Roland hints at launch of new TR-909 drum machine

Dacht bestel die tr-09 alvast bij Bax want ze hebben hem al over 4 dagen!

Nu na 4 dagen.. nog eens 7 weken wachten. :kont:
 
Tja, dat had je inmiddels kunnen weten want zo gaat het zo'n beetje met iedere productaankondiging. Volgens mij heeft Roland nog niet eens een launchdate afgegeven, of wel?
 
Tja, dat had je inmiddels kunnen weten want zo gaat het zo'n beetje met iedere productaankondiging. Volgens mij heeft Roland nog niet eens een launchdate afgegeven, of wel?


Dit is nog niks. De minilogue staat geloof ik al 3 decennia aangekondigd en nu is de status: Online voorraadstatus: Ontvang binnen 3 weken
 
Mooi werk is dat, geduldig wachten op je pre-order terwijl de eerste batch tweedehands exemplaren alweer gekomen en gegaan zijn.
 
ik zie net pas voor het eerst dat de tr09 449 gaat kosten, slechts 50 euro goedkoper dan de TR-8 welke meer knoppen heeft, meer kits heeft, uitbreidbaar is met 7x7/606 etc kit, 8 ipv 4 usb outs heeft en 4 ipv 2 outs heeft met jacks in plaats stereo mini jack. Oja, geen scatter, versimpelde sequencer. Het ENIGE wat de TR09 aantrekkelijk maakt is zijn uiterlijk.
Batterijen en een speakertje zijn nou niet echt een usp.

Aangezien de TB03 399 euro is verwacht ik dat de TR09 daar ook naartoe zal zakken na een tijdje.
Als ik het goed heb was de TR-8 eventjes 469 euro bij BAX voordat de TR09 werd aangekondigd.
 
Ik lees net dat de TR09 een ander model ACB heeft als de TR-8 ?

https://cdm.link/2016/09/rolands-new-303-909-might-even-better-originals/

Instead, Roland says the new Boutique Series represent a massive amount of work on new models. The first AIRA TB-3 didn’t just make single oscillator 303 sounds; the AIRA TR-8 was built as an 808 model, but not really as a 909.
And these are more focused – the models for the TR-09 and TB-03 only model the 909 and 303 (as opposed to the multiple instruments modeled by the AIRA SYSTEM-1 and TR-8 ).

So these models, Roland says, are new. And what I can say is, you can hear it. I didn’t do side-by-side comparisons, but I think that’s almost not the point: both sound so good you want to keep using them, which is the idea. You’d be hard pressed to find a drum machine under $1000 as balanced as the TR-09, let alone one for this price; the TB-03 meanwhile is pure magic.

Wel raar dat ie t kan horen zonder een side by side comparison te doen.
 
Een forumlid hier vroeg nog of je de tr09 als geluidskaart moet gebruiken en dus je enigste geluidskaart is of dat je hem net als een virus ti integreert naast bestaande geluidskaarten. Daar al meer over bekent?

Zou wel een tegenvaller zijn als je de tr09 als geluidskaart moet kiezen.
 
Een forumlid hier vroeg nog of je de tr09 als geluidskaart moet gebruiken en dus je enigste geluidskaart is of dat je hem net als een virus ti integreert naast bestaande geluidskaarten. Daar al meer over bekent?

Zou wel een tegenvaller zijn als je de tr09 als geluidskaart moet kiezen.

op windows vrees ik dat je moet kiezen, op Mac kun je een aggregated audio device maken
 
Één van de grootste nadelen van een TR-8 imho.
En dan ook nog vastzitten aan 96 khz terwijl ik altijd op 44.1 khz werk.

je zou toch haast denken dat ze met een firmware upgrade die USB output moeten kunnen downsamplen naar 44.1KHz?
 
attachment.php


What's next?
 

Attachments

  • roland.jpg
    roland.jpg
    67,5 KB · Bekeken: 76
En wat dacht je van de DR-808 ;)
attachment.php
 

Attachments

  • dr808.jpg
    dr808.jpg
    122,2 KB · Bekeken: 76
Back
Top