Welke Polysynths hebben een HOLD functie ?

ravydavy

Ingeburgerd
Lid sinds
13 december 2005
Berichten
48
Hi iedereen,

Welke polysynths hebben een hold functie zodat je je handen vrij hebt voor extras? De Teisco SX400 doet dat fantastisch maar te groot en fragiel voor de road...

Dave
 
..

..

je kunt ook gewoon een sustainpedaal gebruiken zolang je die ingedrukt houdt is het effect hetzelfde als een hold..
 
Z'n bloedverwant, de SX240, heeft het ook :mega: ( maar eh.. fijne synth he? die SX400 :))
Korg's DW8000, polysix (daar heet het latch trouwens)
Roland JP 4 Moog Source
Verder zit het op de Akai AX60. Erg vermakelijk bij n arpje, al spelend met VCO>VCF modulatie :)
 
De hold samen met een arp bv (en het liefst met de boel gesynced) kan echt uren plezier geven.. maar misschien heb je daar geen geduld voor? :)
 
Ik heb wel een sequencer maar vaak wint de luiheid het van de drang om die aan te zetten. Dan vind ik een enkele synth op schoot met arp en hold toch wel verdraaid leuk. Ik zeg er wel meteen bij dat ik niet kan spelen. Mocht ik dat wel kunnen. zou ik misschien ook wel neerkijken op de hold functie...
 
Roland JX3P, Korg Mono/Poly en de Poly 800 hebben ook hold functies.

Ik ben helemaal fan van hold functies, is toch reuze handig?

En Hold functie is toch ook juist goed als je kan spelen....padje, akoordje, drone op een synth voor op de achtergrond op hold en je hebt je handen vrij voor een andere synth. Waarom zou men daar op neerkijken?
 
je kunt ook gewoon een sustainpedaal gebruiken zolang je die ingedrukt houdt is het effect hetzelfde als een hold..

Volgens mij heb je ook latch pedalen. Er zijn ook wel wat midicontrollers met hold functie zoals de M-audio keystation 32 mini. Scheelt je een polysynth :-)

man, ik mis die SX400 soms wel hoor... :erm: :D
 
Sustain pedaal kopen of gewoon toets indrukken en een plectrum steken bovenop deze toets en onder de naburige toetsen...
 
Back
Top