Roland hints at launch of new TR-909 drum machine

ik voel de teleurstelling al komen

Inderdaad.
Fingers crossed en hopen dat ie er toch komt.

Maar het zal eerder een scheet in een netzak zijn.
Zoals alles wat ze de laatste 20 jaar gemaakt hebben eigenlijk.
 
Tsjah, ben blij met m'n 9090 die bijna gereed is :)
 
Nice want al die brakke clones klinken ook alles behalve als een vintage 909..

Dus een mooie afgewerkt product, analoog met een gelijkaardige sound kan niet slecht zijn
 
Gaan ze elke 2 jaar remakes maken van hun oud spul?
En als t weer kinderhandjes versies zijn: ik kan die prullen perfect weerstaan :)
 
Met alle reacties tot nu toe eens! De vernieuwing komt tegenwoordig niet meer van de grote producenten...

Zitten we auditief / fonetisch aan het maximum te ontwikkelen klankopwekking en -bewerkers?
 
Jarenlang is er gezeurd om een re issue , nu wordt er naar gehint en is er een hoop negativiteit. Eerst maar even afwachten. Het zou leuk zijn als er een goede re issue wordt gedaan. Voor de verzamelaars die veel te veel willen betalen voor een echte prima.

Hoe meer goede drummachines hoe mooier.
 
De tr8 is er al een tijdje, dat de 909 daaruit wordt getild is gewoon melken aan de onderkant van de markt.
 
Nice want al die brakke clones klinken ook alles behalve als een vintage 909..

Dus een mooie afgewerkt product, analoog met een gelijkaardige sound kan niet slecht zijn

Dit bedoel ik dus :) Mocht het inderdaad een slap aftreksel zijn van de Tr8 is het misschien niet zo tof.
Aan de andere kant, mist goedkoop genoeg dan kunnen dan weer meer mensen met wat hardware aan de slag.
 
Ik gok op iets veel beter: een nieuwe drum synth voor dj's. Dus een vervolg op de 909, na de TR8 een "nieuwe wannabe" 909 lijkt me een beetje idioot, niet?
Ja, dat haal ik ook uit geruchten :)
 
Ik kijk er wel naar uit, hoewel ik het een rare strategie vind om nu een 909 te releasen nadat ze met de TR8 dat én meer al gedaan hebben.
 
Met alle reacties tot nu toe eens! De vernieuwing komt tegenwoordig niet meer van de grote producenten...

Zitten we auditief / fonetisch aan het maximum te ontwikkelen klankopwekking en -bewerkers?

De V-Synth was er toch niet naast dacht ik?
 
Met alle reacties tot nu toe eens! De vernieuwing komt tegenwoordig niet meer van de grote producenten...
Zitten we auditief / fonetisch aan het maximum te ontwikkelen klankopwekking en -bewerkers?
Dat denk ik niet, maar ik denk wel dat je de echte innovaties niet meer van Roland (de V-Synth was geloof ik ook al in 2003 gereleased?), Yamaha, Korg e.d. moet verwachten. Wanneer ze echt iets nieuws zouden bedenken is dat voor hun een potentieel groter commercieel risico dan terugvallen op dingen waarvan je weet dat ze toch wel verkopen. Ik denk dat de markt voor mensen die een x0x/Jupiter/Juno/MS/Arp-clone willen hebben groter is dan de markt voor mensen die bv een synth of drumcomp willen hebben met bv andere synthesevormen dan subtractief. Voor mij was dat ook de reden om naar Eurorack te gaan, zo ontzettend veel innovatieve ideëen. Veel modules met andere vormen van geluidopwekking die inspireert i.p.v. weer dezelfde golfvorm in een nieuw jasje. Uiteraard gaat het uiteindelijk om hoe creatief je er mee bent, geef 10 mensen een hamer en misschien maakt er 1 iets echt moois mee...
 
ik vind het commercieel gezien superslim, dan heb je twee roland lijnen, de uitgebreidere Aira lijn en de dedicated meer uitgeklede boutique lijn met bijvoorbeeld een 909 en tb-303 reissue waar ze ook over spreken in het geruchten circuit. Dan heb je perfecte hele kleine bakjes voor het live circuit die precies doen waar ze voor gemaakt zijn, en je kunt ze gewoon in je rugzak meenemen.
 
De v.a. al is gerealiseerd in de aira tr8 , de kans is dus des te groter dat het ofwel een full analoge bak wordt of een ipad app; :)
 
Heel veel speculatie weinig inhoud. Er werd ook geen 808 gelanceerd op de 808 day.

Ik vind het prima dat Roland gewoon een eigen koers vaart in plaats van blind hun eigen spul te klonen. Met al die analoge bakken die nu al uit komen valt er weinig aan de markt toe te voegen. De TR-8 is gewoon een prima bak die door een hoop mensen die serieus bezig zijn met hun muziek gebruikt wordt. Je kunt ook een kloon kopen die prima klinkt.
 
... Uiteraard gaat het uiteindelijk om hoe creatief je er mee bent, geef 10 mensen een hamer en misschien maakt er 1 iets echt moois mee...

Kon het niet laten.

clarksonhammer_7186.jpg

werkt t niet?

http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/clarksonhammer_7186.jpg
 
Back
Top