Acidlab Detroit Analog Drum Machine

Acidlab has announced a new analog drum machine, inspired by the Roland TR-909, Detroit.

The Acidlab Detroit is based on the analog circuits of the TR-909, but with added sound parameters.

Audio demos, and details on pricing and availability, are still to come.


Detroit_small.jpg
 
beter,anders bedoel je vast,de miami klink ook helemaal niet als een 808..


Nee maar een 808 klinkt ook niet als een 808..
Heb er wel eens meerdere naast elkaar gehad en die klonken beduidend anders ten opzochten van elkaar.

Ook weer van die flauwe comments over dat het stom zou zijn dat oudere apparaten minder waardig zijn. Wat kan het je schelen dat mensen graag een kloon van een oud apperaat willen, interessanter nog: waarom kom je dat vertellen?
 
Hoe meer drummachines op de markt, des te betaalbaarder.. hoop ik!
 
De originelen zullen alleen maar meer waard worden, ondanks of misschien wel dankzij clones. Alleen het geluid, gemak en plezier wordt beter beschikbaar voor iedereen. Niks mis mee, sommige 303 clones zijn ook al klassiekers te noemen; niet perse vanwege hun 1-op-1 geluid maar juist omdat ze anders klonken of iets extra's toevoegden (ik denk aan de Future Retro Revolution en de Syntecno TeeBee MKIII). Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Want kom op, een geinig klinkende clone met een nette sequencer en een nette interface, dat is toch ook wel handiger / leuker / keertje-wat-anders dan een rack sampler en een sequencer (zelfs een cirklon :D), of een laptop met 700 claps en een controller. Want dat zijn uiteindelijk toch ook gewoon clones, nietwaar?
 
Alleen jammer dat er geen flam op zit, hoor!

Ja vind je dat mooi klinken op een 909? Ik ken geen enkel nummer waar dat gebruikt is en goed klinkt.

Verder had ik problemen met de schaduw van de pattern knop. :D
 
Ja vind je dat mooi klinken op een 909? Ik ken geen enkel nummer waar dat gebruikt is en goed klinkt.

Verder had ik problemen met de schaduw van de pattern knop. :D

Ik maak echt geen pattern zonder flam... vooral op helemaal dichtgedraaide snare... :luv:
 
Gezien mijn super positieve ervaring met de Drumatix heb ik zeer hoge verwachtingen van deze unit. Waarschijnlijk koop ik de 1e de hier 2ehands voorbij komt :D
 
Ik zou er niet raar van opkijken als hij 990,- gaat kosten... Aangezien de retail prijs van de Drumatix 660,- is en die van de Miami 880,-. Maar dit is uiteraard puur speculatief.
 
Hoewel ik me nog steeds afvraag of dit nu echt wat toevoegt tov goede samples ben ik stiekem toch ook wel benieuwd naar het geluid en de prijs.

Nu er trouwens een flink aanbod begint te zijn van analoge drumbakken met ingebouwde sequencers vraag ik me af er niet nog een gaatje in de markt zou zijn voor een 12-bits machine a la DMX met flink wat aparte uitgangen waar je zelf je eigen samples naar kan uploaden, met dan ook nog een leuke sequencer a la Drumbrute en wat (pitch)envelopes instelbaar via knoppen met parameter locks a la Elektron.
 
Een SP-120000, zelfde voices en filters en interface met alle moderne gemakken en controle. Daar zou je bakken van verkopen aangezien de tweede hands waarde van een SP-1200 waarschijnlijk al niet zo veel lager is als het ding gewoon nieuw bouwen.
 
Hoewel ik me nog steeds afvraag of dit nu echt wat toevoegt tov goede samples ben ik stiekem toch ook wel benieuwd naar het geluid en de prijs.

Nu er trouwens een flink aanbod begint te zijn van analoge drumbakken met ingebouwde sequencers vraag ik me af er niet nog een gaatje in de markt zou zijn voor een 12-bits machine a la DMX met flink wat aparte uitgangen waar je zelf je eigen samples naar kan uploaden, met dan ook nog een leuke sequencer a la Drumbrute en wat (pitch)envelopes instelbaar via knoppen met parameter locks a la Elektron.

Een MachineDrum UW bedoel je? ;)
 
Weer geen A/B mode helaas. Desalniettemin ben ik wel benieuwd naar dit bakkie!
Waarom doen ze eigenlijk ook niet standaard 1/16 trigger outs op die drummachines van tegenwoordig?
 
Een MachineDrum UW bedoel je? ;)

We gaan een beetje off-topic nu, maar inderdaad heeft die 12 bit samples. Klinkt 'ie enigszins als een SP1200?

Verder kan je er maar 32 samples tegelijk in opslaan en is 'ie wel enorm aan de prijs.
 
Wederom, Sonic Potions LXR.
 
beter,anders bedoel je vast,de miami klink ook helemaal niet als een 808..

hij klinkt anders alleen hoor je het verschil niet.
 
Back
Top