Dr van Lansberg - So Nice

Op zich wel een lekkere track, maar iets te zoet voor mij, ik ben ook van mening dat die baspartij te veel aanwezig, die had ik wat meer weggefilterd zodat ie wat meer samensmelt met de track maar ik snap dat je de keuze bewust hebt gemaakt om het zo te doen. Verder wel knap gemixed.
 
Ik krijg er een beetje een AIR vibe bij, maar dan besprenkeld met wat geraspte kaas, waardoor ie het net niet voor me doet. Het is wel mooi muziekaal, dat doe ik je niet na!
 
De titel zegt al genoeg "So Nice". Prima nummer, dit nummer doet me op de een of andere manier denken aan de muziek van Sade
 
en nu bij de dokter langs......

subtiel intro, dat gelijk krachtig staat.
simpele, doeltreffende overgang naar de body van de track; en dan mooi in elkaar vloeiende sounds en ritmes.
en komen binnen...

erg mooi en goed gedaan hoe alles door elkaar vloeit, ik herhaal het woord!

dan; langzaam zit ik mee te deinen....
 
Ik vind de geluiden mooi en warm. Opbouw is ook goed. Maar ik haak een beetje af als de bas erbij, die voor mijn gevoel te hard staat. Daardoor trekt die voor mij teveel de aandacht. Als vanaf 2:43 die andere baspartij erin komt, vind ik het nummer echt mooier. Niet mijn favoriete nummer uit de contest, derhalve. Maar ik hoor wel heel veel potentieel. In 2024 ga je hem gewoon keihard nailen 😁
 
Respect voor deze track. Het klinkt namelijk erg goed, zonder dat het "doelbewust erg goed is afgemixed" klinkt. Naturally. Percussie en alle variatie: lekker op elkaar afgestemd.
Qua stijl vind het erg relaxed, wanneer je buiten in de zon zit. Het geeft mij niet de euphoria van DIT IS 'M, maar toch is het tof luisteren vanwege de skills.
 
Een gezellig muziekje op zijn tijd is natuurlijk altijd goed ;). En ja, idd wel kabbel de kabbel, maar wel fijne kabbel, niet spannend, maar heb er toch wel met plezier naar kunnen luisteren.
 
Deze track kan zo op een baleric yoga chill house compilatie. Goed gemaakt en gemixt.
 
Mooi gemaakt weer.. lekker lucchtig en opbeurend. Thanks for sharing!
 
Fijne waterval geluidjes in het begin, alsof je buiten onder een douche buiten in een stralend zonnetje. En die “so nice” sample is leuk erin en passend bij de sfeer. Alleen het basje heeft het niet helemaal voor mij. Iets te repetitief en aanwezig denk ik. Maar het haalt gelukkig niet de blijheid van het geheel weg.
 
Vind de bass net iets te overheersend, mag wat zachter en wellicht iets meer bewegen als in van een modulatie effect die heel zachtjes variatie er in brengt. Mooi dat je toch nog een track hebt weten af te leveren voor de contest, ondanks het misschien een minder jaar voor je was. Weet dat de spanning nu hoog ligt voor mij voor je productie voor de contest voor volgend jaar ;)
 
Ik ben er speciaal voor in de lift gaan staan, maar dat was niet nodig hoor! Knap werk weer, we zjin niet anders van je gewend.
 
Mooie intro met goede sounds en lekker ruimtelijke mix. Op het moment dat de piano's en vocals erbij komen haak ik een beetje af. De bas kabbelt maar door en de spanning/vaart gaan er een beetje uit en dan is 4:49 ineens nog heel ver weg. Maar toffe vibe en fijn dat je gewoon weer meedoet :okdan:
 
Ahh, yes, ken 'm nog van vorig jaar. Iemand benoemde toen State of Independence, dat vond ik wel treffend. Fijne track! Even een zonnetje in donkere dagen. :)
 
Dank allen voor de leuke en eerlijke reacties. De track staat nog niet online (behalve hier dan uiteraard). Jullie tips neem ik mee in de edits. Vocal is een twijfelgeval, bass minder nadrukkelijk in de mix en minder repetitief, sporadische galmstaart op de snare, dikkere reverb op de shakers en minder kaas en zoetwaren. Wellicht ergens nog een verrassingseitje erin. Komt wel goed :).

We zien elkaar volgend jaar weer.

Op het moment dat de piano's en vocals erbij komen haak ik een beetje af
Hhmmm... het nummer begint met een piano... lekker Nap :D
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Back
Top