[Snippets] - Deel 1

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.505
In dit topic kan iedereen zijn nieuw probeerseltje uppen zodat niet elke keer een topic geopend hoeft te worden voor korte stukjes muziek die nog niet af zijn.
Topics met half af werk levert vaak irritatie op is mij opgevallen, maar in dit topic kan je dus je creatie van een minuutje ofzo lekker kwijt zonder dat iedereen over je heen valt.

Verwacht nou geen tientallen reactie's op een snippet.
Als je feedback krijgt van 1 á 2 mensen is dat vaak genoeg om een clou te hebben van hoe het valt.

oke dan maar, mee eens iedereen ?
 
hoezee! eindelijk kan ik deze club/speedgarage snippet kwijt, die als sinds januari op mijn HD rondslingert :D

klubb1test.mp3


kommmmmaar kommmmaaar kommmaaar
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
hoezee! eindelijk kan ik deze club/speedgarage snippet kwijt, die als sinds januari op mijn HD rondslingert :D
klubb1test.mp3
kommmmmaar kommmmaaar kommmaaar

Dat klinkt zeker groovy! snap niet waarom je zo'n track niet finished.. heeft toch wel potentie? en waar haal jij die speedgarage bassen trouwens uit?


strakke draad! hier een "snippet" van mij:
http://www.digitalmechanx.nl/private/mp3/nieuwe_lading/pianotest.mp3 (kuch! k*t kwaliteit) :bekdicht:
 
Origineel geplaatst door Maleh
Dat klinkt zeker groovy! snap niet waarom je zo'n track niet finished.. heeft toch wel potentie? en waar haal jij die speedgarage bassen trouwens uit?

Ik had hem nooit gefinished omdat ik vond dat er nog iets aan ontbrak. Maar heb nooit gevonden wat :L



Speedgarage bassen tover je uit de sampler :) (ik wel)

 
Origineel geplaatst door Pjotr G
Jammer van de doffe kwaliteit! Nu is t wel erg moeilijk om strakheid van de mix enigszins te beoordelen....Marco V :D

Beetje traag voor n 4/4 vind ik


thnx, tja. dit is nog met mn oude methode naar een wav gebracht, moet ut nog met mn nieuwe phase 28 op een cleanere manier fixen. maar over de traagheid,t' is 106bpm. gewoon eens wat anders proberen, beetje soort chillout/lounge achtig idee.
 
Ach, dan doe ik ook maar eens mee

Ach, dan doe ik ook maar eens mee

Dit was een testje met een chord sample op m'n (toen net nieuwe) MPC.
(Had ik deze sample niet van de website van Pjotr? ;) Kan trouwens ook een directe sample van mij, van "Good life" zijn...)
Drums en chord sample: MPC,
pad en delay: VirusB,
303 lijntje: TB-303 :)

Alles ingespeeld op de MPC. Stijl: beetje detroit techno achtig dingetje. 8 maten 2x geloopt ofzo....

http://www.acid.nl/mp3/snippet.wma
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
hoezee! eindelijk kan ik deze club/speedgarage snippet kwijt, die als sinds januari op mijn HD rondslingert :D

klubb1test.mp3


kommmmmaar kommmmaaar kommmaaar

Ik vind hem eng! :D
Nee, het swingt wel, maar is m'n genre niet echt. Die bass is wel cool. 8)
 
best koele snippet acid....t komt me erg bekend voor, volgens mij heb ik deze snippet al eens gehoord van je

beetje oude stijl....gek he met zo'n nickname

anyway, ik heb die sample inderdaad ook ja :biertje:
 
Origineel geplaatst door Dave-PL
Ik heb effies heel snel wat geupload. Ik heb geprobeerd een beetje een drive in te zetten. Wat vinden jullie ervan:

http://Dave-pl.myownmusic.de

Hij heet snippet, moet nog een naam verzinnen dus.

Klinkt lekker, goeie spanningsopbouw, de lead heeft wel typisch virus geluid maar heeft een lekkere melodie en hij mag wel wat krachtiger van mij, een filtersweep zou best kunnen ofzoiets, of een morph. succes!
 
Ben met een nummertje bezig en ben er nog niet tevreden over.
Er lijkt een versnelling in te zitten maar hij loopt nettjes met de metronoom mee.
Verder zit ik dit met een Walkman-koptelefoon te mixen (mijn gewone heeft kabelbreuk en moet vervangen worden)
Dus ik weet niet of de bass er een beetje goed uit rolt.
Staat de kick niet te hard?

Leuke nummers allemaal zeg.
:okdan:
 
Nu de link nog...ahum...
 

Attachments

  • cursor-stukje-2.mp3
    225,8 KB · Bekeken: 197
Origineel geplaatst door dob
Wil je erover praten???

:mega:

hehe :D ja ik heb veel van die korte loopjes zal ik maar zeggen omdat ik soms wel eens
zin heb om ff rechtdoor te gaan. maar het lukt me bijna nooit om er een volledige track
van te maken. maar ik ga er nog wel eens mee aan de slag als ik wat tijd over heb. :D
 
Back
Top