Andere hobbys?

Ik mag graag naar de tandarts want daar kan ik nog Donald Duckies lezen.
Vroegah snuffelde ik graag in de Pep van mijn oudere neef. Later had ik jarenlang een abonnement op de Eppo. Mijn favo's waren Lucky Luke, de Generaal, Guust. Ook een tijdje MAD gelezen. Later kwamen de absurde franse strips bij zoals die van Gotlib (Rhââ Lovely, Waanzin Waanzuit en zo), Hein de Kort. Die avonturenstrips hebben mij nooit echt geboeid.
 
Ik mag graag naar de tandarts want daar kan ik nog Donald Duckies lezen.

Met de nieuwe Donald Duck heb ik niet veel, maar de oude verhalen door Carl Barks en Don Rosa vind ik geweldig.
Ik vind het wel grappig om te zien hoe dat tijdschrift is veranderd en met zijn tijd meegaat.
Schreven kinderen vroeger brieven aan 'Beste Oom Donald', nu zijn ze gericht aan 'Beste donzige duckie'.
 
Ik dicht af en toe

Rijmen

Ik ben aan het rijmen,
om de verschillen te lijmen

Op zoek naar de overeenkomst,
op zoek naar mijn mooiste vondst

De perfectie die mijn hart doorkliefde,
de drang naar universele liefde
 
Met metaal in de weer zijn. Een bouwsysteem gemaakt wat makkelijk in en uit elkaar kan. Net als Meccano maar dan in het groot.
Dit is alweer een oude tijdelijke foto. Want alles is verbeterd nu.

kraan tijdelijk.jpg
 
Hoezo 'andere' hobbies'?
Weet niet of ik de enige ben is want ik heb niet alle 21 pagina's doorgespit maar ik zie muziek niet als een hobby.
Meer als een eerste levensbehoefte of een kunstvorm.
Het wordt me vaker gevraagd of muziek een hobby van me is maar ik vind de term hobby iets triest hebben en ik vat het zelfs als een beetje als beledigend op.

Het doet me denken aan oudere mannen met een treinbaan op zolder oid
Getrouwde mensen die maar iets gaan doen in een ander kamertje of zelfs in de schuur zodat ze uit de buurt van hun echtgenoot kunnen zijn.
Ik zou ook niet aan iemand die zijn hele leven schilderijen maakt vragen of het z'n hobby is.
Toch is de scheidslijn wel dun. Er zijn ook mensen die voor de hobby schilderen.

Ik werk om in mijn levensbehoefte te voorzien maar muziek is mijn voornaamste bezigheid.

Maar goed, verder doe ik daanaast momenteel veel gamen op de playstation maar ik zie dat is ook geen hobby, meer tijdverdrijf
Dus nee.. ik heb helemaal geen hobbies volgens mij ookal vinden anderen misschien dat ik die wel heb
 
Altijd leuk die definities. Ik kwam deze site tegen met wat aardige definities en verschillen tussen een hobby, baan, carrière en roeping: ik denk dat de laatste term jou wel aan zal spreken, @Nightly Build

 
Hoezo 'andere' hobbies'?

Ik werk om in mijn levensbehoefte te voorzien maar muziek is mijn voornaamste bezigheid.

Dus nee.. ik heb helemaal geen hobbies volgens mij ookal vinden anderen misschien dat ik die wel heb
Idem hier.
Muziek (analoog en digitaal), opnames.
Ben onlangs begonnen met Italiaans te leren (altijd fijn als je je wat kan uitdrukken wanneer je op vakantie bent of hen begrijpt zonder ze het doorhebben wanneer ze jou in de luren proberen te leggen :D )
En ook begonnen met (contra)bas, eerder uit noodzaak omdat jazz-bassisten schaars zijn.

Cheers,
Exo. :mega:
 
Er zijn veel andere woorden en definities te vinden voor 'hobby', pik daar één uit é seg!
 

Betekenis 'HOBBY'

Je hebt gezocht op het woord: HOBBY.

hob·by (de; m; meervoud: hobby's)1ontspannende bezigheid voor in de vrije tijd; = liefhebberij


Aldus van Dale :D
 
Ik deelde enkel de definitie :)

Ik zal dat voor niemand invullen, anders dan voor mezelf.
Tis aan ieder om te kijken of zijn of haar activiteiten passen onder de definitie ;)

Ik heb zelf heel veel hobbies volgens deze definitie :D
 
Passie, roeping, bloed-zweet-tranen, liefde (amore) - het komt allemaal mooi samen in de term "amateur".

Een professional gaat, in mijn beleving, ook een stuk zakelijker om met zijn of haar muziek. Dan gaat het over productie, en minder om het neerzetten van een culturele dan wel persoonlijke expressie.
 
@rvanommen

niet onjuist van van dale, maar toch niet precies:

Ontleend, al dan niet via Frans passion, aan Laatlatijn passio (genitief -ionis) ‘lijden, foltering; ziekte; gemoedsaandoening, sentiment’, een afleiding van klassiek Latijn patī (verl.deelw. passus) ‘lijden, moeten dragen’, zie → patiënt. De betekenis ‘lijden(sverhaal) van Christus’ is ontleend aan het christelijk Latijn, waarin passio deze betekenisvernauwing had ondergaan.

passie werd al voor het kristendom vaak als iets negatief gezien, zeker binnen de filosofie.... (de afkeer van zintuiglijkheid of het lichaam is niet iets typisch kristelik. of afkeer, het gericht zijn op de geest als verlossing van het lichaam, ja dat vind ik toch afkeer..)
 
Passie, roeping, bloed-zweet-tranen, liefde (amore) - het komt allemaal mooi samen in de term "amateur".

Een professional gaat, in mijn beleving, ook een stuk zakelijker om met zijn of haar muziek. Dan gaat het over productie, en minder om het neerzetten van een culturele dan wel persoonlijke expressie.
Zonder daar de definitie van opgezocht te hebben voel ik mij zeer thuis in dat woord... "amateur". In al mn hobbies :)
 
@rvanommen

niet onjuist van van dale, maar toch niet precies:

Ontleend, al dan niet via Frans passion, aan Laatlatijn passio (genitief -ionis) ‘lijden, foltering; ziekte; gemoedsaandoening, sentiment’, een afleiding van klassiek Latijn patī (verl.deelw. passus) ‘lijden, moeten dragen’, zie → patiënt. De betekenis ‘lijden(sverhaal) van Christus’ is ontleend aan het christelijk Latijn, waarin passio deze betekenisvernauwing had ondergaan.

passie werd al voor het kristendom vaak als iets negatief gezien, zeker binnen de filosofie.... (de afkeer van zintuiglijkheid of het lichaam is niet iets typisch kristelik. of afkeer, het gericht zijn op de geest als verlossing van het lichaam, ja dat vind ik toch afkeer..)
Ah, kijk eens aan.
Bedankt voor de context.

Nou dat is dan echt een woord waar ik me niet zo in thuis voel :D

Fuck passie, omhels het amateurisme!
 
Voor mij is een hobby alles dat je voor je eigen genoegen doet en dat meer kost dan het oplevert :D En als het meer oplevert dan het kost ben je professioneel of is het werk. Wanneer je knutselwerkjes kunst worden is iets waar vooral anderen iets van moeten vinden, met name mensen die heel moeilijk en serieus kunnen kijken naar dingen. Als je jezelf te serieus gaat nemen dan val je al snel in de valkuil der pretentieuze snoeverij. Al kun je daar ook weer prima carrière in maken. Whatever works!
 
Back
Top