Nieuwe track, feedback gevraagd

Dr. Rinkel

Dr. Rinkel
Lid sinds
27 Maart 2012
Berichten
326
Beste luisteraars,

Zit al een tijdje te broeden op deze track maar het zit me nog niet helemaal lekker. Ik kan er alleen niet helemaal de vinger op leggen waar het hem in zit. Wellicht kunnen jullie mij een stukje verder helpen. Ik denk dat het qua arrangement en variatie wel goed zit maar qua energie totaal niet. Misschien komt het ook omdat ik er de afgelopen dagen teveel naar heb geluisterd en moet ik het over een paar weken nog eens proberen.

Hier gaat het om, let niet op de titel, deze wordt automatisch gegenereerd door Korg Gadget (wat overigens soms erg vermakelijk kan zijn).

Bekijk bijlage Muddy Price.mp3

Alvast bedankt voor jullie reactie :halleluja
 
Snel even gescand. Het eerste dat me opvalt is dat de track volgens mij in D staat, terwijl de bass en een aantal andere tracks in A worden gespeeld. Als je dat probleem oplost, kom je volgens mij al een stuk verder. Die bass dus 4 hele noten omlaag, evenals de arp. Lost het energieproprobleem niet op, I know. Maar nu kan ik het nog niet verwerken.
 
De baslijn is nu veel te volgend in plaats van sturend. Hij nu maar sporadisch aanwezig. Ik zou op de drums en de bas alles even muten en eerst zorgen dat de bas ook echt gaat lopen. Ik zou misschien zelf ook een wat diepere klank hebben gekozen, die wat minder in-your-face is. En wellicht helpt het om de snare ook wat aan te dikken zodat de bas en kick (die is lekker en stevig) wat meer tegenwicht krijgen.

De melodietjes vind ik overigens maar zo-zo: er ontbreekt een vanzelfsprekendheid of logica waardoor die op mij overkomen als nogal willekeurig.

Oja en dat synthtje vanaf 2:16 vind ik wel lekker.
 
Snel even gescand. Het eerste dat me opvalt is dat de track volgens mij in D staat, terwijl de bass en een aantal andere tracks in A worden gespeeld. Als je dat probleem oplost, kom je volgens mij al een stuk verder. Die bass dus 4 hele noten omlaag, evenals de arp. Lost het energieproprobleem niet op, I know. Maar nu kan ik het nog niet verwerken.

Je hebt helemaal gelijk! Wat een amateur ben ik ook. Heb gisterenavond de track al omgezet naar D, dat werkt al een stuk beter. Ik zal later even een nieuwe versie hier droppen.

Ik zou op de drums en de bas alles even muten en eerst zorgen dat de bas ook echt gaat lopen.

Goed idee! Ga ik later vandaag maar eens mee aan de slag.

Vind m wel koel. Klinkt een beetje als retro filmmuziek.
Thanks!
 
Wel een tof trackje. De beat mag wel iets spannender imo. :)

Bedankt voor je reactie! Het is idd een erg simpele beat. Welke suggesties heb je om hem spannender te maken?

Ligt voor mij al een heel stuk prettiger in het gehoor zo. Ben benieuwd of je met de baslijn nog vorderingen hebt gemaakt?

Hallo Dr. Ben druk geweest met andere dingen afgelopen weekend. Ik hoop er deze week nog aan toe te komen voordat ik weer een lang weekend weg ben. Zodra ik iets heb zal ik het hier posten.

lekker gruizig en een mooi strak basje

zweeft lekker voort. gevoel van tempo en bas sneller is ook mooi daar verderop!
de klavecimbel melodie vind ik alleen niet zo lekker in de mix liggen

Bedankt voor je reactie! De melodie is inderdaad af en toe flink off-beat. Ik zit eraan te denken om misschien een hele nieuwe melodie erin te gooien. Ga er binnenkort eens rustig voor zitten.
 
Bedankt voor je reactie! Het is idd een erg simpele beat. Welke suggesties heb je om hem spannender te maken?

Poeh goeie vraag.. Ik weet het zelf ook nooit zo heel goed. Misschien was het wel je bedoeling om het zo te houden? Zo niet dan kan je misschien wel wat variatie in de dums inbouwen, percussie oid..
Maar, aangezien jij zelf de bedenker bent wil ik me daar niet teveel mee bemoeien. ;)
 
Wat een drama zeg. Lukt me maar niet om een fatsoenlijke basslijn te maken. Heb er wel vaker moeite mee wanneer ik een track bijna klaar heb om er nog grote veranderingen in door te voeren. Daarnaast ben ik van de zeer ongeduldige soort en ben ik alweer bezig met een aantal andere tracks. Zo af en toe pak ik deze er nog eens bij maar kan me er niet toe zetten.

In ieder geval allemaal voor jullie reacties. Wellicht dat ik me er over een paar weken nog eens aan waag.
 
Heel mooie geluiden en toffe vibe.

Paar puntjes (opbouwend bedoeld!) die de track nog mooier kunnen maken:
- op harmonisch vlak moet de track beter worden uitgewerkt.
- de verandering rond 2'15 is tof, maar als deze beter wordt aangebracht zal deze ook meer effect hebben.
-De stemvoering kan op sommige plaatsen worden geoptimaliseerd, de bas en het melodisch materiaal interageren niet altijd optimaal.
- Die pizzicato's rond 3'15 zou ik vervangen door andere sounds, in deze context werken die niet zo goed.
- Probeer ook wat melodieën te schrijven die langer dan 2/4 maten duren, je track zal er meteen heel veel meer adem door krijgen.

Nogmaals, allemaal opbouwend bedoeld, track vol mogelijkheden en nu nog wat finetunen; go for it!
 
Back
Top