Roland hints at launch of new TR-909 drum machine

eeh je kan niet een 808 kick EN een 909 kick EN ene 707 kick tegelijk gebruiken nee
maar wel een 808 kick en n 909 snare enzo he
ik vind zo'n tr09 qua sound dan erg beperkt tov de tr8 namelijk

Eensch.. En dan ook, de TR-8 heeft de fantastische Scatter functie! (okee dat laatste was /s )
 
Zitten er nu fx op die 909?? Volgens mij niet.. maar wat in deze video gebeurt hieronder gebeurt (17:40) volg ik niet helemaal.. lijkt wel 'n delay die erop gedraaid wordt bij de ride inregelen.. maar wel een erg rottige delay..


Sowieso wil je op z'n minst toch wel iets van een reverb en een delay die je kan toewijzen.. aangezien ie geen loss outs heeft... Qua fx is dat wel goed geregeld op de TR8.
 
Zitten er nu fx op die 909?? Volgens mij niet.. .

Nouja, vlak nadat ie de delay erin draait, zegt hij ook iets over een compressor. Dus ja, ik gok van wel en zie je 'm iets doen met een waarde veranderden op het display. Dus ja, ik neem aan dat er digitale fx in zitten.
 
Zitten er nu fx op die 909?? Volgens mij niet.. maar wat in deze video gebeurt hieronder gebeurt (17:40) volg ik niet helemaal.. lijkt wel 'n delay die erop gedraaid wordt bij de ride inregelen.. maar wel een erg rottige delay..
https://youtu.be/_nlfm_iMP5o?t=1058

Sowieso wil je op z'n minst toch wel iets van een reverb en een delay die je kan toewijzen.. aangezien ie geen loss outs heeft... Qua fx is dat wel goed geregeld op de TR8.

Ergens op 6.00 (flam)
Gewoon instelbaar ;)
 
Nouja, vlak nadat ie de delay erin draait, zegt hij ook iets over een compressor. Dus ja, ik gok van wel en zie je 'm iets doen met een waarde veranderden op het display. Dus ja, ik neem aan dat er digitale fx in zitten.

De TB-03 heeft ook effecten aan boord en op de TR-8 zat al compressie, reverb, delay en sidechaining (ducking) dus daar zal vast wel wat van overgezet zijn naar de TR-09.
 
Bij de eerste Boutiques ging daar de stekker in die het toetsenbord met de module verbond.
Ik weet niet of dat hier ook kan of dat ze een standaard mal hebben voor Boutique onderkanten.
 
De TB-03 heeft ook effecten aan boord en op de TR-8 zat al compressie, reverb, delay en sidechaining (ducking) dus daar zal vast wel wat van overgezet zijn naar de TR-09.

De tr09 heeft 2 compressors aan boord, 1 op de kick en 1 op de snare.
 
Wel overdrive voor de TB03 maar geen ingebouwde Mackie gain clipping voor de TR09? Dan kon je er tenminste nog een beetje mee gabberen op schoot ;) Maar zelfs dan, voor €450, duur speelgoed hoor.
 
De Tr-8 heeft ook maar 2 comps op de BD en SN. De Sidechain heeft ook comp. Maar er is niet een global comp op de TR-8.

klopt, dit is hetzelfde op de tr-09
(die geen side chain heeft)
 
Ja, dat klopt. En ten tijde van de TR-8 werd beweerd dat de compressor niet echt een compressor was maar meer een gain.
 
Is dit al gemeld? Ze zouden ook verstelbaar zijn.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    18,5 KB · Bekeken: 77
Dat is de optionele stand, die heeft Roland ook gepresenteerd. Maar moet je dus wel los bij kopen.
 
Lijkt me sterk Nap, het is een doosje die omhoog kan. Geen optionele extra standje hoor:

roland-tr09-rear-770x425.jpg


PS, gaat de voeding enkel via de USB plug???
 
Ah, jullie hebben gelijk.
Roland has released a new version called the DK-01 which does the angling but without the keyboard. It saves you having to prop up your new Boutique synth on a book or spare cable to get a better angle. Initially I thought it would be a great addition to the TR-09 and TB-03 but on closer inspection it turns out that they have their own DK-01 built in!

https://www.gearnews.com/909-day-dk-01-boutique-tilt-stand/
 
Back
Top