en nu de pads

Gaaf Synthman !

Vooral die 2-e vind ik erg warm aandoen. Waar is dat mee gemaakt ? Ik zou bijna zeggen dat het haast wel een echte analoog moet zijn. Het doet mij denken aan een JP-8 qua klankkarakter.
 
alledrie zijn single program presets uit de Emu-XL7. die tweede heb ik langer opgenomen maar er moet iets mis zijn gegaan met converten waardoor ie zo abrupt af is.
 
na al die mooie padjes hier ook maar een poging van mij, en nog wel live gespeeld ook :)
mijn mp3 begint met een klassiek stukje en via mijn modulation-wheel morph ik de sound in een ambient soundscape.
 

Attachments

  • quifster-pads.mp3
    952,4 KB · Bekeken: 102
En hier dan een pad van mij, gemaakt op de Virus. Geen originele patch maar wel genoeg aan veranderd om hem onherkenbaar te maken vergeleken met het origineel.
 

Attachments

  • viruspad.mp3
    838,9 KB · Bekeken: 103
mooi viruspad!

zoals beloofd heb ik hier ook wat pads gemaakt, ik ga ze nu en dan hier uploaden MP3 192 kpbs

Zelfgemaakte patches van Korg Z1 :

Hij heet normaal Titanium ipv Tita.... (tita tovenaar! heheeh!)
 

Attachments

  • titatium string pad.mp3
    485,6 KB · Bekeken: 110
Laatst gewijzigd:
Erg mooi gedaan hoor.
Aan het maken van pads ben ik altijd lang bezig.
jullie schieten (lijkt 't ) zo uit de mouw.
:okdan: :okdan:
 
k'was door een paar presets al wel goed op weg gezet, maar cruciale afstellingen gaven me top-pads

:L
 
Enfin, geen Padvinders meer aanwezig?

Ik had wel graag eens een JupiterPAD gehoort of iets van een ARP of Oberheim, analoog dus

:)
 
Daar zat ik ook al op te wachten...:)
Analoog heeft misschien iets meer werk nodig
om vette pads te maken. dmv externe effecten.
Ben benieuwd...
 
Oké dan. Hier istie dan; de Jupiter 6.
Dit is nou de reden dat ik gek ben op deze synth.

Er zit een galm en delay op voor de rest niets.
Met een beetje scherpe eq springt het filter er helemaal met kippevel uit.
En by the way; dit is een mono-signaal ladies and gentleman...




gr. Tom;)
 

Attachments

  • jupiter pad.mp3
    654,5 KB · Bekeken: 93
waaaaaaahhh... dit soort threads is slecht voor m'n verlanglijstje! 8~
tering, die Jupiter :W

mooi werk, allemaal! Tnx for making my day... :okdan:

trouwens, Prophet, dat stuk bij Super Analog Pads komt me zo bekend voor...
waar is dat ook al weer uit?
 
Laatst gewijzigd:
@ Tom Thomas: Het filter is heel mooi, de klank op zo'n jupiter ook lijkt me :okdan:

@ Slipperman : was ik me niet van bewust, want het was even een snelle uitvinding. Maar jouw ontdekking ivm enigma geeft me een warm gevoel, vooral die titel "beyond the invisible"! Dit nummer zoek ik ergens, ik moet horen wat voor iets dat is.:mega:

@ Hanz : Het is het hoofdtema van de "Last of the Mohicans" ik dacht dat het Trevor Horn is die dit componeerde maar ben niet zeker. Het was voor de hand liggend dit stukje te spelen met die klank, het riep bij mij deze direkt op. Moest wel nog eens uitvissen hoe dat nu weer gespeeld werd, t'is ook al efkes geleden die film dus... Op het laatste heb ik de filter stelselmatig een beetje opengedraaid voor de vibe 8) ;)

waar zitten die Oberheim's met hun stalen Pads, die Arp's, System 100's, CS80 eigenaren, weeral aan het stofzuigen aan hun ding? :dubbel:
(Misschien moet eerst het stof eruit alvorens het Pad er doorheen kan klinken;) ) Ik ben alvast in blijde verwachting - laat ons hopen. :engel:
 
Oei oei oei... Een topic naar m'n hart :)

Ik heb zelf ook een stukje gemaakt... Gehaald uit m'n nummer Calissa (nog te plukken bij de tracks-sectie ;))

Strings Calissa

Dit is gemaakt met Buzz :P met een ingebouwd synthje en wat effecten. Geen (professionele) VSTi in ieder geval...
 
Mooi!
Zo zie je maar dat wanneer men moeite doet, digitaal ook fantastisch kan klinken.
 
Ik ehb wat leuke dingen uit de, jawel, OB-12 kunnen trekken. Vanavond zal ik ze ff posten :)
 
Back
Top