Roland hints at launch of new TR-909 drum machine

Lijkt me sterk Nap, het is een doosje die omhoog kan. Geen optionele extra standje hoor:

roland-tr09-rear-770x425.jpg


PS, gaat de voeding enkel via de USB plug???

Wat ik begrepen had is dat het idd alleen USB voeding is en batterijen (leuk voor in de trein)
 
http://www.youtube.com/watch?v=Rtai9D-wZvE

Dit daagt dj's misschien meer uit aan de knopjes te zitten ipv handjes in de lucht. :D

achterlijk ding. Als je als DJ live drums in je set wilt verwerken nam je toch allang een TR8 (KiNK) of 909 (Jeff Mills) mee en prikte die in de DJ-mixer? Ff bpm goedzetten op je gehoor op op het schermpje, en gaan met die banaan! Dit voegt echt niets toe imho
 
achterlijk ding. Als je als DJ live drums in je set wilt verwerken nam je toch allang een TR8 (KiNK) of 909 (Jeff Mills) mee en prikte die in de DJ-mixer? Ff bpm goedzetten op je gehoor op op het schermpje, en gaan met die banaan! Dit voegt echt niets toe imho

Inderdaad. Of Traktor+Maschine hopla.

DJ808 is meer voor beginnende tiener DJ's denk ik. Ik ken in elk geval geen DJ die dit mee zou nemen naar een club :)
 
achterlijk ding. Als je als DJ live drums in je set wilt verwerken nam je toch allang een TR8 (KiNK) of 909 (Jeff Mills) mee en prikte die in de DJ-mixer? Ff bpm goedzetten op je gehoor op op het schermpje, en gaan met die banaan! Dit voegt echt niets toe imho

Niet iedereen heeft een crew, auto, etc om vanalles en nog wat mee te nemen. Er zijn tal van redenen te bedenken waarom een all in one solution fijner kan zijn.


Inderdaad. Of Traktor+Maschine hopla.

DJ808 is meer voor beginnende tiener DJ's denk ik. Ik ken in elk geval geen DJ die dit mee zou nemen naar een club :)

De een gebruikt Serato de ander Traktor. Ben zelf geen DJ en ken traktor maar een beetje. Serato is iig zeker niet enkel iets voor beginners en deze controller zal voor sommige vast het ideale all in one ding zijn om mee in de club te draaien. :)
 
Niet iedereen heeft een crew, auto, etc om vanalles en nog wat mee te nemen. Er zijn tal van redenen te bedenken waarom een all in one solution fijner kan zijn.




De een gebruikt Serato de ander Traktor. Ben zelf geen DJ en ken traktor maar een beetje. Serato is iig zeker niet enkel iets voor beginners en deze controller zal voor sommige vast het ideale all in one ding zijn om mee in de club te draaien. :)

Ik zeg ook niet dat Serato voor beginners is he ;). Een dergelijk apparaat op zich wel. Ik ben zelf wel DJ en ken er ook nogal wat, en ik weet zeker dat er niet veel optredende DJs dit ding zullen gebruiken. Het is een leuke oplossing voor de beginner omdat je veel krijgt voor waarschijnlijk een redelijke prijs. Het is vooral handig voor thuis dus er zullen vast ook gevorderden dit kopen voor thuis wellicht al betwijfel ik of het er veel zullen zijn, aangezien je liever thuis oefent op dat gene waar je in clubs mee optreedt.

Mensen die draaien in clubs etc. gebruiken ofwel de CDJs die er al staan, of een laptop+kleine controller. Niet dit enorme ding (die je niet kwijt kan bij meeste vanues) + een laptop. Hiermee wil ik niet zeggen dat dit voor iedereen geldt, er zullen er vast zijn die dit wellicht wel live gaan gebruiken...
 
Wat ik mij afvraag is of je bij de TR-09 ook het apparaat als audio interface moet gebruiken om de usb outputs te gebruiken, net als bij de TR-8. Zo lijkt het wel namelijk als ik de specs lees. Weet iemand hoe dit zit?
 
Was deze al gepost? Stiekem best een goeie demo (vanaf 4:30). Die vocoder lijkt wel een beetje een zeperd...

 
Nou zeg, sommige mensen knodden hun head gewoon meer dan andere. Betrap mezelf er ook best vaak op als ik een lekkere groove heb ingeklopt. Heb dan ook een baard en een knotje...

Zucht, ik geloof dat ik de laatste tijd niks meer kan zeggen of ik krijg de wind van voren.
Ik hou me bek maar weer dan.
 
NB. Op 1:44 zie je de achterkant van de TB-03 als hij omhoog geklapt is.
Op 2:42 hetzelfde bij de TR-09.
 
Het is trouwens "headnodden". Een knod is oudnederlands voor een knobbel :mega:
 
Was deze al gepost? Stiekem best een goeie demo (vanaf 4:30). Die vocoder lijkt wel een beetje een zeperd...

Roland Boutique 2016 - TR-09, TB-03, VP-03 - Store DJ - YouTube

"zeperd" dat is negatief denk ik? Nou demonstreren ze de vp-03 ook niet echt.
Mij lijkt de vp-03 naast de tr-09 de leukste boutique tot zover. (ben niet zo'n 303 fan)
De vocoder in combi met de sequencer is volgens mij loads fun.
Daar kun je weer net die dingen mee creëren die met de andere bakkies niet mogelijk is. :okdan:
(zie einde van de sonicstate video rond 17:30)
 
Ik vind hem van wat ik tot nu toe gehoord hebt niet zo heel erg interessant klinken. Meer als een flauw vocoder-effect dan een echte vocoder. Binnenkort maar weer es de stof van mijn Darkstar vocoder afblazen, kijken of daar nog wat zinnigs uit te krijgen is.
 
Back
Top