E-RM multiclock

nieuw clock van E-RM genaamd de multiclock!!

4 ultra precise channels, derived from DAW audio clock, MIDI or DIN Sync, all separately shiftable and swingable in real time!

https://www.youtube.com/watch?v=n4vN-I5Rzeg

4ibuix.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Zero samples jitter is niet zero jitter. Het is minder dan een halve sample jitter. Dit is meer dan voldoende voor een timing clock. Weiniger jitter zou niets meer kunnen verbetern qua finale opname, omdat er precies maar een sample per sample opgenomen werd ;)

USB is zeker niet het probleem - anders zou het ook niet kunnen, dat een USB audio interface gemiddelt een sample per 1/44100 of 1/96000 seconde uit geeft.

Als jij een audio clock voor converters via USB wilt verbinden is dat compleet anders. Maar deze clock is niet bedoelt om ADC's en DAC's te clocken, hoor. En zelfs dit is mogelijk, bijoorbeeld de RME steady clock, baseerd op twee PLL's is het mogelijk, de audio interface met weinig jitter lekker in sync te houden met de DAW, ook als je USB gebruikt.

Het is mogelijk, dat er een goede MIDI clock van de DAW (bijvoorbeeld Logic) voor nodig is.

En als er twijfel bestast, kun je misschien via audio (Expert Sleepers software of audio opname van triggers) clocken. De SBX-1 kan ook naar DIN sync clocken. :okdan: Dit doe ik ook veel met de Drum Dokta 2.
 
Er zit een foutje in de taal: Er w_o_rd maar een sample per sample opgenomen. (Ik ben Duitser LOL).

Drum Dokta 2 heeft clock en reset in jacks, deze werken ook goed met mijn RME audio interface analog outs, zonder sync box zero samples jitter. Misschien kunt u een kabel van audio op DIN sync maken en de SBX-1 op de zelfde manier via audio triggern. Maar USB lijkt al rock solid (synced to Logic MIDI clock).
 
Iemand toevallig ook ervaring of het allemaal strak blijft lopen bij gear waar geen midi/dinsync in zit ?
 
Top!
Zit eigenlijk beetje te twijfelen tussen die multiclock en die sbx1 van Roland.

@jefz heb jij die speciale midi-mini jacks kabels die e-rm te koop aanbied ?
 
Niet van erm maar wel dat soort midi-mini jack kables.
De erm heeft tevens een zeer goede shuffle, heerlijk op de percussie.
 
Back
Top