fourteen - arv

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Tis weer is wat anders dan anders, vond een mooie plaat en samplede daar de drums van en hup de sequencer in, wat meer drums erbij, claps, een bassline enz. En toen werd het zowaar fonky. :)

 
Jeetje, wat een power! Moest direct mijn versterker wat zachter zetten. Hoewel ik dit zelf niet zo gauw zou maken, vind ik het wel goed, lekker strak en idd EPtje past goed (die lead melodie vind ik iets zeurderig...). Einde fade out is origineel!
 
Dank je Bijlevel! Die lead, ja das een tikje "tacky", had zelf ook ietwat gemenge gevoelens bij het maken. Heb het een beetje zitten aanpassen met wat nootjes maar nog was ik niet per se 100% tevreden, maar wel erin gelaten als extra element. Ik had dit keer ook meer moeite met de mix, er zaten waten dingen elkaar in de weg. Misschien valt het niet zo op, gelukkig. :)

De claps, daar was ik wel tevreden over. Die komen regelrecht uit Logic 'drummer', en die claps klinken verrassend natural.
 
Thanks BIS,

Is een idee maar bij Funk vind ik het net juist zo lekker als het wat meer minimaal is. Anders verzuipt ie misschien. :D
 
Ik vind hem lekker zeg! En vocals zou best een idee kunnen zijn, al zijn het maar wat lage male vocals die telkens hetzelfde roepen :). Je bent lekker bezig Arv, en veelzijdig.
 
Paar keer geluisterd. Tof! Mooie sfeer.
Het voelt aan als een jam en dat heeft zeker z'n charme. Een meer songstructuur zou het kunnen maken of breken. Tricky. Hetzelfde geldt voor vocalen denk ik...

Beelden die het bij mij oproept: Bootsy Collins die door de Ghostbusters wordt opgehaald om met zijn hulp in het museum van oudheden de geest van een pharao uit de koffieautomaat te verdrijven.
 
Eerst had ik de neiging om te gaan ratelen over 10-tallen schoonheidsfoutjes maar toen besloot ik om te schrijven : Well done !
 
Lekker, op zo'n zonnige dag als vandaag. Heb genoten!

Nog een keer geluisterd, misschien dat de hele tijd hetzelfde baslijntje wat saai is, af en toe net even een andere sequence... peuleschilletje, verder klinktie wel gewoon lekker hoor...
 
Dank je Krek. Over die bassline, dat kan ik ook wel is even aanpakken. Ik zal zo is een update genereren. En de kleine foutjes even uitstrijken..
 
Beetje erbij gefreaked, en een sampletje...

https://soundcloud.com/r_mon/fourteen-radioactivity-mix
 
OK, de laatste update voor deze track. Ik hoop dat mensen de draad nog "revisiten" want dat is meestal nooit zo.. Nu meer funky dingetjes erbij gespeeld, een minimoog en een geinige organ. Best tevreden zo onderhand.

Ik heb de orginele replaced, dus die moet ook nu bij het begin van deze draad te vinden zijn.
 
Is een leuk opgewekte song geworden! Iets rommeliger (door meer voorbijkomende geluiden/melodietjes) dan je eerste versie. Het strakke van echte funk heeft het niet. Maar het geheel is daardoor wel weer vriendelijker en daar is ook iets voor te zeggen.
 
Back
Top