Dr van Lansberg - So Nice

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Waarde luisteraar,

Omdat ik vorig jaar niet ben toegekomen aan het beluisteren van andere inzendingen, heb ik mijn eigen inzending toen kort voor het stemmen teruggetrokken. Als ik meedoe, vind ik het namelijk logisch dat ik alle andere inzendingen beluister. Ik zie dat dit jaar de voorwaarde aan het reglement is toegevoegd dat je je inzending niet meer kunt terugtrekken eens geplaatst. Prima. Geen excuus meer dus om niet actief te gaan luisteren. Ik heb er zin in.

Anyway, muzikaal was het opnieuw een zeer mager jaar. Ik heb wel verschillende projecten in de oven, dus 2024 moet het gaan worden. Maar voor nu heb ik een track van vorig jaar opgepoetst en ingezonden. Gewoon een gezellig muziekje zonder enige vorm van ambitie. Als ik in de comments ga lezen dat het elevator muzak is, heb ik daar deze keer dan ook niets tegenin te brengen. Maar u bent al wel vast gewaarschuwd voor volgend jaar :).

Weesch gegroet

 
begin is prachtig (heel ff 'riders on the storm'...), erg 'elevating', maar eens de zang er in komt, hmmm. maar natuurlijk absoluut geen muzak! je kan gewoon goed muziek maken ook al vind je het zelf dit keer minder geslaagd. in totaal vind ik het uitstekend geproduceerd, waarbij de mix eveneens prima is.
 
Nou ik wil het wel horen in de lift. Herken de vocals van vorig jaar maar is toch een hele andere track. Klinkt fris. Mooie sounds.
 
Frisse sounds, mooie muzikale opbouw en ontspannende sfeer. De vocals vind ik dan wat minder passend (maar ik moet bekennen dat ik sowieso meer van instrumentale nummers houd).

In ieder geval wel een aangename vier+ minuutjes :okdan.

:doei:
 
Wat een heerlijke track zeg, lekker fris inderdaad, mooie sounds. Echt fijn al die riedeltjes. Prima opbouw en variatie. :okdan:
Enige toevoeging die ik kan bedenken is om de snare af en toe zo'n lekkere galmstaart te geven met een clap erbij ofzo, dat werkt altijd goed. Dan gaan de drums nog wat meer zweven net als de rest.
 
Over het algemeen goed. Enige commentaar die ik heb is dat ik de baspartij soms wat te eentonig vind en mits wat meer variatie (zoals een echte bassist zou spelen) had dit je track
toch wel een boost gegeven. Maar verder niets dan geslaagde track. kan ook niet anders en verwacht ook niets anders van Dr. Van Lansberg !!
 
Lekkere sfeer, energie komt er goed in en het blijft over het algemeen boeiend. De synth bass klinkt een beetje eenzaam in de mix in het eerste deel; verderop verandert de sound en ik vind ik 'm beter. Ook de shaker klinkt iets te nadrukkelijk; dat laatste kun je met een goeie reverb wat meer achterin zetten, dan krijg je een lekkere smeerende pulse. Ik denk dat je met wat mix-aanpassingen een nog veel krachtigere energie krijgt. Vooral aan het einde gaat de track lekker lopen met alle elementen en vocals zonder overvol te worden. Fijne track, so nice!
 
lekker die piano en die fijne hoge synth belletjes.
Ook aan de drumsounds kun je goed horen dat hier iemand aan de knoppen zit die weet wat ie doet.
de vocals zijn mn smaak niet helemaal, maar ze zitten er wel goed in denk ik.

ik vind het in elk geval zeker geen elevator muzak.

zou het zelfs wel op kunnen zetten...
in de juiste mood....
relax momentje... rood wijntje of kopje koffie...
platenspeler aan...
en deze track...
voetjes op tafel en lekker achterover op de bank.
 
Wat cheesy voor mijn smaak.
De vocal ligt er ook wat los op verder.
Klinkt verder gevarieerd en vrij herkenbaar je sound
 
Lekkere lounge track voor als je zorgeloos op een lekker terras zit of zo, dig dit wel.
Als dit elevator muzak zou zijn ging ik nooit meer met de trap en stapte ik regelmatig op de verkeerde verdieping uit want de track was nog niet afgelopen als ik er eigenlijk al uit had gemoeten.
 
Welkom terug, miste jouw track toen ja bij het stemmen :). Mooi geheel dit, wat voor mijn smaak ook wat cheesy is, maar dan hoeft natuurlijk niet slecht te zijn :). Ik vind de vocals er erg lekker bij passen, misschien daar een flinke galm/delay op om meer met de muziek samen te laten smelten?
 
Leuk, ik herken na 20 sec de sound alweer
Basje mwa geen toppertje verder
Veel luisterplezier toegewenst!
 
Mooie details in compositie en klinkt heerlijk.. idd beetje riders on the storm. Wat ik hoor is een ingetogen setup aan sounds maar juist die stylo is krachtig want er gebeurt zoveel kwa articulatie per sound. Je hoort dat dit door een muzikant gemaakt is. Knap!
 
Back
Top