en nu de pads

Origineel geplaatst door mono-poly
Posten ben je wel erg goed in he

...jij niet zo geloof ik.... :bekdicht:

Kop op mono! wij willen jouw synthgeweld wellus horen! Post es een mooie analoge pad! jiehoe! :P
 
Origineel geplaatst door maxdox
...jij niet zo geloof ik.... :bekdicht:

Kop op mono! wij willen jouw synthgeweld wellus horen! Post es een mooie analoge pad! jiehoe! :P

Ik kan niet samplen
Maar het was een HINT voor "vriend" Niels
 
kick *D

en dan nu een monofone pad :) uit... jawel de formant...
Het zijn 3 vco's: 2x saw en 1 keer pwm. vco's die door 2 filters gaan, met wat lfo's op de filters/pwm input. De vca's worden ook gemoduleerd, door een adsr, die voor een leuk stereo effect zorgt.
+ een beetje reverb uit de m-one


PS: ik vind deze versie erg harsh klinken vergeleken het orgineel... het stereo beeld is ook stukken minder! ik denk dat het aan de mp3 compressie ligt...

:P


 
zo zeg, zitten een paar mooi stukjes werk tussen. ben der zelf niet zo goed in trouwens in pads fabriceren. heb ze trouwens ook meestal niet nodig, maar nogmaals sommige van deze zijn echt goed te noemen. :D
 
Wow, heel veel mooie pads gehoord, maar die zijn blijkbaar allemaal gemaakt met hardware synths zoals Roland XV, Triton of Jupiter, enzo.. de klassiekers voor pad sounds zeg maar.

Nu vroeg ik mij af voor diegenen die zulke hardware niet kunnen betalen of er ook VST softsynths zijn die zulke mooie Roland/Triton/Jupiter/etc.. pads kunnen maken of kan dit alleen met hardware synths. Welke VSTi's raden jullie aan voor zulke goeie pads?! Ik zou dan bvb. een warme Jupiter pad combineren met een ijle choir ofzo, maar kan dit alleen met hardware synths or zijn er ook VSTi's waarmee je dit even goed kan doen, zowel wat die warme pads betreft als mooie choir sounds?!

PS: heeft Spectrasonics Atmosphere dit soort pads, omdat de demos op hun site meestal ambient textures enzo zijn terwijl ik meer de pads zoek die jullie gepost hebben? Welke andere VSTi's, want Atmosphere is toch vrij duur.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Dance123
Wow, heel veel mooie pads gehoord, maar die zijn blijkbaar allemaal gemaakt met hardware synths zoals Roland XV, Triton of Jupiter, enzo.. de klassiekers voor pad sounds zeg maar.

Nu vroeg ik mij af voor diegenen die zulke hardware niet kunnen betalen of er ook VST softsynths zijn die zulke mooie Roland/Triton/Jupiter/etc.. pads kunnen maken of kan dit alleen met hardware synths. Welke VSTi's raden jullie aan voor zulke goeie pads?! Ik zou dan bvb. een warme Jupiter pad combineren met een ijle choir ofzo, maar kan dit alleen met hardware synths or zijn er ook VSTi's waarmee je dit even goed kan doen, zowel wat die warme pads betreft als mooie choir sounds?!

PS: heeft Spectrasonics Atmosphere dit soort pads, omdat de demos op hun site meestal ambient textures enzo zijn terwijl ik meer de pads zoek die jullie gepost hebben? Welke andere VSTi's, want Atmosphere is toch vrij duur.

De pad demo van mij in deze thread is gemaakt met spectrasonics atmosphere. :halleluja

En hoewel atmosphere vrij prijzig is voor vst is het toch elke euro waard. Ik merk dat ik bijna altijd voor mijn pad sounds atmosphere pak. Terwijl ik ook een korg karma en kawai k5000s heb staan die beide waanzinnig mooie pads kunnen maken. Atmosphere blaast naar mijn mening de korg karma en kawai weg kwa padsounds. 8~
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door quifster
De pad demo van mij in deze thread is gemaakt met spectrasonics atmosphere. :halleluja

En hoewel atmosphere vrij prijzig is voor vst is het toch elke euro waard. Ik merk dat ik bijna altijd voor mijn pad sounds atmosphere pak. Terwijl ik ook een korg karma en kawai k5000s heb staan die beide waanzinnig mooie pads kunnen maken. Atmosphere blaast naar mijn mening de korg karma en kawai weg kwa padsounds. 8~
Het ligt allemaal dicht bij mekaar natuurlijk, maar in jouw demo zou ik eerder spreken van een string gevolgd door een soundscape dan een pad (klink wel allemaal heel mooi by the way!). Wat ik me afvraag is of Atmosphere ook van die warme/ijle pads kan maken zoals die in het begin gepost zijn (Roland XV, Triton en Jupiter 6). Het is eerder dat soort sounds dat ik zoek in een VSTi?! Kan je daar wat demos van posten aub?

Tiens, heeft Atmosphere ook mooie choir sounds want staat niet in de patch list op hun site geloof ik?! Kan je misschien daar ook een demo van posten als die dat heeft?

Nog andere VSTi's die warme en ijle pads en eventueel choir sounds hebben? Laat de suggesties maar komen en gelieve ook demos te posten aub! Thanks!
 
Origineel geplaatst door Dance123
Wat ik me afvraag is of Atmosphere ook van die warme/ijle pads kan maken zoals die in het begin gepost zijn (Roland XV, Triton en Jupiter 6). Het is eerder dat soort sounds dat ik zoek in een VSTi?! Kan je daar wat demos van posten aub?

Tiens, heeft Atmosphere ook mooie choir sounds want staat niet in de patch list op hun site geloof ik?! Kan je misschien daar ook een demo van posten als die dat heeft?

Nog andere VSTi's die warme en ijle pads en eventueel choir sounds hebben? Laat de suggesties maar komen en gelieve ook demos te posten aub! Thanks!

Atmosphere heeft al dat soort warme en ijle patches aan boord. Choir sounds zitten er ook in, evenals air achtige sounds.

Als het me vanavond nog lukt dan zal ik wel even wat mp3's maken (korte stukjes). Anders moet iemand anders dat maar even doen.
 
hier een hele briljante van mij :

 
Origineel geplaatst door BigDplayboy
Mijn String/Pad in deze thread is gemaakt in Buzz zoals er bij staat. Freeware programmaatje

Jammer dat die link het niet meer doet :confused:
 
Geweldige thread dit.

En die Jupiter 6 klinkt echt lekker.

En zelf ook maar eens wat gefabrieked.
Eigenlijk is het geheim van evolving pads het layeren.
Als je dan fancy dingen als wavesequencing kan gebruiken is dat helemaal mooi meegenomen.
Maar dat kun je ook met LFO's of ADSR's die kunnen loopen nabootsen.


In mijn pad heb ik van de EX5 4 layers gebruikt met verschillende delay's.
Daarbij nog een FDSP effect wat 'water' heet.
En als extra nog een evolving pad van de XV gepakt die er dan nog bij komt.

http://faxis.dyndns.org/synthforum/fuse_pads.mp3

Trouwens die EX5 heeft uitstekende preset pads. Maar die van MarcE zijn ook erg goed.
 
Origineel geplaatst door Bass
hier een hele briljante van mij :

Ah leeft deze tread nog? Cool!

Maar zeg eens:

Kan je eens zeggen met wat voor machine je deze gefabriced hebt, kwestie van onze horizonten eens te kunnen aanscherpen ;)
Mooi tapijt Bass!
 
Origineel geplaatst door fuse
Geweldige thread dit.

En die Jupiter 6 klinkt echt lekker.

En zelf ook maar eens wat gefabrieked.
Eigenlijk is het geheim van evolving pads het layeren.
Als je dan fancy dingen als wavesequencing kan gebruiken is dat helemaal mooi meegenomen.
Maar dat kun je ook met LFO's of ADSR's die kunnen loopen nabootsen.


In mijn pad heb ik van de EX5 4 layers gebruikt met verschillende delay's.
Daarbij nog een FDSP effect wat 'water' heet.
En als extra nog een evolving pad van de XV gepakt die er dan nog bij komt.

http://faxis.dyndns.org/synthforum/fuse_pads.mp3

Trouwens die EX5 heeft uitstekende preset pads. Maar die van MarcE zijn ook erg goed.

erg lekker :) voel een track opkomen ;)
 
lekker! mooi dat deze thread weer leeft!

dit met 2 x Asynth, mooi man en de unieke Unic sfeer zit er wel in!
 
Back
Top