E-RM multiclock

nieuw clock van E-RM genaamd de multiclock!!

4 ultra precise channels, derived from DAW audio clock, MIDI or DIN Sync, all separately shiftable and swingable in real time!

https://www.youtube.com/watch?v=n4vN-I5Rzeg

4ibuix.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Ja idd,, ik raad zeker de usb versie aan,,
Via usb krijg je 4 midi output poorten, de ingang heb ik nog niet getest,

Het werkt zelfs op xp,,

De midi clock en usb midi output poorten worden in de multi clock gemergt,
Met voorrang vd clock pulse,

Ze zouden mss beter een versie met 1 midi out port maken, om de prijs te drukken,
Ipv de usb er uit te laten,
 
Cool! Waar en voor welke prijs heb je hem kunnen bemachtigen?
 
Idd,, mijn beste midi (Out) interface so far,, :) :)

Op de E-RM site staan verkoops adressen,,
Ik heb 'm via music store koln,, maar daar is't wachten op een nieuwe levering dacht 'k,

Puf Puf,, 527 Euro,, dacht 'k
 
iemand dit al getest met Logic X ,bij ziet hij hem niet als plug in bij de audio FX (wel trouwens in de plug in manager)

moet ik dan voor dit de overstap naar ableton ??
 
Okey, k zal effe mee zoeken,, Ik dacht dat het een midi (synth) plugin is ??
Er zijn ook verschillende versies, één voor elke OSX versie,,
En je moet de E-RM plugin in die 'bibliotheek/Audio/plugins/components' dir plaatsen,,
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb er ook één,, Maar ik moet toegeven, dat Logic Pro X 10.2 Eindelk ook een goeie midi send sync geeft..
De Multi Clock is wel perfect,, dat zie ik met de vengeance scope en een midi to audo cable. Maar je moet wel 1 maat wachten vooraleer de Multi clock de clock send.
Maar Yosemite met logic Pro 10.2 is nu zoals m'n Amiga.. Maar die Amiga/Med-SS is niet perfect 131 BPM.
Als ik een Midi Merger of A880 met filter achter de E-RM Multiclock zet,, dat is 'de Multi Clock' zoals Logic Pro 10.2 met de AMT/Unitor..
Mss jammer dat die multi clock niet 5 jaar eerder op de markt is gekomen????
Er is echt wel gewerkt aan Yosemite en Logic Pro X 10.2 kwa Midi clock send.
 
haha, idd :biertje::biertje:
Ik ben hier de laatste dagen zwaar aan't updaten geweest,, Verschillende HD's met Yosemite en Logic v10.2... en XP,,
 
Laatst gewijzigd:
Als je de midi send clock wil meten?? Ik doe dat met die vengeance scope en een midi to audio cable : http://expressiveelectronicsformusicians.com/build_the_adaptor.html
Ableton met de AMT8 geeft hier ook een goeie midi clock sync op Yosemite.


Snap64-Scope.jpg



't is wel belangrijk welke midi interface,, Die in de Profire 610 zit, is dan weer niet zo goed..

En logic z'n sync is nog niet 100.000% perfect.. Soms verspringt ie nog.
De E-RM Multi Clock is wel stabieler,, Ik denk dan mss voor live optredens of om te bouncen naar audio ??

Soit, De vengeance scope en een midi to audio cable, en je kan het zelf zien.. :engel::engel:
 
idd.. Ik ben blij. Vanaf heden update ik nooit meer
Effe ter sharing,,
Ik zie hier dat de audiocard buffer size wel invloed heeft op de midi jitter van Logic Pro X 10.2.
Bij >=256 is de midi clock jitter zoals bij de vorige logic versies,
Ik denk dat ie op 128 of lager moet staan, maar bij de meeste is dat wel zo denk 'k,,?
 
Amai Steve303,,
Die Multiclock is de ultieme Midi Sync Expansie voor de Ableton Live LINK Sync,,
Gewoon perfect iElectribe op de iPad in sync met de TR-8, en al de rest van de midi hardware, bv Amiga, MC909, K2661.
Er zijn nog andere midi sync generators, De Usamo bv, maar als je er nog gewone midi data tegelijk mee wil doorsturen...
!! De Multiclock !! Ook al is ie niet goedkoop...
 
Laatst gewijzigd:
Ja Sorry,,

Ik heb iets geupload, Een halve Track, om de size te beperken want het is .wav
Op' t einde afbreekt het wel af,, De Upload was 7 sec voor 't einde onderbroken.

http://www.stephenm.be/sf/777-A-LINK-Site.WAV

Ik weet niet hoe het morgen op de speaker sgaat klinken,,, 't Was nu met de headphone..

Specs:
In Sync met Ableton LINK: iElectribe: Hats en Snare
In Sync Ableton ERM MultiClock: TR8: Kick Clap & Crash, Amiga MED-SoundStudio: OHH & Ride Drumstation, MC909: Bass Synth K2661 MC307: drumpattern
Dit alles door Cubase : Midex8, EMU2x2, Roland A880, MidiMan 2x2 Merger

Soit, Later meer artistiek werk... Ik Heb effe een weekend uitslapen nodig om te bekomen van de Ableton LINK extase,,
 
Ik had een Multiclock. Ik vond de UI een beetje raar, maar omdat er maar weinig menu's in zitten was het toch OK te gebruiken. Ik wilde hem houden maar de audio clock in stopte te werken naar slechts een week. Ging terug, dus. Nu heb ik de Roland SBX-1, vind hem echt goed.
 
Volgens de Innerclock website kunt je dat ook hebben met een SBX-1 (249€ in EU). Ze vermelden zero samples jitter synced via USB. Ze vermelden dat er MIDI THRU boxes zijn zonder jitter, als de twee MIDI ports niet voldoende zijn kan je het toch gebruiken. DIN sync is toch analoog, dus ook geen latency als je meer dan twee sequencers aansluit. Innerclock verkoopt zijn kleinste sync box al niet meer omdat "een grote fabrikant" met een nieuwe product deze product overbodig maakte (hebben ze volgens Muffwiggler zelf vermeld)
 
Back
Top