Behringer RD-8

Das wel erg cool, dat zijn juist de features die ik aan mijn yocto will toevoegen.

Tuning op de kick, snare en clap
 
De circuits zijn analoog, maar is dit nu gemaakt volgens de Roland schema's van de verschillende instrumenten?
Of heeft Behringer hun eigen schema's gemaakt?
In de documentaire "808" uit 2015 (ik kan 'm niet meer vinden op Youtube) zegt Ikutaro Kakeha (oprichter Roland) vanaf 1:25 min. dat hij een transistor heeft gebruikt voor de 808 die eigenlijk afgekeurd was. Hij kon er goedkoop 10.000 kopen. Men beweert dat het typische geluid v/e 808 nooit meer na te doen is omdat die "kapotte" transistors niet meer bestaan. Hmmmmm. Misschien lariekoek maar als het klopt dan heb je niets aan de originele schema's. :frons:
 
Dat verhaal heb ik ook weleens gehoord, zou best kunnen dat dat er aan bij draagt dat ook geen enkele 808 exact hetzelfde klinkt. Maar goed, uiteindelijk kun je alles namaken natuurlijk, desnoods reverse engineer en kopieer je de 'foute' transistor ook gewoon.
 
Uiteraard zijn niet alle componenten exact hetzelfde,
Toen ik mijn TR-808 bassdrum schakeling bouwde heb ik een aantal transistors moeten vervangen omdat je de originele niet kon krijgen, maar het was wel gebouwd volgens het originele Roland schema van de bassdrum.
En het klonk ook als een echte TR-808 bassdrum omdat het volgens het originele schema gemaakt was (maar dan op een eurocard printplaat)

Wat ik dus bedoelde is of Behringer de originele Roland schema’s van de instrumenten en klankopwekking heeft gebruikt en daar waar nodig een aanpassing gemaakt.

Dat vroeg ik me af.
 
Nee de nieuwe folder van de Aktion is nog niet binnen! :)
Vandaag eindelijk binnen: 10.95 is natuurlijk een lokkertje, er staat bij 'de overige 300 euro betaald u achteraf'.


Action-folder.jpg
 

Attachments

  • Action-folder.jpg
    Action-folder.jpg
    56,3 KB · Bekeken: 59
Vind het wel een leuk ding. Klinkt ook wel goed. Maar wil niet zeggen dat ik hem 1-2-3 aanschaf. Heb niet zo veel met drumsynths.
 
Na het horen van dit Vlaamse TR-geweld uit 1989 kun je er niet meer omheen.
Óf je staat er verder vanaf dan ooit :D

https://www.youtube.com/watch?v=J7xsTCg_T8s

Een 909 in een 808 clone thread :stupid :D

Ik zou dan eerder het volgende zeggen , wij belgen hebben de 808 in 1982 al gepromoot met Sexual Healing van Marvin Gaye ... opgenomen in Studio Kathy te Ohain (BE). Marvin was dan ook een halve Belg (Oostendenaar) natuurlijk :halleluja

 
Last edited by a moderator:
Back
Top