• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

• Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Er zijn twee manieren om je track te plaatsen:

1. Via de uploadmogelijkheid die Synthforum biedt. Het mp3 bestand mag dan niet groter zijn dan 20 MB. Maak een nieuwe thread aan en klik links onder het bericht op "bestanden toevoegen". Kies na het uploaden voor "Insert". Alleen dan wordt de audio player in je post zichtbaar.

2. Via een externe site. Er bestaan verschillende sites die ruimte bieden om je muziek te hosten. Je kunt in je bericht een link naar je track plaatsen. Omdat Synthforum de soundcloud link automatisch omzet in een player, gaat hier de voorkeur naar uit. Je hoeft dus verder niets te doen, alleen de link naar je track in je post plakken.

Let op: Wanneer je track op SoundCloud op "private" staat, verschijnt er geen player, maar blijft alleen de link over.

Een veelgebruikt alternatief is YouTube. Heb je je muziek op je YouTube kanaal gezet, dat kun je je clip embedden door simpelweg een link te posten. Daarna wordt de YouTube player automatisch embed in je post. Dit geldt ook voor video's van bijvoorbeeld Facebook en Vimeo.

Heel veel succes en plezier gewenst!

[Snippets] - Deel 1

demian

Tijdelijk lid
In dit topic kan iedereen zijn nieuw probeerseltje uppen zodat niet elke keer een topic geopend hoeft te worden voor korte stukjes muziek die nog niet af zijn.
Topics met half af werk levert vaak irritatie op is mij opgevallen, maar in dit topic kan je dus je creatie van een minuutje ofzo lekker kwijt zonder dat iedereen over je heen valt.

Verwacht nou geen tientallen reactie's op een snippet.
Als je feedback krijgt van 1 á 2 mensen is dat vaak genoeg om een clou te hebben van hoe het valt.

oke dan maar, mee eens iedereen ?

Pjotr G

funky lid
hoezee! eindelijk kan ik deze club/speedgarage snippet kwijt, die als sinds januari op mijn HD rondslingert :D

klubb1test.mp3

kommmmmaar kommmmaaar kommmaaar

Maleh

QxZ=8
Origineel geplaatst door Pjotr G
hoezee! eindelijk kan ik deze club/speedgarage snippet kwijt, die als sinds januari op mijn HD rondslingert :D
klubb1test.mp3

Dat klinkt zeker groovy! snap niet waarom je zo'n track niet finished.. heeft toch wel potentie? en waar haal jij die speedgarage bassen trouwens uit?

strakke draad! hier een "snippet" van mij:
http://www.digitalmechanx.nl/private/mp3/nieuwe_lading/pianotest.mp3 (kuch! k*t kwaliteit) :bekdicht:

Pjotr G

funky lid
Origineel geplaatst door Maleh
Dat klinkt zeker groovy! snap niet waarom je zo'n track niet finished.. heeft toch wel potentie? en waar haal jij die speedgarage bassen trouwens uit?

Ik had hem nooit gefinished omdat ik vond dat er nog iets aan ontbrak. Maar heb nooit gevonden wat :L

Speedgarage bassen tover je uit de sampler :) (ik wel)

Pjotr G

funky lid

Maleh

QxZ=8
Jammer van de doffe kwaliteit! Nu is t wel erg moeilijk om strakheid van de mix enigszins te beoordelen....Marco V :D

Beetje traag voor n 4/4 vind ik

thnx, tja. dit is nog met mn oude methode naar een wav gebracht, moet ut nog met mn nieuwe phase 28 op een cleanere manier fixen. maar over de traagheid,t' is 106bpm. gewoon eens wat anders proberen, beetje soort chillout/lounge achtig idee.

OnAcid

Slager van Schiedam
Ach, dan doe ik ook maar eens mee

Ach, dan doe ik ook maar eens mee

Dit was een testje met een chord sample op m'n (toen net nieuwe) MPC.
(Had ik deze sample niet van de website van Pjotr? ;) Kan trouwens ook een directe sample van mij, van "Good life" zijn...)
Drums en chord sample: MPC,
pad en delay: VirusB,
303 lijntje: TB-303 :)

Alles ingespeeld op de MPC. Stijl: beetje detroit techno achtig dingetje. 8 maten 2x geloopt ofzo....

http://www.acid.nl/mp3/snippet.wma

OnAcid

Slager van Schiedam

klubb1test.mp3

Ik vind hem eng! :D
Nee, het swingt wel, maar is m'n genre niet echt. Die bass is wel cool. 8)

Pjotr G

funky lid
best koele snippet acid....t komt me erg bekend voor, volgens mij heb ik deze snippet al eens gehoord van je

beetje oude stijl....gek he met zo'n nickname

anyway, ik heb die sample inderdaad ook ja :biertje:

demian

Tijdelijk lid
Origineel geplaatst door Dave-PL
Ik heb effies heel snel wat geupload. Ik heb geprobeerd een beetje een drive in te zetten. Wat vinden jullie ervan:

http://Dave-pl.myownmusic.de

Hij heet snippet, moet nog een naam verzinnen dus.

Klinkt lekker, goeie spanningsopbouw, de lead heeft wel typisch virus geluid maar heeft een lekkere melodie en hij mag wel wat krachtiger van mij, een filtersweep zou best kunnen ofzoiets, of een morph. succes!

Googol

ik kom gewoon even kijken
Ben met een nummertje bezig en ben er nog niet tevreden over.
Er lijkt een versnelling in te zitten maar hij loopt nettjes met de metronoom mee.
Verder zit ik dit met een Walkman-koptelefoon te mixen (mijn gewone heeft kabelbreuk en moet vervangen worden)
Dus ik weet niet of de bass er een beetje goed uit rolt.
Staat de kick niet te hard?

Leuke nummers allemaal zeg.
:okdan:

isnieZot

HAKKEUH!!!!!
Origineel geplaatst door dob
Wil je erover praten???

:mega:

hehe :D ja ik heb veel van die korte loopjes zal ik maar zeggen omdat ik soms wel eens
zin heb om ff rechtdoor te gaan. maar het lukt me bijna nooit om er een volledige track
van te maken. maar ik ga er nog wel eens mee aan de slag als ik wat tijd over heb. :D