Alternatief ARP Odyssey

Over de rechtsbijstandverzekering wist ik nog niet. Thanks!:eureka:
Vraag/kijk dit even voor de zekerheid bij je verzekeraar. In 1e instantie boden ze me 70% van het aankoopbedrag. In de kleine letters van de polisvoorwaarden stonden geen vergoedingspercentage. Dit heb ik ze telefonisch verteld. Na wat intern overleg werd toch maar het hele aankoopbedrag vergoed. *D
 
Ik zou die synth in Bulgarije niet aandurven hoor. Wie weet krijg je wel geen synth EN werkt je verzekering of iets niet mee..
Sowieso haal ik mijn synths liever altijd persoonlijk op.

Haal gewoon lekker die kARP Odyssey Module.. (Rev 1 en 2 zijn mooi. :D)
 
Hongarije bedoel je. :-)

Ik zou sowieso geen vintage Arp meer kopen nu je een Korg Odyssey kan kopen voor 3x minder.

Volgende week zit ik in Budapest, maar ik ga er niet naar kijken, niet aan die prijs.
 
Gewoon een echte man. Goed eBay in de gaten houden en een dealtje maken voordat je biedt.
 
Oberheim OB-1, Octave the Cat, 70's Arp Odyssey REV 1, die klinken allemaal heel goed.
 
Hongarije bedoel je. :-)

Ik zou sowieso geen vintage Arp meer kopen nu je een Korg Odyssey kan kopen voor 3x minder.

Volgende week zit ik in Budapest, maar ik ga er niet naar kijken, niet aan die prijs.

Haha oja ik had de letter B in mijn hoofd, dus typte dat automatisch 8o)

Ja ze zijn wel veel goedkoper die Karps.. Ik zou zelf ook liever een full size willen en dan is ie opeens 1600,- :?
Koop sowieso graag vintage synths, die zijn ook iets meer waardevast.. Alleen het onderhouden kost ook geld natuurlijk.
 
Men zegt wel eens Octave Cat, maar die heeft wmb meer mogelijkheden.

meer moog alike ,.. dikke synth die octave cat , 2xosc met 2x sub huuuge sound \

arp oddy .. vervangen moeilijk
:engel:
 
Echte gaan in prijs omlaag. En je kan ze zelf wassen en smeren. Maar ik zou voor de upgrade van saint eric gaan als je er toch bent.

Axxe ook hemels. Vooral in combi met clavinet d6.

Heb een 2 keer rev 2 axxe en een oddy. Moet nog steeds een keer deze zo maken dat je chords kunt spelen van 4 noten. Vooral brass op een rev 2 klinkt erg goed vind ik
 
Volgens mij zag ik een geserviced rev 2 voor 1200 euro aangeboden worden op eBay.
 
1080 euro voor een rev 3 die nog wat liefde nodig had was laatst verkocht daar.
 
Haha oja ik had de letter B in mijn hoofd, dus typte dat automatisch 8o)

Ja ze zijn wel veel goedkoper die Karps.. Ik zou zelf ook liever een full size willen en dan is ie opeens 1600,- :?
Koop sowieso graag vintage synths, die zijn ook iets meer waardevast.. Alleen het onderhouden kost ook geld natuurlijk.

Het is niet zo dat een Korg MS-20 mini die je nu voor 375 euro (zag ik net hier op SF) wordt aangeboden nog steeds minder waard gaat worden, eerder meer. Tenzij hij stuk gaat, maar dat geldt ook voor een deel voor vintage modellen. Ik denk dat er wel menig SH-101 weggeflikkerd is eind jaren '80 omdat ze maar 100 gulden waard waren en repareren niet de moeite. Daar kijken we nu anders tegen aan.
 
Het is niet zo dat een Korg MS-20 mini die je nu voor 375 euro (zag ik net hier op SF) wordt aangeboden nog steeds minder waard gaat worden, eerder meer. Tenzij hij stuk gaat, maar dat geldt ook voor een deel voor vintage modellen. Ik denk dat er wel menig SH-101 weggeflikkerd is eind jaren '80 omdat ze maar 100 gulden waard waren en repareren niet de moeite. Daar kijken we nu anders tegen aan.

Ik zou er niet op durven te investeren. Denk dat er ook heel veel van zijn.
 
Volgens mij zag ik een geserviced rev 2 voor 1200 euro aangeboden worden op eBay.
Als je er volgende keer eentje ziet voor die prijs mag je mij wel een bericht sturen :halleluja

bikkel schreef:
Het is niet zo dat een Korg MS-20 mini die je nu voor 375 euro (zag ik net hier op SF) wordt aangeboden nog steeds minder waard gaat worden, eerder meer. Tenzij hij stuk gaat, maar dat geldt ook voor een deel voor vintage modellen.

Nou, dat weet ik niet zeker.. Een vintage Korg MS20 lijkt mij veel makkelijker te repareren dan een Korg MS20 mini.
Vintage gear heeft veel grotere onderdelen, dus het probleem is dan makkelijker te spotten en te fixen. Dat maakt het ook goedkoper om te doen, toch?

Ik weet ook niet hoe het met de synths van tegenwoordig zit, volgens mij gebeurt er in die synthesizers ook veel digitaal - het aansturende gedeelte bijvoorbeeld. Wanneer dat over 25 jaar stuk is, is het het repareren niet meer waard, denk ik.
 
In het geval van een MS-20 mini of Odyssey mini loopt het wel los met digitaal, ik heb de midi poort nog nooit aangeraakt. Kleinere onderdelen klopt wel maar er zijn gewoon mensen die SMD repareren. Ik verwacht dat reparateurs en de instrumenten die ze gebruiken gewoon beter worden. Omdat het de moeite waard is om dingen te repareren. Zoals ik al zei toen een SH-101 100 gulden opleverde gooiden veel mensen een kapotte gewoon weg. Ik heb een kapotte DR-660 weggegooid of weggegeven, wellicht dat de SF leden van 2037 die dit terug lezen ook wel met hun voorhoofd op hun bureau bonken als ze zoiets stoms lezen.
 
Back
Top