Behringer RD-8

Ja,dat is inderdaad jammer.Misschien(hopelijk) kunnen ze dit doen door software aan te passen.

ik denk het niet. Transient designer werkt volgens mij via de vca die je nodig hebt per geluid bij analoge bakken. Maar filters zitten volgens mij niet in een analoge drummachines path. Dus hebben ze er 1 op de MAIN gezet.
 
Gebruikten de zwarte, antraciete en bruine 808's dan andere componenten voor de kicks en cymbalen?



Ik heb ooit de bassdrum van de TR-808 op eurocard gebouwd en toen moest ik de transistors vervangen omdat de originele niet meer verkrijgbaar waren.
En betreffende de decay: bij mijn project kon je deze tot op 'oneindig' instellen, maar dat klonk niet zo mooi meer.

Oneindig slaat ook nergens op lijkt mij. Dat ie 2 seconden duurt snap ik nog wel dat je daar muziekaal iets mee kan.

En ik ben geen electronica expert. Basis kennis plus is het maximale. Dus ik kan je ook niet vertellen of originele transistoren beter zijn. Weet wel dat een yocto kick gewoon klonk zoals ik vond dat een 808 kick moest klinken.

Verder: als er verschil is tussen de antraciete en zwarte 808 qua sound moet je dat ook intern kunnen zien of meten.

Althans: ik weet dat oudere, ik dacht weerstanden, veel meer afwijkingen hebben dan nieuwere. En dat ook bijvoorbeeld het geluidsverschil tussen dezelfde versies van minimoogs nog steeds bestaat.

En dat je van bijv weerstanden niet goed kan zien hoe oud ze zijn en welke types het precies waren.

Maar afwijkingen zou je in theorie moeten kunnen meten dus er moet denk ik wel serieus bewijs te voorschijn kunnen komen wrm een zwarte verschikte van een antraciete.
 
"So this has a new sequencer section as well as a wave designer which is sort of a transient shaper that works kind of like a compressor and that is assignable per voice. That is fed into a filter that's also assignable per voice. So it's not just a global filter for all of the 808 sounds, it can shape only certain sounds."
 
Off topic-ish: Het verschil tussen oude 808's is ook te meten, er zit in latere 808s een andere weerstand op de Kickdrum waardoor ie een minder lange decay heeft.
Dit is simpel te veranderen door een 390k weerstand in parallel te solderen met R164(47K), dan heb je gelijk de classic BOOOOOOOOOOOOM Kick.
Hoef je de PCB er niet eens voor uit te halen, kan zo op de achterkant vast gesoldeerd worden.

On topic: Die Behringer klinkt m.i. spot on. En in combo met de extra features + een aangenaam Behringer prijskaartje is dit gewoon een heel gaaf ding.
 
Betere demo,sounds zijn goed,op de cymbalen na die echt niet als een 808 klinken,eigenaardig dat ze dat fucked-up hebben gekregen.

Still,gaaf product.
 
"So this has a new sequencer section as well as a wave designer which is sort of a transient shaper that works kind of like a compressor and that is assignable per voice. That is fed into a filter that's also assignable per voice. So it's not just a global filter for all of the 808 sounds, it can shape only certain sounds."

Dank! Maar heeft ie nou per instrument een filter? Volgens mij niet. Je kan volgens
mij per sound bepalen wat naar het filter geroute wordt. Wave shaper hetzelfde volgens mij.

Zou ook te bizar zijn als dat kon voor zoā€™n bedrag.
 
"Behringerā€™s clone of Rolandā€™s TR-808 drum machine will arrive in March priced at just $299."

Een 267 euro dus.

Dankjewel voor de link.
Of 299 dollar hier 267 euro zal zijn is nog niet zeker. Apple bijvoorbeeld. vervangt gewoon het dollar teken door euro, maar ja, dat is een Amerikaans bedrijf.
Hoe dan ook is het wel een erg lage prijs. Ik hoop dat ze niet bespaard hebben op de knoppen.
Toen Mode Machines de Xoxbox uitbracht, leken de knoppen goed, maar in praktijk voelde ze een beetje fragiel aan.
 
Dollarprijs omrekenen naar europrijs is niet realistisch, je hebt namelijk sowieso te maken met 21% BTW die erbij komt (US prijzen zijn altijd exclusief BTW omdat deze per staat anders is). Verder nog invoerrechten en zullen de extra schakels (importeur/tussenhandel) ook nog wel wat opstrijken. Introductie ā‚¬349 en dan ā‚¬299 na een maand of 2 is mijn inschatting.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb de sounds van de RD-808 even vergeleken met mijn TR-8S en er is toch wel wat verschil te ontdekken. Zo gaat de tuning van de kick op de TR-8S maar tot een C en die van de RD-808 kan je hoger tunen naar een E, dat scheelt aanzienlijk. Ik weet niet hoe dat bij de originele is? Ook klinken de maracas en de open hiat anders op de TR-8S. Deze sounds klinken wat beter op de RD heb ik het idee. De TR-8S is natuurlijk wel veel uitgebreider en heeft meer mogelijkheden om de sounds aan te passen naar eigen smaak.
 
303-dpma-filing-060219.jpg
 
Back
Top