andere optie is misschien een iPad mixer? Of je kunt het zelfs op de computer doen. Een Behringer mixer heeft een USB aansluiting en werkt dan ook als een geluidskaart.

 
Laatst gewijzigd:
Geen ervaring met rme, maar uad heeft console waarmee je ook de instellingen op de geluidskaart via de software kunt bedienen. Ook dsp plugins waarmee je zonder latency kunt opnemen of monitoren direct door de plug-in.

Mocht je geïnteresseerd zijn in uad ik heb een Apollo twin x quad te koop. Pm maar als je interesse hebt.
 
RME's geluidskaarten hebben (allemaal) total mix

kan bestuurd worden op afstand met MIDI (controller)
bv. een Novation ReMote

ik had daarvoor ook een geluidskaart met firewire die gelijk een console was - dat is ook op afstand besturen he
tegenwoordig zijn er daar ook aardig wat van
(USB mengtafel die ook geluidskaart is)
 
Je zou ook kunnen overwegen een midi-controller te gebruiken voor je DAW-volume, ipv je geluidskaart.

't Is in wezen niets anders dan volume-cc versturen, wat je zou willen. (Als ik je goed begrijp)
 
Hoi allemaal ik heb gister een heel bericht getypt maa blijkbaar niet goed verzonden .
Bedankt allemaal voor het meedenken , het probleem is dat mijn ziekte redelijk bizar is

In het kort , ben ik tatoeëerder en heb 6 jaar geleden een ongeluk ( teveel ingeademd waarschijnlijk ) van dettol
schoonmaakmiddel en hierdoor is mijn limbisch systeem beschadigd
De ziekte is in Nederland behoorlijk onbekend en heb ook jaren voor erkenning moeten vechten
omdat mensen dachten dat ik "gek " was geworden
Heb een ziekte bed van 3 jaar achter de rug en op enig moment zelfs 3 weken in de bossen / natuur moeten leven op advies van artsen omdat mijn lichaam het begaf en niemand wist wat ze moesten doen

Ik ben dus extreem intolerant voor chemische stoffen zoals parfum en dergelijke
maar doordat ik zo lang niet serieus ben genomen en ik alles bleef doen voor de mensen om mij heen in de hoop dat ze mij dan zouden geloven dat ik echt had wat ik had ( iets waar ik pas na maanden achter kwam en waarmee ik dus te horen kreeg dat mijn leven voorgoed voorbij was en ik nooit meer zou kunnen doen en leven zoals ik altijd had gedaan )

Ik raakte dus alles kwijt , familie vrienden partner mijn toekomst als tatoeëerder maar tot mijn grote verbazing kreeg ik een half jaar later de definitieve klap
ik werd overgevoelig voor electra en straling , en hier zie je vaak rare gekkies over praten
en deze mensen worden niet serieus genomen
desondanks heb ik er voor gekozen om er eerlijk over te zijn , en heb ik in die 3 jaar allemaal boeken en research gedaan op dagen dat ik iets kon in bed
en zo op die manier mijn leven en intolerantie omhoog gekrikt

ik kan tegenwoordig weer tatoeëren ( wel met veel medicatie om pijnen en zintuigen te onderdrukken )
en heb best weer een leven ben nu 2 jaar uit bed heb weer een gezin
De laatste tijden ben ik weer wat aan het aanrommelen met muziek maar door mijn overgevoeligheid kan ik niet dicht op een scherm dus zitten
is een iPad iets wat ik kort kan gebruiken met medicijnen en gebruik dit dus voor mijn tattoo werk

Vandaar dat de Totalmix een fantastische oplossing zou zijn om op afstand wel achter de tv te zitten en hierop mijn daw nu met de Mac mini

Heb als het goed is nu voor een leuk prijsje de rem babyface op de kop kunnen tikken omdat ik weinig tot geen oplossingen zag zo goed als deze
Dus iedereen super bedankt en voor de lezers hier hebben jullie nog een krankzinnig verhaaltje te vertellen op een verjaardag zeg ik altijd maar haha Helaas is het echt waar voor mij
maar ik ben ontzettend blij dat ik weer een beetje kan pielen want ik raakte alles kwijt maart ook het muziek maken wat ik jarenlang deed als hoofdding in mijn leven voor het tatoeëren viel mij zo zwaar
En de prognose was nooit meer dit soort dingen doen dus ben super trots

Nou ik ga het verhaal afsluiten voor de mensjes hier dus wat leesvoer en wellicht de gedachte die gozer is knettergek
En dat begrijp ik heel goed haha Iedereen een goed weekend allemaal !!
 
Heb inmiddels de babayface en super blij mee en het probleem opgelost 💪🏻

Nogmaals bedankt iedereen voor het meedenken
 
@jserle

Allereerst is u bericht zeer kort door de bocht , en dat mag

Ik schrijf dit stuk dus u mag zeer zeker uw mening hebben

Alleen slaat het geheel kant nog wal en
geeft het vooral aan dat u niets van de ziekte snapt of enig besef heeft ( dit hierboven is zo’n klein deel van mijn gehele strijd en wat ik heb moeten doorstaan ) wat een hel ik in heb geleefd en nog steeds dagelijks moet vechten hier tegen maar tegelijk zo blij ben wat ik nu allemaal weer kan doen Al dan niet met omwendingen zoals deze whehe s

En dat is ook logisch maar dan is het handiger om niet te reageren
lijkt mij als de essentie en achtergrond niet worden begrepen .
maar een ieder mag een mening hebben zeker als ik mijn verhaal neer zet alleen vond ik dit bericht wel onduidelijk en niet zo logisch . Wel is het altijd mooi dat mensen die iets zelf niet hebben of ervaren het hoogste word hebben wat wel of niet kan en waar wel of wat niet in zit 😁 in ieder geval het beste ik ben ontzettend blij met mijn babyface het heeft mijn probleem volledig opgelost en ben blij dat ik weer terug naar mijn gewende setup interface ben 💪🏻 ik wens u verder het allerbeste en mocht u echt geïnteresseerd zijn mag u mij altijd meer vragen 😁
 
Back
Top