nick1000 - Like You

Mooi en boeiend gitaarwerk. Beetje jammer van de clipping en best jammer van de repeterende drum. Is toch nog wel te redden of moet je dan alles opnieuw inspelen?
Hoe dan ook: kan echt goed nummer worden en is zo ook al wel o.k.

Ik zou alles terug moeten inspelen (op zich niet zo erg). Ja, khad beter naar mijn mengpaneel moeten "luisteren" ivm clipping, die gaf het wel aan. Maar doordat ik het niet hoorde via de koptelefoon dacht ik dat het nog ok zou zijn geweest. Die drums zou ik wel kunnen veranderen, deze kwamen uit mijn Zoom G1on Multi effecten pedaaltje.

In ieder geval merci voor het luisteren en de reactie.
 
Muzikaal erg sterk maar wel conventioneel. Ik hoor geen vernieuwing. Succes!
 
Gitaar rifje is wel erg simpel, verder klinkt oke ja. Ik had eigenlijk acid van je verwacht haha.
 
Heeft zeker iets boeiend en dreigend en het vraagt om meer, meer variatie en afwerking tot een gehele song.(met of zonder vocals).
 
Gitaar rifje is wel erg simpel.

Idd. het is een simpel rifje, maar dat maakt niet uit. Vond het nog leuk klinken.
Het enige wat ik een beetje vervelend vind is die clipping, zoals ook reeds gemeld door verschillende mensen hier.
 
Gitaar rifje is wel erg simpel, verder klinkt oke ja..

Ja, kweet het... Maar ik vond dat ik voor deze contest eens een keer iets anders moest doen. Uiteindelijk wat ik er deze keer van heb gemaakt is misschien wel "simpel", maar ik vond het wel goed klinken. Kon evengoed een soort van Metallica-achtig nummer hebben gemaakt. Maar dit zou hier totaal niet passend zijn geweest. Heb mijn gitaar in deze track als een synthesiser beschouwd. Moet kunnen. Heb trouwens een heel leuke track gehoord die hun synth als viool beschouwd. Muziek maken is creativiteit en creativiteit is absoluut geen hokjes mentaliteit. Alhoewel mijn hoofd en voorkeur gaat naar electronische instrumenten, speel ik ook nog heel graag gitaar. Voor de rest maakt het voor mij niet veel uit. Het is gewoon voor het plezier.
 
Laatst gewijzigd:
Ik had me voorbereid underground te gaan maar het werd pinkpop. :)

Jammer van de mix, en de clipping. Nu is gitaar in dit genre sowieso al distorted maar er zit nog een ander randje in, wat een beetje techneut toch wel de 'gain terugdraaien' reflex geeft :)
Ook de drum is nogal vreemd in de mix geplaatst en had veel meer upfront gemoeten en het lijkt alsof het stereobeeld daarvan een beetje uit fase staat ofzo.
De track en compositie voel ik wel..maar dit muziekstuk schreeuwt om vocalen. Samen met nog wat aandacht op de mix en wat extra breaks en aandacht voor op de drums heb je een dikke track :)
 
Niet persé de beste compositie dit jaar. En op een synth forum, niet persé wat ik verwacht.
Maar ik vind het gewoon mooi, dus ik geef gewoon eigenwijs toch een punt ;)
 
Back
Top