Roland hints at launch of new TR-909 drum machine

er staat *alleen* dat er een aantal nieuwe producten wordt aangekondigd.... niets over een TR909 ... daar hebben ze bij Roland de TR8 al voor gemaakt..
 
Dat denk ik niet, maar ik denk wel dat je de echte innovaties niet meer van Roland (de V-Synth was geloof ik ook al in 2003 gereleased?), Yamaha, Korg e.d. moet verwachten. Wanneer ze echt iets nieuws zouden bedenken is dat voor hun een potentieel groter commercieel risico dan terugvallen op dingen waarvan je weet dat ze toch wel verkopen. Ik denk dat de markt voor mensen die een x0x/Jupiter/Juno/MS/Arp-clone willen hebben groter is dan de markt voor mensen die bv een synth of drumcomp willen hebben met bv andere synthesevormen dan subtractief. Voor mij was dat ook de reden om naar Eurorack te gaan, zo ontzettend veel innovatieve ideëen. Veel modules met andere vormen van geluidopwekking die inspireert i.p.v. weer dezelfde golfvorm in een nieuw jasje. Uiteraard gaat het uiteindelijk om hoe creatief je er mee bent, geef 10 mensen een hamer en misschien maakt er 1 iets echt moois mee...

Interessant betoog... zit wel wat in; inzien dat ze (Roland, Korg) een andere rol, tegen wil en dank, moeten spelen ten opzichte van de jaren zeventig en tachtig...
 
De quote die op de site vermeld staat: Roland has dropped a strong hint that the iconic TR-909 drum machine is to be revived in some form as part of a big product launch next month.

Vertaling zou ongeveer zo moeten zijn: Roland heeft een hint laten vallen dat de iconische TR-909 zal terugkeren in een bepaalde vorm als onderdeel van een groot product die volgende maand gereleased wordt.

Dus een 100% TR-909 zal het al niet worden.
Ik gok op iets met veel leds,soort kerstboom-achtige aira rommel.
 
De quote die op de site vermeld staat: Roland has dropped a strong hint that the iconic TR-909 drum machine is to be revived in some form as part of a big product launch next month.

Vertaling zou ongeveer zo moeten zijn: Roland heeft een hint laten vallen dat de iconische TR-909 zal terugkeren in een bepaalde vorm als onderdeel van een groot product die volgende maand gereleased wordt.

Dus een 100% TR-909 zal het al niet worden.
Ik gok op iets met veel leds,soort kerstboom-achtige aira rommel.

dat wordt door Fact zelf gesuggereerd, Roland zegt alleen:

"The Japanese gear company has announced a “909 Celebration Event” on September 9, which it says will see a series of products revealed during a global live-stream."

en

" “Join us as we celebrate 33 years of the “909” with the release of many new and inspiring electronic instruments.”"

new and inspiring electronic instruments dus...op een voor Roland bijzondere dag....
 
Was het een echte re-issue vd 909 dan was dit al lang uitgelekt met veel toeters en bellen en niet 2 weken ervoor.. Ik denk trouwens dat er totaal iets gaat komen dat niks te maken heeft met de 909. Ze gebruiken enkel deze datum als wijze van marketing en dat iedereen vol verwachting er naar uit kijkt. Dus mensen, hoop maar niet teveel.

Kan iemand trouwens de bron van de Roland site zelfs eens linken en niet een of andere site die zich dan nog "factmag" noemt.
 
Als halve Engelsman lees ik het bericht van Fact net iets anders..''Big product launch'' doelt niet op een groot produkt maar op de 30 nieuwe dingen die ze gaan uitbrengen. Als onderdeel daarvan zou best wel eens de 909 kunnen terugkeren in een of andere vorm.
In die hint is ook niks anders dan 909 te horen dus zo raar zou dat niet zijn. Dus een 909 volledig of bijna volledig in smd uitgevoerd misschien?
 
Ik reken totaal niet op een product dat met de 909 te maken heeft, ze kozen gewoon een leuke datum voor hun 2016 lanceringen. Daar is niks nieuws aan, dat deden Handel en zijn baas 299 jaar geleden ook al.
 
Ik reken totaal niet op een product dat met de 909 te maken heeft, ze kozen gewoon een leuke datum voor hun 2016 lanceringen. Daar is niks nieuws aan, dat deden Handel en zijn baas 299 jaar geleden ook al.

Zou mij toch verwonderen indien het echt niks met een 909 zou te maken hebben. Ik ga niet zeggen dat ze een reissue van de tr-909 zullen uitbrengen of zo, maar denk eerder iets groovebox-achtig in een tr-909 case, of wat er op lijkt.
 
Stond die timetable daar gisteren ook al?

Een soort van, maar vandaag lijkt er meer info gepubliceerd te zijn.
Heb eerlijk gezegt niet echt goed gekeken. Wordt langzaamaan een beetje :Z van Teasers. Het doet me denken aan een veuls te mooie vrouw die je :luv:staat aan te loeren, zichlangszaam ontdoet van haar kleren om lafjes tegen je aan te rijden :L om precies op het moment dat je een hele andere afloop wenst zich omdraait en weer wegloopt om pokemons te gaan vangen.:?:duivels:
"Hallo wereld, misschien hebben we we een 909 remake maar misschien ook niet" wat moeten we met die info? ..Tja, marketing en het werkt. :D
 
In perspectief gezien zijn er maar een paar originele tr-909 s en een heleboel clonen of soort van apparaten , voor de echte zijn maar een paar mensen geïnteresseerd er is dus een kleine meute die zulke "rommel" wil hebben. Ik wens daarom Roland sukses . Stond er niet onder hun logo altijd " we design th future" dus het wordt sowieso niet zoals korg een 1op1 appaat.
 
Een 909 replica in Boutique formaat met de TR-8 ACB techniek zou leuk zijn toch (bij de juiste prijs)?
Een 1:1 replica op basis van SMD/SMT lijkt me niet realistisch.
 
Een 909 replica in Boutique formaat met de TR-8 ACB techniek zou leuk zijn toch (bij de juiste prijs)?

Nee, dat is echt rommel. Sorry. Voor elke kit een nieuwe dsp-controller kopen? Dat is toch een richting die je anno 2016 moet verfoeien?

Man man man...
 
inzien dat ze (Roland, Korg) een andere rol, tegen wil en dank, moeten spelen ten opzichte van de jaren zeventig en tachtig...
Inderdaad, ook best jammer wel. Je zou denken dat ze misschien toch ook wel een potje hebben waarmee ze echt eens out-of-the-box producten kunnen proberen te ontwikkelen. Misschien geen directe kassuccessen, maar om je als fabricant ook als innovatief bedrijf te etaleren. Een beetje zoals Google af en toe wat nieuws probeert; soms een succes, soms tegenvallend. Ik kan me niet voorstellen dat er bij Roland geen mensen werken die een keer wat anders willen maken dan een evolutie op wat er al in de produktcatalogus zit.

Ik vond de stap die Roland maakte naar Eurorack (effecten range Demora/Bitrazer/Scooper/Torcido en System 500) wel interessant, maar heb het idee dat het buiten de betreden paden treden daar weer stopte. Zoiets als ACB is een knap stukje techniek onder de motorkap, maar sonisch gezien blijft het alleen nabootsen van oude technieken. Het zou leuk zijn als ze die ACB bv inzetten om eens iets volledig nieuws mee te doen. Als kleine bedrijfjes als Mutable Instruments, Bastl of Make Noise zoiets kunnen dan moet dat voor een groot bedrijf toch ook mogelijk zijn? Is m.i. een kwestie van keuzes maken (zekerheid in een mark met veel concurrentie?).
 
Een 909 replica in Boutique formaat met de TR-8 ACB techniek zou leuk zijn toch (bij de juiste prijs)?
Een 1:1 replica op basis van SMD/SMT lijkt me niet realistisch.

dit is exact wat ik verwacht. ook op basis van die screenshots die rondzingen, dat zijn ook miniatuur 909's
 
Back
Top