• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

• Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Er zijn twee manieren om je track te plaatsen:

1. Via de uploadmogelijkheid die Synthforum biedt. Het mp3 bestand mag dan niet groter zijn dan 20 MB. Maak een nieuwe thread aan en klik links onder het bericht op "bestanden toevoegen". Kies na het uploaden voor "Insert". Alleen dan wordt de audio player in je post zichtbaar.

2. Via een externe site. Er bestaan verschillende sites die ruimte bieden om je muziek te hosten. Je kunt in je bericht een link naar je track plaatsen. Omdat Synthforum de soundcloud link automatisch omzet in een player, gaat hier de voorkeur naar uit. Je hoeft dus verder niets te doen, alleen de link naar je track in je post plakken.

Let op: Wanneer je track op SoundCloud op "private" staat, verschijnt er geen player, maar blijft alleen de link over.

Een veelgebruikt alternatief is YouTube. Heb je je muziek op je YouTube kanaal gezet, dat kun je je clip embedden door simpelweg een link te posten. Daarna wordt de YouTube player automatisch embed in je post. Dit geldt ook voor video's van bijvoorbeeld Facebook en Vimeo.

Heel veel succes en plezier gewenst!

[Snippets] - Deel 1

ButtonPusher

Stamgast
Klinkt goed vind ik.

Origineel geplaatst door demian
Hier een snippet, ben aan een nieuw nummertje bezig, wil graag weten wat hier het best bij zou kunnen.

Kweenie, een pad ?? Ik zou hem alleszins verder afwerken...

maxdox

rode peper en knoflook
...jullie hebben allemaal al halve tracks gepost! Klinkt goed, afmaken die hap! 8~

@demian --> iets van funk erbij?

ik heb zelf nog een uit de handgelopen drumbreak, ik ga em niet afmaken, maar misschien wel nog verknippen en hergebruiken. De drums komen merendeel uit de mam adx1 (analoog cheap drumdoosje), bijgestaan door nog een klein beetje percussie uit de rm1x. Alleen compressie op de kick (behringer woohoo), verder geen compressie. Snufje reverb, en hupsakee, freaken met de delay.

:dj:

Attachments

• drum_snip.mp3
    852,8 KB · Bekeken: 12

Bass

Gepokt en gemazeld
speurtocht naar onontdekte sounds

speurtocht naar onontdekte sounds

Hier van mij een korte electronische zoektocht naar aparte sounds :

Attachments

• 6decsnip.mp3
    910 KB · Bekeken: 12

ko3l

Nieuwkomer
zpefiles snippets

zpefiles snippets

zpe: world wide war

hier zijn mijn snippets, preview styles: hiphop:hardstyle:trance:hardcore

ko3l

www.zpefiles.tk

Almeros

Moet dat... een titel?
@demian: Vette sound! Afmaken gewoon... misschien nog wat meer details?

@Bass: Lekkere synthsound track... Ook vet... misschien een goeie hook erbij?

@ko3l: niet echt snippets...meer reeds afgemaakte nummers toch? Maar wel relaxed...

En de rest... sjah...dan blijf ik bezig ;) Maar wel veel experimenteel... das kewl... niet altijd mooi... maar wel kewl :D
Kzal zelf ook nog wat plaatsen... want ik ben wel iemand van de snippets die dan (evt.) motivatie kan gebruiken om iets af te maken ;)

Almeros

Moet dat... een titel?
Nou meteen maar 3 snippets dan:

House iets... -> Vraag me af of de bassmelo niet te standaard is, en of de boel niet eigenlijk te saai is...

Klassiek drama ;)

Bigbeat idee

Graag jullie comments (voordat ik m'n buren er nog meer mee ga vermoeien :))... zeg gerust als je het niets vindt, maar ook graag waarom

shortwave

Ouwe rot
Nog geen titel :D

Nog geen titel :D

Hier een probeerseltje van mij, waar ik wel lekker over voel.

KLIK HIER

Let niet teveel op de drums, die moeten nog vervolmaakt, die dienen nu alleen nog als basis. Laat maar weten of ik hier mee verder moet of niet... ;)

shortwave

Ouwe rot
Origineel geplaatst door Almeros
Klinkt spannend! Maar na 3 minuten heb ik nog steeds het idee dat ik naar het intro aan het luisteren ben... maar misschien is dat je bedoeling?

Niet helemaal de bedoeling. Heb wel eens vaker de onbewuste neiging die intro's (te) lang te maken. Het arrangement moet ook nog aan gewerkt, maar fijn dat je me daar nog even aan herinnert. :)

Syntagma

Hold On
Hier een (bijna klare) snippet van mij:

http://members.lycos.nl/syntagmasounds/newpreview.3pm

Even renamen naar mp3
Het is het themanummer voor een feestje dat a.s. vrijdag gehouden wordt. Ik ben gevraagd het te maken.
Ik heb alleen niet zulke goeie boxen, dus zouden hier ALSTUBLIEFT mensen even naar willen luisteren op goeie monitors als het kan? Want ik wil niet vrijdag voor lul staan dat opeens de melodie te zacht is, en de kick te hard en dat de hele track te dof is enzo :P

Bedankt alvast!!

Syntagma

Hold On
Jemig wat een dikke bullshit, Lycos ziet een toename van het gebruik van mn Lycos account en daarom sluiten ze hem 24 uur af :( :confused: Wat een onzin zeg! Weet iemand een betere host? Want Lycos doet ook al moeilijk over mp3s..