de RS 7000/ (vul maar in...) een kans geven?

ja - daar dacht ik ook nog even aan -

kan iemand niet even een song van zichzelf die met rs 7000 gemaakt is posten bij deze therad ??

lijkt me erg kool

misschien daarbij even vermelden die hij in het kort te werk is gegaan..
 
Origineel geplaatst door olafmol
ik lees net dat je multisampling en layering ed in een sampler zoekt..dat vind je dus net weer niet in de RS7000... wat voor de rest een geweldige bak is..... 2e hands kan je voor hele goede prijzen een A3000 of A4000 van yamaha op de kop tikken, die biedt je alles wat je zoekt en meer...nl ook een geweldige multifx processor die je ook in realtime kunt gebruiken..... als je deze bak in combi met bv je MPC of een RM1x of zelfs een RS7000 gebruikt kom je denk ik heel ver....

camiel: je moet wat meer spelen met de slicing optie...die geeft je veel mogelijkheden om de boel toch strak te krijgen....

Olaf


Heb inmiddels best wel onderzoek gedaan over de sampler van de RS - waarhet me om gaat is dat ik een soort van vervanger van de KOntakt kan hebben. in hardware

Ik vind kontakt echt leuke software - maar wil weg van de computer -
alhoewel ik nog steeds een rs wil hebben ben ik al bezig met andere opties die goed bij de MPC zouden kunnen werken

..wordt vervolgd....
 
Origineel geplaatst door Arv
haha, die Olaf.. KOOP ER NOU OOK IS EEN! :D :D


hehehe :duivels:

Arv

woehaa..nee doe ik niet....ik heb er nu wel eentje thuis (van tim) om een live act op voor te bereiden, maar ik ga toch een laptop kopen met reason en live erop.....maar dat zegt nix over de mogelijkheden van de rs7000..erg mooi bakkie..ik ben gewoon niet zo'n computer-hater..integendeel ;)
 
Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
Heb inmiddels best wel onderzoek gedaan over de sampler van de RS - waarhet me om gaat is dat ik een soort van vervanger van de KOntakt kan hebben. in hardware

Ik vind kontakt echt leuke software - maar wil weg van de computer -
alhoewel ik nog steeds een rs wil hebben ben ik al bezig met andere opties die goed bij de MPC zouden kunnen werken

..wordt vervolgd....

tis *geen* vervanger van Kontakt...wel van Kompakt....... die kan ook niet layeren en mulitsamplen..
 
Origineel geplaatst door olafmol
woehaa..nee doe ik niet....ik heb er nu wel eentje thuis (van tim) om een live act op voor te bereiden, maar ik ga toch een laptop kopen met reason en live erop.....maar dat zegt nix over de mogelijkheden van de rs7000..erg mooi bakkie..ik ben gewoon niet zo'n computer-hater..integendeel ;)


ik ben ook geen computer hater - integendeel :)

Maar ik loop tegen een aantal praktische problemen aan -
Als je pro bezig wilt zijn met muziek en computer moet je toch een computer exclusief voor muziek hebben - dus geen internet, cookies, games, graphic stuff, wares, mp3's, dvd codec's etc erop - en ik heb maar geld voor enkel een laptop.

Bovendien moet je laptop rete snel zijn voor al die software van tegenwoordig - vooral die van Steinberg (nuendo,cubase)

Laat het zo zijn dat ik maar een laptop heb - en geen geld voor een dure soundcard - man - als je dan leuk muziek wilt maken (lees producen en afmixen) op je pc/mac - dan WORDT je wel een computer hater hahahaha!

Enige wat ik op dit moment op mijn multimachine kan doen (laptop that is) is geluids BEWERKING - dus met reaktor sampler, kontakt samplen en opnemen - en vervolgens edditen in bijv: Sound Forge ( woow, alf 7 is zooo cool) of Cool Edit 2. En aangezien ik dual boot heb - doe ik op mijn linux partitie - experimentele steaming shit testen -
en dat is alles wat de meesten van mijn leeftijd (bijna 21)zich kunnen veroorloven hahahahaha!
 
....ok mensen - omdat ik voorlopig een nieuwe RS7000 niet kan betalen - en 2e hands vragen de mensen ook bijna net zoveel, heb ik de:

SU 700 van Yamaha gekocht!!!!!!

Dit instrument stond al een tijdje op mijn verlanglijstje - en toen een mede forum gebruiker het vorige week op deze site te koop aanbood besloot ik het dan toch te wagen:

hier is waarom:
't is een sampler! Vooral dat - hij doet dingen met samples die je van een sampler kan verwachten
hij is desktop- ik haat rack geklooi. - rack manier tweaken doe ik met andere dingen :)
Geen standaard geluiden in - en dat is prima want je wilt toch geen presets als het om een sampler gaat.
SCSI (yesss!)
64 MB geheugen (yesss! - voor ahum - Klaus Schulze achtige samples:))
lekker simpel in gebruik - geen eindeloze en eindeloze submenu's (zie roland 909/505)
ultiem geschikt voor live gebruik (ribbon efx en real time efx on board)
mogelijkheid tot "Scene"opslag , 8 instellingen voor elke song mogelijk
op dit moment alles wat ik kan betalen

- - - - - -

Ik wil het apparaat voornamelijk als een sampler aan de MPC slaven. De MPC als sequencer en drummachine en de SU700 als sampler/looper. - maar ook als effekten bak voor mijn synth geluiden. (synth loop of sound opnemen als sample in de su700 en verder met effekten bewerken)....

Je kan de SU700 ook als standalone gebruiken - maar tot nu toe heb ik het niet zo goed kunnen vinden met de sequencer (zie mijn andere thread) - Ik krijg hem op een of andere manier niet strak - maar dit kan ook aan mijn learningcurve liggen - ik heb het misschien niet helemaal door. Ik weet dat Speedy J live deze machines gebruikt. - ik vraag me af of hij zijn drums ook met de su700 opneemt, want dat vond ik een lastig karwei, sequencermatig gezien - misschien een idee voor een post op zijn forum ??

Over de effekten ben ik in ieder geval helemaal tevreden. Voor mijn oren klinken deze beter dan de eb 16 board van yamaha (als ik bijv de ingeladen drumsounds vergelijk) -

- - - -
Ik ben er nog steeds zeker van overtuigd dat ik een yamaha rs 7000 ga kopen - alleen even afwachten op een goede aanbieding.



iemand ervaring met de su 700??
 
Back
Top