Alternatief ARP Odyssey

luluzero

Animistic Beliefs
Lid sinds
24 Maart 2017
Berichten
70
Locatie
Rotterdam
Hey synthvrinden,

Ik ben op zoek naar een synth met een soortgelijke interface(gemak) als de ARP Odyssey. Welke (vintage) analoge synthesizers bieden dezelfde hands-on gemakken en vergelijkbare of meer features? :luv:

Wellicht zie ik er zelf een aantal over het hoofd..
 
Men zegt wel eens Octave Cat, maar die heeft wmb meer mogelijkheden.
 
Voor een compleet andere sound maar zelfde diepte en knopperigheid kun je de Sequential Circuits Pro-1 eens bekijken. Moogjes en Rolandjes zijn ook makkelijk maar die zijn meestal wat simpeler van opzet qua modulaties en filters. Je hebt wel een paar leuke vintage SH's van Roland die echt meer kunnen maar die zijn echt peperduur tegenwoordig.
 
bijna alle andere analoge synths hebben wel de fatures maar er klinken er maar weinig als een Odyssey, dus ik zou gewoon een korg Odessey nemen
 
De octave cat heeft mooie mods die de Odyssey niet heeft.. het geluid is wel soundsgelijke het zelfde. Het pwm ( in alle geluiden) dat zo super klinkt.
 
Octave cat kan 7 golfvormen tegelijk weergeven met een mixer per wave, modulaties gaan ook een stukje verder dan Odyssey, envelope op pitch, uitgebreide crossmodatie, lfo heeft flink groter bereik.
De cat klinkt veel dikker en heeft een breder klankenpallet.
 
Ja die Cat klinkt echt wel dik.....
 
Hey guys, echt leuk dat er zoveel op deze post is gereageerd!

Die Octave Cat zag ik laatst voorbijkomen inderdaad! Had daar helaas het geld niet voor op dat moment :(
Hoe vaak komen die eigenlijk voorbij?
Zou inderdaad wel tof zijn als ze die zouden remaken. (Wel in full size!!)

Er staat ook al een tijdje een ARP Avatar op Marktplaats, maar die komt uit Bulgarije dus dat durf ik niet aan. Een Arp Axxe heeft toch juist minder features?

De SCI Pro-One is echt een mooi ding ook, de sync klinkt volgens mij heel goed op die!
Een Korg Mono/Poly lijkt mij tof, alleen die heeft geen S&H en dat vind ik altijd wel tof. De sync mode is daar ook heel nice natuurlijk Heb zelf trouwens ook een Korg PolySix, zou daar graag een LFO mod op willen haha!

De 'KARP' Odyssey heb ik ook al staan bekijken.. Wellicht als ik een goeie tweedehands deal zie dat ik de module/desktopversie haal. Tot nu toe helaas nog geen eentje tegengekomen die onder de BTW-vrije prijs komt. 8o)8o)

Verder nog iets geks? Ik was wel benieuwd naar de wat meer obscure synths, zoals de Octave Cat.
 
Pro-One, MonoPoly en Cat zijn toch wel de monosynths met ballen en ook wel een beetje in dezelfde prijscategorie. De KARP is een fijne synth maar ik vind de envelopes van bovenstaande synths toch wat sneller en de sound meer "in your face"

De Bass-station 2 blijft een aanrader, helemaal voor de 2e hands prijzen. Klinkt alleen wat gepolijster en "moderner" analoog. Ik zou de nieuwe Roland SE-02 ook in de gaten houden. De Boomstars heb ik nooit in het echt gehoord maar hebben volgens mij ook redelijk wat modulatiemogelijkheden.

Sync op de Cat klinkt ook erg fijn trouwens, helemaal met de Sub osc :D

 
Er staat ook al een tijdje een ARP Avatar op Marktplaats, maar die komt uit Bulgarije dus dat durf ik niet aan......
https://link.marktplaats.nl/m1179354766
Aankoopbescherming
Betaal veilig met PayPal
Met een rechtsbijstandverzekering (woon, verkeer, werk) zijn aankopen binnen de EU verzekerd....
Zo heb ik ooit het volledige aankoopbedrag terug gekregen....

Bekend probleem van de avatars en odyssey's zijn de faders die vast slippen door stof....
Schoon laten maken door St Eric kost een behoorlijke duit per fader...
Ik weet niet of de faders van de KARP hetzelfde zijn?!?!?
 
De envelopes op de CAT zijn superstrak inderdaad. Net zoals die van de Pro One, bij de monopoly vind ik de stand van de envelopes soms wat onduidelijk, dus daar draaide ik maar wat op goed geluk aan. Monopoly
is wat minder punchy om die reden, maar verder wel gaaf klinkend. Ik zoek er (weer) een. :-)
 
Back
Top