Welke Polysynths hebben een HOLD functie ?

Aangezien niet veel synths over deze functie beschikken zegt naar mijn mening genoeg :engel:

Het merendeel van de polysynths heeft deze (of een soortgelijke) functie juist wel dus dan zou op basis van deze logica het omgekeerde van wat jij zegt waar zijn.
Zeer nuttige functie dus. :)

Nu maar weer even naar de inhoud dan? :okdan:
 
T is een functie die ik heel vaak gebruik, vaker dan de aan/uit knoppen zelfs.
 
Super merci iedereen voor alle info! Love for the Hold! Kan een sustainpedal aan een alpha juno 1 aangesloten worden?
 
@synthiaks Begrijp ik wel maar misschien goed te horen dat de SX400 hier dagelijks gebruikt wordt en al op 4 platen staat intussen! ;-) great synth! great chorus mod!




Volgens mij heb je ook latch pedalen. Er zijn ook wel wat midicontrollers met hold functie zoals de M-audio keystation 32 mini. Scheelt je een polysynth :-)

man, ik mis die SX400 soms wel hoor... :erm: :D
 
Super merci iedereen voor alle info! Love for the Hold! Kan een sustainpedal aan een alpha juno 1 aangesloten worden?

zekers -> zit zelfs een jack op voor hold
 

Attachments

  • Screen Shot 2017-03-22 at 12.16.43.jpg
    Screen Shot 2017-03-22 at 12.16.43.jpg
    28,8 KB · Bekeken: 49
Waldorf XT en Q
Hold functie bij de XT is wel enkel voor de arpeggiator, niet om te dronen (en ik geloof dat dat met de Q niet anders was).

je kunt ook gewoon een sustainpedaal gebruiken zolang je die ingedrukt houdt is het effect hetzelfde als een hold..
Bij de prophet 08 gebruikte ik de footswitch van mijn gitaarversterker ipv sustainpedaal, en dan is het helemaal hetzelfde als een hold knop. Een nog beter alternatief bij de 08 was dat je de functionaliteit van een sustainpedaal kunt omkeren in de global settings (dus niet ingedrukt=sustain, en indrukken om de hold te stoppen).
Bij sommige yamaha’s kon je ook de functionaliteit van het sustainpedaal omkeren door deze ingedrukt te houden bij het opstarten.
 
Boss FS-5L Pedaal (permanente latch) of een soort van bankpasje oid klemmen onder de toets, zo deed ik dat in de jaren 70
 
je kunt ook gewoon een sustainpedaal gebruiken zolang je die ingedrukt houdt is het effect hetzelfde als een hold..

Ja, of je switched de polariteit (als die functie op je pedaal zit). Dan is elke noot gesustained. Door m in te drukken stopt de noot.
 
De Elektron Analog Keys heeft een wel hold knop maar geen ingang voor een sustain pedaal...
 
Yamaha CS1X heeft de realtimeknoppen, als je de release helemaal opendraait, duurt de klank bijna oneindig lang. En je kunt natuurlijk altijd een sustainpedaal aansluiten, meeste polys hebben dat wel. Dan heb je ook je handen vrij voor extra dingen te doen.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top