[Snippets] - Deel 1

simpel opstartgeluidje gemaakt voor de website van men kozijn (freelance IT'er, genaamd Pro-IT)
 

Attachments

  • pro_it.mp3
    89,7 KB · Bekeken: 89
klik hier maar ff als je snippetjes van mij wil horen. de track met de naam 'Kneiter' zou ik maar niet proberen te downloaden, want da's per ongeluk een geuploade .wav van 60MB maar ik krijg het kolere-ding niet weg daar. 2 your Cave is geen snippet, maar had ik hier al naar Tracks gelinkt.
die andere 4 zijn snip's.

8)
 
Origineel geplaatst door RJen
klik hier maar ff als je snippetjes van mij wil horen. de track met de naam 'Kneiter' zou ik maar niet proberen te downloaden, want da's per ongeluk een geuploade .wav van 60MB maar ik krijg het kolere-ding niet weg daar. 2 your Cave is geen snippet, maar had ik hier al naar Tracks gelinkt.
die andere 4 zijn snip's.

8)

Heb eternal lounge geluisterd. Erg origineel... klinkt lekker ook! wel een beetje weird, maar da's goed!

En trutjeshouse kan me ook wel bekoren.. hoor ik daar een orbital piano'tje? :)

D & B Vision .. spannende intro geluiden.. Vette d&b jah! lekkuh..! Hoor ik nou alleen maar softsynth's?

2 Your Cave .. Lekker mellow .. subtiel begin zou ik zeggen.. lekker gespeeld! Dit is wel gaaf!!
Ik zou allen wat eerder de song er in laten vallen, het houdt te lang vast zeg maar.
Hier nog een hele funky bassline in gooien met lekkere filtersweeps en het funkt helemaal!

Dat layeren van de lead sound en het in faden van volumes doe je goed trouwens.. nog een delaytje er over ?...
 
Origineel geplaatst door demian
Heb eternal lounge geluisterd. Erg origineel... klinkt lekker ook! wel een beetje weird, maar da's goed!
En trutjeshouse kan me ook wel bekoren.. hoor ik daar een orbital piano'tje? :)
D & B Vision .. spannende intro geluiden.. Vette d&b jah! lekkuh..! Hoor ik nou alleen maar softsynth's?
2 Your Cave .. Lekker mellow .. subtiel begin zou ik zeggen.. lekker gespeeld! Dit is wel gaaf!!
Ik zou allen wat eerder de song er in laten vallen, het houdt te lang vast zeg maar.
Hier nog een hele funky bassline in gooien met lekkere filtersweeps en het funkt helemaal!
Dat layeren van de lead sound en het in faden van volumes doe je goed trouwens.. nog een delaytje er over ?...

:halleluja :halleluja :halleluja
probeer muziek altijd voor me zelf te maken, maar waardering voelt toch leker.....:)
'orbital' piano'tje is een pulsar-softsynthje (lightwave), moest eigenlijk een soort gitaartje voor stellen. d&b vision is alleen met softsynths gemaakt, ja met name de absynth. (stiekum presetjes gebruikt, want ik begin het ding eigenlijk nu pas een beetje door te krijgen). met 2 your cave ga ik dan toch maar verder, was eigenlijk gemaakt om monitortjes mee te testen in winkels (vandaar beetje dynamiek en subtiele volume-verschillen, een soft kickje en later een house-kickje). en die 'eternal lounge' was gewoon ff kutten met het eternal flame-sampletje. heb d'r toen maar een "zomers" gevoel aan gegeven. (is al 2 jaar oud die track). heb voor de gein net al m'n snips van cd-roms naar m'n pc gekopieert en da's 2.85GB aan onafgemaakte nummers in 2 jaar tijd... daarom ga ik die 2 your cave dan toch maar afmaken, want in 2 jaar 3 tacks afmaken slaat nergens op natuurlijk. maar liever maak ik toch een beetje ram-muziek, maar dat doe ik hierna dan wel.
 
@ demian: jij maakt inderdaad hele lekkere muziek. klinkt heel pro en je bent behoorlijk "anti-preset" waarschijnlijk. je hebt mooie synthbakkies staan, zo te horen. oh, ik zie dat je't met je nords, clavinova en string ensemble doet. klinkt mooi analoog allemaal. beats zijn ook zwaar ok.
@ ikke: vet relaxte trip hop en klinkt aardig muzikaal. hoor hier & daar wel accoordjes die ik er zelf niet helemaal bij vind passen, maar is misschien mijn smaak.
@ Kees V.: klinkt lekker funky, nu nog een opbouwtje. komt het 'stoffige lo-fi' nu door mp3-compressie of was dit de bedoeling? klinkt wel lekker 'stoffig' zeg maar.
@ de rest: heb geprobeerd zoveel mogenlijk te luisteren hier, maar veel links zijn morsdood. niet zo gek voor zo'n ouwe thread.
oh en...
demian zei over mij: lekker gespeeld!
thanx, maar ik speel op een trangel nog vals. accoordjes zijn wel 'met de hand' uitgevogeld, maar voor de rest is alles geprogrammeerd. beetje klooien met timingsverschillen en velocity-verschillen en't klinkt meteen een stuk 'ingespeelder'.

8)



HUP HOLLAND HUP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
thnx!

Ik ben niet helemaal anti-preset, ik ga vaak wel uit van presets die ik gedurende een nummer dan met automation doe veranderen, en ik gebruik altijd bepaalde geluiden ter ondersteuning voor een hypnotiserend effect en die sounds maak ik vaak wel zelf en het layeren van sounds wil ook tot verrassende resultaten leiden. thnx again. :)
 
Leuke stem heeft ze. Heeft ze het over jouw track ingezongen? Of heb jij een tragere track gemaakt dan waar zij het overheen heeft gezongen? Je gaf het al aan... maar toch is de timing nu zo slecht dat ik me afvraag waarom jullie dat niet ff eerst hebben gefixed... want het leidt me zo af dat ik niet over de rest kan oordelen... Misschien even in laten zingen met een duidelijke metronoom op haar koptelefoon...
 
Hey, bedankt voor het luisteren!

De timing is waarschijnlijk vooral slecht, omdat ze de tekst net had geschreven en nog van een blaadje moest zingen omdat ze de tekst nog niet uit haar hoofd kende. Binnenkort gaat ze de track opnieuw inzingen, en hopelijk gaat het dan stukken beter.

Ik heb haar trouwens eerst wat begeleidende akkoorden gegeven waar zij een melodie bij verzonnen heeft. Vervolgens is het arrangement wat verder uitgewerkt.

Groeten van Phontaq.
 
Hele grote bump. Vandaag het Keys of the 60's and 70's bord binnengekregen.
 

Attachments

  • djcamdieu2.mp3
    920,9 KB · Bekeken: 78
Nog zo'n bump, want de TX81z en de Juno wilden even spelen.
 

Attachments

  • shortloop.mp3
    614,6 KB · Bekeken: 85
Origineel geplaatst door Yoozer
Nog zo'n bump, want de TX81z en de Juno wilden even spelen.

Erg interessant.. is hier nog een nummer uitgekomen?
 
Origineel geplaatst door Unic
vooruit. ik ook een snippet. ff zoeken.
deze dus, ideetje van new age. nooit afgemaakt.:D ga ik ook niet doen ook.

geinig! :D
 
Back
Top