Audiothingies micromonsta

Yes please! Meetings zijn altijd zo leuk en 'nuttig' ;-)

Link: https://www.facebook.com/groups/362646137442168/

Verder: Ik heb de patches in een excell sheet onderverdeeld in categorieën, omdat ik dat op de Blofeld een lekker snelle manier van werken vind. Ik zet dat even online op de facebookgroep... Misschien dat er iemand dat interessant vindt?
 
Aaaargh.... Ik denk dat ik hem misschien toch ga houden....

:bekdicht::?8o):stupid

Daarjuist nog eens aangezet om te laten horen aan mijn mede bandlid, die nog meer ervaring met synths heeft. Hij wees me erop dat de Micromonsta eigenlijk wel erg vet is, buiten de poly brass type sounds (of dat er geen mooie brass presets in zitten, we hebben er nog geen zelf gemaakt). De Blo klinkt gewoon 'snappier'.

Maaarrr...... Ik heb me te erg gefocust op de Brass sounds (mijn voorliefde), en die zijn in de Blofeld gewoon beter. Prophet sounds zijn prachtig in de blofeld. Maar de pads, en vooral de bassen, jongen , de bassen... Voor dit geld kan geen enkel toestel de Micromonsta overklassen. Zelfs niet een Basstation. Ik heb een basstation, en een System1 geprobeerd (zonder plugout weliswaar). De microbrute probeer ik morgen te vergelijken met de Micromonsta. Zeker wetende dat deze eigenlijk ook poly is met een waaaaanzinnige arpeggiator en breed pallet van andere sounds.

Ik hou jullie op de hoogte.


Nu ga ik een track opnemen met de micromonsta om es te kijken of hij blendt met de rest van de opnames (www.vi.be/brooklyn)

Voorlopig: Verkoop uitgesteld.... Sorry voor het heen en weer gedrag :erm:
 
Ah ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen. De blo wordt vaak omschreven als metalig, wat helpt bij brass patches idd.
Maar idd prachtige poly klanken, vooral de pan spread vind ik ook gaaf wat je op bijna geen 1 VA vindt, en heaps of bass. En de mogelijkheid om eigen wavetables te maken moet ik me nog eens in verdiepen, lijkt me ook leuk
 
Inderdaad. Ik heb gewoon schijt aan het op de knop moeten drukken om door de presets te gaan. Daar hadden ze beter een scrollfunctie voor gebruikt... En wavetables, das niet mijn ding. Ik gebruik hem alleen voor de klassieke sounds.... Op de blofeld daarentegen doe ik zoiets misschien eerder wel, omdat dat erg gemakkelijk in gebruik is. Ik vind de Blo nog iets gemakkelijker editen....

Ik heb grote verwachtingen voor de editor van micromonsta die eraan zit te komen. Dat zou tof zijn... Ook om de synth wat beter te leren begrijpen. De handleiding is kut....


Ah ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen. De blo wordt vaak omschreven als metalig, wat helpt bij brass patches idd.
Maar idd prachtige poly klanken, vooral de pan spread vind ik ook gaaf wat je op bijna geen 1 VA vindt, en heaps of bass. En de mogelijkheid om eigen wavetables te maken moet ik me nog eens in verdiepen, lijkt me ook leuk
 
Als je op load drukt kan je gelijk door de presets heen scrollen en alvast voorbeluisteren.
Grappig, ik vind de monsta veel makkelijker. Bij blo waren er veel menu's in menu's waar je doorheen moest. Sommige features waren erg verstopt achter diepere lagen dat ik iedere keer weer alles door moest om te kijken waar het zat.
 
Als je op load drukt kan je gelijk door de presets heen scrollen en alvast voorbeluisteren.
Grappig, ik vind de monsta veel makkelijker. Bij blo waren er veel menu's in menu's waar je doorheen moest. Sommige features waren erg verstopt achter diepere lagen dat ik iedere keer weer alles door moest om te kijken waar het zat.

LOAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Yes!!! Je hebt zonet mijn leven een stuk gemakkelijker gemaakt! Heb jij al wat zelf gemaakte patches te delen?
Or daddy don't share?
 
Helaas nog geen tijd gehad om zelf patches te maken. Maar ik moet zeggen dat ik hem elke dag beter en beter vind worden. De reden waarom ik hem eerst wou verkopen, is omdat ik niet het 'waw'effect had zoals ik op de Blofeld speelde.

Maar toen ik hem in producties begon te gebruik, en waar hij moest opboxen tegen gitaren, drums e.d. vind ik de micromonsta véééél beter blenden en door de mix prikken dan de blofeld. Ik overweeg zelfs m'n blofeld keyboard weg te doen....
 
Niets voor mij qua sound maar klinkt zeker goed.
 
Ben op zoek naar een Micromonsta.
Als iemand van jullie hem zat is, of gewoon bijna nooit gebruikt, dan heb ik wel interesse.
Ik hoor het wel en anders bestel ik hem gewoon nieuw bij Audiothingies.
 
@SB-SIX; door de posts van de afgelopen keren keek ik weer 'ns naar de Micromonsta en kwam bij jouw clip terecht.
Mooie introductie in de sounds en de mogelijkheden van dit ding laat je zien en dat voor die prijs.
Hij heeft aan de ene kant wel dat glassy karakter wat m'n blofeld ook heeft maar aan de andere kant kan ie ook wel wat warmer klinken, een beetje in de richting van een Virus bijv.
Hij heeft nu ook mpe compatibility en drone mode, dat zijn mooie upgrades!
Enigste wat ik jammer vind is dat het alleen maar cijfers zijn die je ziet, het zal wel gewoon wennen zijn maar ik had in dit geval liever wat meer graphics gezien zoals op de blofeld bijv, dat vind ik wat meer aansprekend.
De prijs is echt een koopje, ze zouden ook nog een full knob desktop moeten maken en dan voor 600 euro of zo, dat zou helemaal tof zijn en dan zou ik 'm zeker overwegen.
 
Ik heb er ook een. Vooral gekocht vanwege de vorm. Past uitstekend op mijn pedalboard voor live. Vind het een tof ding, maar heb me er nog te weinig in verdiept.
 
Kep um.

Kep um.

Ben op zoek naar een Micromonsta.
Als iemand van jullie hem zat is, of gewoon bijna nooit gebruikt, dan heb ik wel interesse.
Ik hoor het wel en anders bestel ik hem gewoon nieuw bij Audiothingies.


Reeds aangeschaft en meteen gepimpt. Heeft nu grotere knoppen met vette kleuren. Het is nu pas echt een monsta. Aangesloten op een Digitakt en de audio via de Digitakt laten lopen zodat je er ook nog wat effecten over kan zetten. Erg leuk!!!
 
Back
Top