Andere hobbys?

Ik probeer al tijden weerstand te bieden aan de verleidingen alles te kopen dat ik interessant vindt, maar Lego maakt me dat op het moment niet echt gemakkelijk.


Bekijk bijlage 3847918
Dat bouwpakket zou ik ook wel willen hebben, probeer van de ruimtevaart toch wel dingen als sier te verkrijgen. Hoe duur is dit Lego juweeltje precies?
 
€260 adviesprijs. Hij is 70cm hoog, de SatV was een meter.

Vooralsnog kriebelt het niet om deze te kopen. Ik loop voor de echte ook niet warm omdat die eerder een stap achteruit ipv vooruit is.
 
Je hebt tegenwoordig veel meer verschillende vormen dan alleen de vierkante blokken van vroeger ja. Zijn evengoed nog teringveel stukjes.
 
Aankomende hobby's: fieldrecording en games...
1 Fieldrecording ben ik al mee begonnen (70 euro)

2 VR bril plus game console (1400 euro ongeveer)
heb ik finacieel niet...:o: dus nog niet mee begonnen...8D
 
gamen & vreemde (vaak psychelische) bewegende beelden maken in mijn eigen app
 

Attachments

  • 1.png
    1.png
    1,4 MB · Bekeken: 15
  • 2.png
    2.png
    709 KB · Bekeken: 17
  • 3.png
    3.png
    897,4 KB · Bekeken: 15
  • 4.png
    4.png
    1,1 MB · Bekeken: 16
  • 5.png
    5.png
    1,2 MB · Bekeken: 16
  • 6.png
    6.png
    993,5 KB · Bekeken: 18
Je hebt tegenwoordig veel meer verschillende vormen dan alleen de vierkante blokken van vroeger ja. Zijn evengoed nog teringveel stukjes.
Er zijn nu veel meer verschillende soorten blokjes en in meer -bruikbare- kleuren.

Dat gezegd zijnde is het opmerkelijk hoeveel van de speciale vormen er al bij heel oude Lego aanwezig waren. En vaak dan nog "dit kan maar 1 ding zijn" blokken zoals complete dakantennes of rolpoorten. Wat er met de jaren vooral bijgekomen is, zijn -vaak kleine- onderdelen die geen balkvorm hebben maar ook niet specifiek 1 ding voorstellen. En daar kan je creatief mee zijn en veel detail toevoegen.

Wat ook veranderd is: vroeger was een grote "gewone" set vaak zo'n 600 blokjes. Deze is er 3000... Je moet ze dus met zaken als Model Team van vroeger vergelijken. Die hadden, met de blokken van toen, ook erg veel detail.

Voor deze raket zijn waarschijnlijk enkel bestaande blokjes gebruikt, mogelijk wel in een kleur wazrin die blok niet eerder gemaakt is.

En opdrukken natuurlijk, maar ook dat is van alle Legotijden.
 
Voor deze raket zijn waarschijnlijk enkel bestaande blokjes gebruikt, mogelijk wel in een kleur wazrin die blok niet eerder gemaakt is.

En opdrukken natuurlijk, maar ook dat is van alle Legotijden.

Daarin merk ik trouwens wel verschil in oude en nieuwe Lego.
De stickertjes zijn tegenwoordig vaak waardeloos en krullen al na enige tijd op of verbrokkelen.
Ook zijn sommige kleuren op termijn niet erg kleurvast.
Vooral de witte stenen verkleuren snel naar een goor wit of zelfs bruine tint dit in tegenstelling tot de inmiddels 50 jaar oude stenen die ik ook nog heb.

Wat ook veranderd is: vroeger was een grote "gewone" set vaak zo'n 600 blokjes. Deze is er 3000...

De Titanic zelfs ruim 9000.
De € 680,- is me echt teveel en de ruimte zou ook een probleem zijn, maar een vriendin knutselde een oplossing voor me in elkaar.


titanic.jpg
 
De stickertjes zijn tegenwoordig vaak waardeloos en krullen al na enige tijd op of verbrokkelen.
Ook zijn sommige kleuren op termijn niet erg kleurvast.
Vooral de witte stenen verkleuren snel naar een goor wit of zelfs bruine tint dit in tegenstelling tot de inmiddels 50 jaar oude stenen die ik ook nog heb.
Hmm...De raamstickers van mijn 90s politiebureau krulden allemaal al snel, terwijl ik andere even oude heb die het perfect doen. Moderne stickers zijn hier vooralsnog OK, maar dat is nog maar 5 jaar oud.

op mijn space shuttle achtige set van de 90s zijn een random deel van de witte blokken verkleurd, andere nog spierwit. Puur chemisch, heeft hier niks met de zon te maken. Die set zal nu 30 jaar oud zijn.
 
Nice!
Welke app gebruik jevoor die beelden? En zijn dat (ook) bewegende beelden?
the voice of art, mijn eigen app, je bouwt de figuren op door je eigen images in te laden en daar vervolgens shaders/filters/beweging/3d technieken over te gooien en dan kun je ze als je wil nog audio reactief maken.
meestal werken juist heel simpele plaatjes met wat transparantie het beste, zo is die donker blauwe gemaakt van een simpel raster plaatje dat op en 3d cylinder geplakt en vervolgens door een camera looper herhaalt wordt.

zie ook: Voice of Art - Live visuals software die ik ontwikkel (gratis beta test momenteel!)
 
the voice of art, mijn eigen app, je bouwt de figuren op door je eigen images in te laden en daar vervolgens shaders/filters/beweging/3d technieken over te gooien en dan kun je ze als je wil nog audio reactief maken.
meestal werken juist heel simpele plaatjes met wat transparantie het beste, zo is die donker blauwe gemaakt van een simpel raster plaatje dat op en 3d cylinder geplakt en vervolgens door een camera looper herhaalt wordt.

zie ook: Voice of Art - Live visuals software die ik ontwikkel (gratis beta test momenteel!)
Thanks, ik ga het eens checken.
Een tool om wat psychelische visuals te maken voor in video's zijn altijd handig
 
Thanks, ik ga het eens checken.
Een tool om wat psychelische visuals te maken voor in video's zijn altijd handig
benieuwt wat je er van vind en mocht je iets maken show me! altijd leuk om te zien wat andere met mijn tool kunnen doen waar ik zelf nog niet aan gedacht heb

je kan het prima gebruiken voor een video ja maar het is vooral bedoelt als een live tool, je kan met midi signalen presets wisselen of values aanpassen in combinatie met live audio reactivity input
 
Staat hier vol van de Lego :D
die zou ik in een snelle blik niet eens meer als lego herkennen van vroeger. zijn dat custom 3d prints of is dat officiele lego?

en over lego gesproken als je die duur vind kun je ze ook zelf van klei maken met een extra realistisch body model :D
 
Die Lego bloemen zijn officieel en heel creatief. Bv drakenvleugels of vliegtuigrompdelen als bladeren gebruiken. Enkel de kleurkeuze is op bloemen gericht maar alle gebruikte stukken bestonden reeds.

Ik heb met mijn warhoofd de onze bijna eens water gegeven...
 
Back
Top