Hoe heet dit nou precies?

Hoodbeats

Stamgast
Lid sinds
15 februari 2009
Berichten
127
hallo

hoe heet het nou precies als je een stukje van een audio bestand pakt ( bijvoorbeeld een stem van nog geen seconde ) en het dan als melodie op je keyboard gaat inspelen. en dan bedoel ik eigenlijk dat de lengte van het bestand hetzelfde blijft..dus dat hij automatisch stretched maar de pitch wel omhoog gaat.

je hoort ook vaak dat ze de sound dan helemaal mixen tot het als een synth klinkt.
is hier een plugin voor?
 
hallo

hoe heet het nou precies als je een stukje van een audio bestand pakt ( bijvoorbeeld een stem van nog geen seconde ) en het dan als melodie op je keyboard gaat inspelen. en dan bedoel ik eigenlijk dat de lengte van het bestand hetzelfde blijft..dus dat hij automatisch stretched maar de pitch wel omhoog gaat.

je hoort ook vaak dat ze de sound dan helemaal mixen tot het als een synth klinkt.
is hier een plugin voor?
Kontakt, Halion, Mach5, DirectWave, etc....
 
okok dankjewel en dan stretched hij automatisch als ik inspeel?
 
oke dankjewel! nog een laatste noob vraag, en ja je kon hem verwachten haha : hoe stel ik dat in :$
 
ja sorry dom dom dom, ik werk met direct wave, heb al aardig leuke dingen ontdekt in DW . werk normaal nooit op deze manier,speel alles meestal met vsti's die ik veel resample maar nooit zo direct.
 
als ik de time tab activeer krijg ik een enormmm harde ruis als ik speel echt oorverdovend harde treble. hoor de sound niet eens meer :(
 
Ik zou je graag willen informeren over de VariPhrase technologie van Roland.. zie de VP9000 en/of de V-Synth.
Als je dat soort effecten echt te gek vind, twijfel niet langer en scoor voor *nop* een VP9000, of spaar door voor een V-Synth.. met een VP9000 haal je uiteraard meer in huis voor betrekkelijk weinig geld, aangezien er geen software equivalent is (yet!) voor die functies. Ik ken softwarepakketten die nog nieteens de helft doen voor 250,- eu voor wat een VP9000 kan

http://www.vintagesynth.com/roland/vp9000.php
http://www.soundonsound.com/sos/jun00/articles/rolandvp9000.htm

Waarom? Omdat die alles real-time doet waar je in Kontakt e.d. maar voor blijft rondklikken... ik geloof er nl niks van dat Kontakt je sample real-time stretched zoals de TS vraagt.
M'n eerste hit op de zoek-opdracht "real-time stretching in Kontakt" levert dit op: http://www.native-instruments.com/forum/threads/real-time-time-stretching.225851/

Zit er niet in, en is een punt op de wishlist voor Kontakt.. kortom, tenzij ik achterloop qua info over software pakketen, is wat jij wilt nu te doen met VP9000 + op een manier die nog leuk en vlot werkt.
Als het puur om resultaat gaat, zijn er altijd manieren te vinden om 1 sample het trucje te laten doen.. maar dat wil je dan niet 10x of 100x doen, dan wordt je kriegel.
 
Waarom? Omdat die alles real-time doet waar je in Kontakt e.d. maar voor blijft rondklikken... ik geloof er nl niks van dat Kontakt je sample real-time stretched zoals de TS vraagt.
M'n eerste hit op de zoek-opdracht "real-time stretching in Kontakt" levert dit op: http://www.native-instruments.com/forum/threads/real-time-time-stretching.225851/

Zit er niet in, en is een punt op de wishlist voor Kontakt.. kortom, tenzij ik achterloop qua info over software pakketen,
En wat is dit dan?

Heb je wel gelezen wat er op de pagina staat die je postte?
Inderdaad dus, je loopt hopeloos achter! :biertje:
 
:D ok dan, wel tis alweer tijdje terug dat ik heb zitten browsen naar prog's die dit (goed) doen..

Sorry kan geen YT filmpjes bekijken nu.. maareh ik zie 't nog niet in 't artikel, alleen iets over gain-stretching ??
Welk programma gaat het YT filmpje over? ben benieuwd
 
oh oh :P oeps.. moet ik ook maar geen boude stellingen doen. Als dat in Kontakt zo makkelijk kan, en goed klinkt dan neem ik 't direct terug.

Toch lees ik wel over artifacts in kontakt als je de pitch/time wat ver pushed, en 1 groot verschil met Variphrase -om dit niet direct af te schrijven- is dat Variphrase het materiaal eerst analyseert en omzet in een formaat dat zich makkelijk laat benden, pitchen en stretchen. De kracht zal in dat laatste zitten. Qua prijs zitten kontakt5 en een vp9000 wel dicht bij elkaar.. maar je krijgt er dan wel een berg materiaal bij in kontakt5
 
oh oh :P oeps.. moet ik ook maar geen boude stellingen doen. Als dat in Kontakt zo makkelijk kan, en goed klinkt dan neem ik 't direct terug.

Toch lees ik wel over artifacts in kontakt als je de pitch/time wat ver pushed, en 1 groot verschil met Variphrase -om dit niet direct af te schrijven- is dat Variphrase het materiaal eerst analyseert en omzet in een formaat dat zich makkelijk laat benden, pitchen en stretchen. De kracht zal in dat laatste zitten. Qua prijs zitten kontakt5 en een vp9000 wel dicht bij elkaar.. maar je krijgt er dan wel een berg materiaal bij in kontakt5
Perfecte timestretching bestaat (nog?) niet, ook niet in de VP. ;) Ik weet niet hoe natuurgetrouw Kontakt het doet, want ik heb Kontakt zelf niet. En dan nog, ikzelf gebruik timestretching meer als 'creatief effect', en voor mij zijn de artifacts juist vaak interessant (5000% stretching!!! :D ). *D
 
Back
Top