Roland hints at launch of new TR-909 drum machine

aturia origin doet precies dat, ben je wel gebonden aan de aturia vsti reeks. Kan je oscs van de Jupiter 8 gebruiken met filter van een moog, etc etc

Ah, daar zal ik eens naar kijken dan want ik heb die V Collection. Moet wel zeggen dat ik de kwaliteit van de emulatie van de Arturia VSTs aan de magere kant vind.


en wat zou je daarvoor willen betalen?
2000eu ofzo?
 
Kan dat wel met de software collectie? Ik dacht dat dat juist de meerwaarde van die origin hardware box was.
 
Roland gaat dus een 909 en 303 uitbrengen:
 

Attachments

  • 909clone.jpg
    909clone.jpg
    39,1 KB · Bekeken: 73
  • 303clone.jpg
    303clone.jpg
    29,5 KB · Bekeken: 73
8 keer seperate in je daw via usb is helemaal now man, super bij de tijd! Dikke vette Aira!
 
8 keer seperate in je daw via usb is helemaal now man, super bij de tijd! Dikke vette Aira!

Oh yeah...wat modern. Ben niet heel erg van deze tijd :beard:

Maar serieus....USB is idd altijd fijn maar ik houd erg van plug en play....en zeker over 10/20 jaar nog steeds. Elk apparaat wat nu USB heeft werkt over 20 jaar niet meer. De originele TR909 doet het nog steeds met zijn individuele uitgangen en doet dat nog over 20 ook nog steeds. 8)
 
Stel die 303 is digitaal dan is ie toch bijna hetzelfde als die tb-3? Dan snap ik commercieel gezien niet het nut van een nieuwe 303. Tenzij het verschil is dat de nieuwe 303 goedkoper is dan de tb-3 en niet de "extra" sounds van de tb-3 bevat. Dus gewoon een uitgeklede tb-3 in de behuizing van een miniatuur tb-303. Past in het rijtje van die boutique dingen. Analoog zou leuk zijn maar dan neem ik aan dat de prijs niet in de range van boutique past.
 
Of mss SMD? ziet er wel klein uit allemaal. Denk dat Roland helemaal klaar was met al die klonen die uitkwamen van dr voormalige TR-909/TB-303 en firma's voor hun ogen opstreken.. Maarja.. Ze komen wel wat achter..
 
Elk apparaat wat nu USB heeft werkt over 20 jaar niet meer.

Het is een open en gedocumenteerde standaard, zo lang jouw device zich gewoon netjes gedraagd als een standaard USB Audio en/of MIDI device kun je er nog heel lang mee doen. Mensen gebruiken ook nog steeds Model M keyboards uit de jaren 80 met die oude parallelle kabels.

Je koopt nu ook gewoon nog allerlei SCSI-compatible spul voor je sampler omdat het nou eenmaal een open standaard is. Moeilijker wordt het als er custom protocollen gebruikt worden.
 
Dat ja. Is ook precies wat me wel even tegenviel aan bijvoorbeeld de Roland Boutique, er is niet echt een reden waarom het niet een standaard class-compliant audio/MIDI device kan zijn en toch heb je een extra driver nodig. Het is de driver support die risky is (en waarom geven bedrijven als ze dat zelf niet meer willen supporten een deel van de code/documentatie niet gewoon vrij), niet USB an sich.

(gelukkig heeft die Boutique dan ook nog losse MIDI/audio output, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Zou mooi zijn als ze in ieder geval dat ook hier vasthouden)
 
Laatst gewijzigd:
naar mijn mening zal het iets zijn die meer live en Dj gericht is....

Het is samen met serato dus , dit staaft mijn mening wat.....

Als je het goed bekijkt:

Pioneer (top of dj materiaal) komt nu met een groovebak(toraiz sp16) af...slaan dus een ganse nieuwe weg in....

Roland(top van synth gear) geeft nu serato overgenomen.....dus slaan ook een nieuwe weg in!

Om nu een nieuwe tb 303 en tr 909 te maken zou het overkill zijn na de tr8 en tb-3!!!!

Tzal iets worden als antwoord op de pioneer toraiz sp16!!! een total live bak voor naast je dj set!!!
 
. Elk apparaat wat nu USB heeft werkt over 20 jaar niet meer.

Daar ben ik niet zeker van . Over 20 jaar moet je een kastje kopen die data van USB overzet naar de volgende generatie data transport protocol . Nu heb je dat ook met voltage control gate gebeuren.
 
zag dit plaatje op de Roland instagrampagina voorbij komen...

Schermafbeelding 2016-08-30 om 10.30.44.png

met als tekst:

The Future. Redefined.

Following the “BREAKTHROUGH” philosophy, BOSS continues to leverage its 40 years of knowledge and expertise to develop innovative products that meet the needs of today’s musicians. Stay tuned for an exciting new floor unit that represents the latest evolution of BOSS’s leading effects technology.

Dus in ieder geval iets voor de gitaristen....
 
Laatst gewijzigd:
Of mss SMD? ziet er wel klein uit allemaal. Denk dat Roland helemaal klaar was met al die klonen die uitkwamen van dr voormalige TR-909/TB-303 en firma's voor hun ogen opstreken.. Maarja.. Ze komen wel wat achter..

Hopelijk komen ze er nog achter dat we schaal 1 op 1 willennipv smurfen shit
 
Back
Top