Behringer RD-8

Denk dat vertraging komt doordat ze nog een goede grote draaiknop zoeken.
Ik zou m kopen als ie ook in een retro-Italo jas komt, looks van Farfisa of Elgam oid. Doe mij maar vintage Italo design dan een kloon van de discutabele looks van de 808. Ranzige kleuren, schroeven in zicht, lelijke letters. WTF dachten ze bij Roland in 1980?
 
Het origineel heeft geen filter.

Ik denk dat hij een kopie van het filter van de Neutron bedoelt hier.

Ah oké, ik dacht dat er zowiezo op de oude 808 wel een soort van filter zat want je wil toch een bepaald spectrum van het geluid horen?
Ik heb zelf nooit een 808 gehad.
Wel zo leuk trouwens want dat betekent dat je de sound net als bij een synth op de kloon dus kan gaan beïnvloeden.
 
Ah oké, ik dacht dat er zowiezo op de oude 808 wel een soort van filter zat want je wil toch een bepaald spectrum van het geluid horen?
Ik heb zelf nooit een 808 gehad.
Wel zo leuk trouwens want dat betekent dat je de sound net als bij een synth op de kloon dus kan gaan beïnvloeden.
D'r zat in ieder geval een high pass filter op de ruis v/d snare. Alle geluiden tegelijk (lees: dé output) v/e drummachine door een (1) filter halen lijkt me een beetje vreemd. De snare wil je zo hoog mogelijk, de bass drum zo laag mogelijk. Wat voor filter gebruik je dan...? Low pass, high pass?
 
Ah oké, ik dacht dat er zowiezo op de oude 808 wel een soort van filter zat want je wil toch een bepaald spectrum van het geluid horen?
Ik heb zelf nooit een 808 gehad.
Wel zo leuk trouwens want dat betekent dat je de sound net als bij een synth op de kloon dus kan gaan beïnvloeden.

Jongens, dit gaat helemaal nergens over. Natuurlijk wordt er bij de klankopwekking van de 808 geluiden gebruik gemaakt van o.a. filters.

Maar het Neutron filter wat ze er verder als extraatje op hebben geplakt heeft daar niets mee te maken. Dat is geen onderdeel van de synthese van de individuele sounds, maar gewoon een extra filter achter de main out om wat mee te pielen als gimmick, gewoon omdat het kon.
 
Totaal nutteloos een filter op de master van een analoge drumbox. Het haalt de waarde van de BH808 een beetje naar beneden.
 
Ik zou dan eerder het volgende zeggen , wij belgen hebben de 808 in 1982 al gepromoot met Sexual Healing van Marvin Gaye ... opgenomen in Studio Kathy te Ohain (BE). Marvin was dan ook een halve Belg (Oostendenaar) natuurlijk :halleluja
Of ook bekend - met (aangepaste) 808 sounds - is...




Vertraging tot na de zomer verwacht men want er worden nieuwe features ingebouwd.
We gaan het zien (...ik ben benieuwd), maar mijn interesse heeft deze B. RD-808 sowieso al. :)
 
Last edited by a moderator:
Vandaag eindelijk binnen: 10.95 is natuurlijk een lokkertje, er staat bij 'de overige 300 euro betaald u achteraf'.


Action-folder.jpg

Ik bedenk me nu pas dat het jammer is dat niemand nog een Bax-tion grap heeft gemaakt. Bij deze dan maar... beter laat dan nooit.
 
o9EoUuf.gif
 
Vet man een Tehringer 808
 

Attachments

  • 1474971281909s.jpg
    1474971281909s.jpg
    3,3 KB · Bekeken: 59
Waar blijven trouwens al die kekke hits die nu met de betaalbare boog gemaakt kunnen worden? ;)
 
Dat wil je niet weten.. die muziek van tegenwoordig jonghuh...

 
Last edited by a moderator:
Nederlandse "hiphop": kleuterdeun, babyrijmpjes, en imitatie van jaren 90 gangsta attitude. En maar zwaaien met die handjes.
 
Nederlandse "hiphop": kleuterdeun, babyrijmpjes, en imitatie van jaren 90 gangsta attitude. En maar zwaaien met die handjes.

Volgens mij is de doelgroep tussen de 8-12 jaar? Kan niet anders....
 
Back
Top