Korg Wavestation als VST veel te snel

rick8245

Stamgast
Lid sinds
13 november 2009
Berichten
288
Locatie
biddinghuizen
Ik heb een paar maanden geleden de Korg Wavestation software gekocht .

Als ik mijn midi keyboard er op aansluit klinkt alles geweldig en goed.

Als ik de VST plugin aanspreek in een VST player of in Ableton gaan de arpeggios een stuk sneller dan in de originele software.

Weet iemand hoe ik dat op dezelfde snelheid krijg als in de soft synth software ??

Alvast hartelijk bedankt
 
Ik heb de plugin versie niet...alleen de hardware versie en die doet het zelfde.

Het komt omdat de wavesequences geprogrammeerd zijn in een bepaalde verdeling van noten. Bv in 1/16e of 1/8 of een combi van diverse nootlengtes.

Als je met je keyboard speelt dan speelt de WS met zijn eigen clock. Sync je hem aan je DAW dan zijn de nootlengtes direct afgeleid van het tempo van je DAW.
 
Dank, Fourier.

Ik ga eens uitzoeken hoe dat synchen werkt. Heb ik tot nu toe nog niet hoeven doen.
 
Ik heb ook even gekeken.. je kunt in de software onder Global wel de clock uitzetten.. maar het is soms ook wel fijn om de sequences mee te laten vloeien in het tempo van muziek.. dat maakt de Wavestation zo leuk natuurlijk :)

Zoals fourier al zei.. waarschijnlijk is het BPM nu hoger en moet je de in de sound zelf de wavesequences per stap op duration aanpassen.. hieronder iemand die uitlegt hoe het werkt op de hardware versie :okdan:
In de software moet je hiervoor op de WaveSeq Edit page zijn...

61cee5accd28d94f468eb5753dd997ff.png


 
Wow. Top.
Dank je MacGyverGear.
Ik ga dit van het weekend eens goed bestuderen (eerder helaas geen tijd genoeg) en laat jullie weten of het gelukt is.
 
Let er wel op dat in het filmpje gesproken wordt over milliseconden bv van crossfades en noot duur maar dat klopt niet.

Ik meen mij te herinneren dat 24 staat voor 1/4 noot en 12 voor 1/8 en 6 voor 1/16. Waarschijnlijk staat er een tabel in de handleiding...kan ik me niet meer herinneren en mijn handleiding ligt niet in de studio.
 
Het is gelukt dankzij jullie hulp.
 
Back
Top