Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Weg grappig dat iedereen zn gear verkondigt maar niet uitlegt hoe .. ik kom er nog op terug hoor voor alle arme schatten die sub willen.Moog subseq37 doet het voor mij altijd heerlijk in het laag.
Ik heb het nog nooit zo gedaan, maar denk ook interessant eens naar @Fifth Bot z'n contest 2023 track zou kunnen luisteren. Hij vertelt ook beetje wat ie gedaan heeft.- eerst een dikke saw bas maken met een willekeurige synth
- cut-off flink naar beneden draaien
- compressie er op
- saturation erover
é voila
Maar er is ook geen vaste formule voor mij. Hangt af van de track. Alleen de subseq is wel een constante factorWeg grappig dat iedereen zn gear verkondigt maar niet uitlegt hoe .. ik kom er nog op terug hoor voor alle arme schatten die sub willen.
Ben wel benieuwd naar wat jij uit de MS-10 subwise krijgt...Ik haal tegenwoordig alleen nog maar subs uit de MS-10. Ben in bijna 15 jaar nog niks tegen gekomen dat zo'n geluid maakt als die.. Maar anders is een Moog Minitaur ook wel een goede, wel heel veel overtones dus je moet beetje EQ'en
Eens.. daarom ook interessant topic, ik heb een aantal post terug even snel iets extreem laags gemaakt met verschillende harmonische en flyweight zn telefoon trilde ervan.Sub is voor iedereen anders, voor iemand met een full range system is 40Hz <> 70Hz lekker laag, op laptop speakers moet je al snel naar harmonischen boven de 120Hz om er uberhaupt nog iets van te horen. Ook eten lage freqs behoorlijk wat headroom weg en kunnen harmonischen ook snel in de weg zitten van andere instrumenten op die frequenties. Dus sub is vooral waar wil je spelen en hoe maak je ruimte.
Ben wel benieuwd naar wat jij uit de MS-10 subwise krijgt..
Jep die gebruik ik regelmatig, hoewel ik inmiddels zoveel synths heb dat ik steeds afwissel. Maar sublab XL heeft de zogenoemde X-Sub, die gaat heel diep. Raak de presets niet aan want daar wordt je niet vrolijk van
Yes, een triangle is idd beter dan (alleen) een pure sinus, simpelweg vanwege de extra harmonics (zodat je ook nog wat hoort op minder capabele devices). Maar je kan dat ook met een pure sinus beginnen waaraan je dan harmonischen toevoegt, als je FX daarvoor wil gebruiken kan je bv OTT en/of een saturator gebruiken (en de combi is nog beter ), moet je wel een beetje EQ-en daarna.Wat ik eigenlijk laatste tijd vooral doe is de MS-10 met een triangle wave
Da's idd ook een hele dikke en ben ik meer en meer aan het gebruiken, bv in de track die ik net heb gepost:808 kick eronder met een tail