en nu de pads

Nou dan schop ik hem lekker omhoog!

Ik ben eigenlijk al heel wat verder geholpen en snap pads maken een beetje, maar toch ben ik benieuwd naar of er een bepaalde theorie is en hoe die volgens de mensen is?

(verder een prachtige thread!)
Drie jaar later...

Je moet bij pads een balans zien te vinden tussen de amplitudes van de verschillende layers/parts/oscillators en het frequentie verloop van elk.
Dat betekent dat de EG ADSR op de VCA/DCA/TVA een langzame Attack heeft voor de layers en dat de EG ook een redelijk langzame Attack heeft voor het VCF/DCF/TVF gedeelte.

Daarnaast kun je spelen met de LFO's op die EG's, het liefste langzame LFO's.

Dit is de basis. Daarnaast kun je exotica gebruiken zoals, delays, EG's die loopen, Decays van de ADSR die je langzaam laat afnemen etc.

Als toetje op het geluid zijn dan de reverb en delays. Ook chorus maakt het geheel breder en vetter.
 
Hier een pad van de Kawai K4. Clear air.
 

Attachments

  • pad-clear-air.mp3
    948,9 KB · Bekeken: 127
Wat pads (en een choir) uit de Yamaha FS1r, niet zelf gemaakt helaas (ik heb m sinds gisteren en het is niet de meest makkelijke bak om onder de knie te krijgen dus vergeef me :) )
 

Attachments

  • Choir Aah.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 109
  • Pad2.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 107
  • Pad3.mp3
    588,8 KB · Bekeken: 124
  • Pad.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 112
  • Vocal Pad.mp3
    792,9 KB · Bekeken: 123
Ik denk iedere keer dat het over MPC pads gaat als ik de TT zie. :o:
 
tja hoe breed wil je t hebben?
v-synth maakt zeer hoogpolige kamerbrede tapijten :okdan:
hier 2 voorbeelden :
 

Attachments

  • v-synth 2pads.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 131
Ik heb niet heel veel met deze thread maar ik vond dit toch wel even het vermelden waard:

:duivels:
 

Attachments

  • sf_pads_6666.jpg
    sf_pads_6666.jpg
    38,4 KB · Bekeken: 120
Begin al maar af te tellen voor de 9999.
Ondertussen een paar pads maken natuurlijk :D
 
15 jaar geleden was dit één van mijn favoriete threads. Ik zal ook maar eens een bijdrage leveren dan:

https://soundcloud.com/hvanmierloo/fourteen

Pads uit de ESQ-M in dit geval!
 
Back
Top